Inlägg från: Skumbollen |Visa alla inlägg
  • Skumbollen

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

sommarstad skrev 2014-11-23 17:34:42 följande:

Fina magar ni visar upp :)

Är det vanligt att man får det väldigt tungt att andas? Har börjat känna av det framförallt på eftermiddagarna och kvällarna att känns riktigt tungt att andas. Värst är det nog när jag sitter ner men även när jag ligger. När jag står känns det ofta bättre men det orkar jag ju inte göra hela dagarna. Nån som känner igen det?

Känner igen mig precis, visslar gör det till och med i bröstet, pratar man i telefon låter det ju som man har något dirty för sig som man flåsar :)
  • Skumbollen
    Mimipig skrev 2014-11-24 00:45:24 följande:

Jag har fått en massa små röda prickar på bröstet upp mot halsen. De ser ut som små spruckna blodkärl, fast i prickform. Läste en gammal FL-tråd att de kommer pga ökad blodmängd och tryck. Någon som känner igen detta eller tom varit med om det vid tidigare grav? Det verkar oklart om de försvinner efter förlossningen, enligt tråden.

Min syster fick jättemånga! Framförallt ovanför brösten. De är bättre nu men inte helt borta. Det är sju veckor sedan hon fick barn.
  • Skumbollen
    JhjärtaK skrev 2014-11-24 14:55:11 följande:
    Men fy för foglossning och blödningar men bra att du är sjukskriven. Du kanske inte känner dig "kryck-dålig" nu men tror att läkaren menar att ett par kryckor kan hålla dig på denna nivå och ev göra det lite bättre också. Fick du P-tillstånd för rörelsehindrade? Funderar på att be om ett sådant längre fram då jag kommer att bli stoooor och min foglossning lär ju knappast bli bättre. Vet dock inte vem som utfärdar ett sådant tillstånd??
    Det är kommunen som utfärdar de tillstånden. Men det skall väl till en utredning om man skall söka ett sådant?
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-11-30 09:03:18 följande:
    Superfina! Ser svårt ut, finns det beskrivning online?
    Men inte svårt alls, jag har hittat på själv så tyvärr finns inga mönster på just dessa, men det finns ju mönster på massor av enkla figurer generellt :)
  • Skumbollen

Suck, här är en till vars plånbok ekar...var hos tandläkaren idag och givetvis hade jag mitt första hål på ett decennium som måste lagas innan jul... Det gick inte att avgöra hur dyrt det skulle bli heller, det får bli en skön suprise. Eftersom jag är föräldraledig sedan september 2013 och har sedan dess klarat oss på hälften av min vanliga inkomst så har ju den buffert vi hade långsamt minskat till typ nada...

Bil, tandläkare, värmepanna etc. Det är verkligen sura pengar...

• Skumbollen
    Lejonhierta skrev 2014-12-02 13:59:32 följande:
    Ja han var nog mest lite chockad, inga andra blessyrer alls. Fick möte av två bilar och sen pang, så ren tur att rådjuret som kom från vänster iallafall väntade med att hoppa upp efter de två bilarna, så det inte blev en seriekrock. Glad att inte barnen var med.. Och att det inte var en älg. Något snopen då jag just fick reda på att självrisken är 4000:-, känns som hittat ;)

Fy vad jobbigt! Det var en hög självrisk för viltolycka, surt som bara den :(
  • Skumbollen
    Madelia skrev 2014-12-03 18:46:56 följande:

En fråga någon av er kanske kan hjälpa mig med.

Imorgon är det två veckor sedan jag var hos min bm. Hon sa då att hon skulle skicka moderskapsintyg till FK och att de i sin tur skickar hem papper på posten till mig som jag behöver för att bl.a. ansöka om grav. penning. Hon skulle även skicka hem inbjudan till föräldrautbildning på posten, men inget av dessa har kommit än. Har fått intrycket av att min bm är en smula virrig och undrar om man borde ringa dit och kolla vart papprena kan ha tagit vägen eller om det helt enkelt är den tiden den tar? Vad tror ni?

Vanligast är ju att man skickar in moderskapsintyget själv så jag hade nog kollat med henne hur det ligger till. Du kan väl också logga in på FK (mina sidor) och se om ärendet handläggs tror jag.
  • Skumbollen

Var förövrigt på gekås idag, perfekt dag att åka på, ingen kö varken in eller ut. Tyckte inte jag hittade någonting till pärlan men ser nu när jag packat upp att det blev allt DN del rosa i vagnen :)

Hoppas inte de sett fel på könet nu, haha

• Skumbollen

Hej vecka 26 :)

86kg tung, plus 3kg sen inskrivning, hoppas jag slipper tresiffrig vikt i slutändan :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?