Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-10-30 13:04:24 följande:

W är ju en av de yngre i gruppen och ligger långt efter era känns det som. Han sitter väldigt stadigt och kan sitta länge själv på golvet och leka. Han sitter och snurrar runt runt och hasar bakåt sittande då han inte tycker om att ligga på mage.

Så olika det kan vara :) Här har vi en som bara ligger på mage, ända sedan han lärde sig att rulla från rygg till mage när han var 4 månader
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-10-30 17:38:59 följande:

Selina är väl också en av de yngre här (född 25e). Nu sitter hon stadigt, kan råka tippa omkull nån gång men sitter väldigt bra tycker jag. Hon vill gärna ligga på mage mest hela tiden och kämpar just nu för att ta sig upp på alla fyra och står sen och juckar :) normalast är väl att de börjar krypa vid 8 månaders ålder så hon är ju inte tidig på något sätt men för OSS känns det VÄLDIGT tidigt med tanke på att syskonen var 10 månader när de kröp. Nu kryper inte Selina än men ser ut att vara på god väg :)

Idag har vi förresten fått första snön här:) ungarna var lyriska imorse och gjorde snöbollar :)

Min dotter som snart blir 6 år var jättetidig med allt så jag tycker att Tage "ligger efter" på det mesta :)
    Hon kunde sitta, krypa, och resa sig upp när hon var 6 månader, åla gjorde hon vid 5 månader. Vid 7,5-8 månader gick hon med gåvagnen inomhus.
    Tage har nyss börjat åla sig och har börjat stå på alla fyra. Ser ut som att han verkligen ligger i startgroparna för att krypa, men än så länge verkar han inte fatta hur man gör. Sedan igår har han börjat resa sig så smått, men det är alldeles nytt.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-11-02 21:30:34 följande:
    Pappans jobb är minst 100% jämt, det går inte att ändra på. Mina föräldrar är pensionärer och skulle vilja hjälpa till men bort 7 mil bort och båda är slitna i kroppen. Min pappa kan inte ens lyfta sina barnbarn fast han vill. Sen farmor och farfar har en miljon intressen och prioriterar bort sina barnbarn. De kanske är hit en timme i månaden om vi inte måste ha barnvakt. Men då ringer de efter två timmar och vill bli av med barnen.

Jag känner ibland att jag får panik av situationen. Jag är så sjukt avundsjuk på de som har föräldrar som vill och kan hjälpa till med barnen. Den enda vi har är barnens faster som bor 40 mil bort och kommer hem en vecka varannan månad kanske. Men när hon är hemma så lånar hon barnen i princip varje dag.
    Vi har ju fyra barn totalt, i blandade åldrar, och det kan bli extremt intensivt ibland, men långt ifrån som det verkar vara för dig!

Vi har också väldigt sällan barnvakt tyvärr. Båda våra föräldrar är friska och krya, två av fyra är nyblivna pensionärer, men trots detta träffar dom sina barnbarn ca 1 timme varje eller varannan vecka. Att få hjälp en timme eller två kan väl vara ok nån gång ibland, men att få barnvakt med övernattning existerar inte.

Dagens mor- och farföräldrar har så jäkla fullt upp med sig själva så dom har inte tid med barnbarnen. Annat var det när jag var barn, jag var med mormor typ jämt.
  • snö 81

Nu har jag gått på mammamageträning i 8 veckor och delningen på mina magmuskler har gått från 2,5 cm till 0 cm, med en mycket stark botten - alltså de inre magmusklerna. Jag älskar när man kan se resultat! Magfläsket har också minskat så pass att man ser att jag har muskler också ;)

• snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-11-04 13:03:49 följande:
    Oj vad bra. Grattis! Borde gå på något sådant också. Plockar upp appen sporadiskt men det blir för lite av det. Yogan ger väl en del men borde hitta ett riktigt bra mammapass för den där sista biten.
    Jag var rätt duktig med appen i början, men nu är det evigheter sen jag öppnade den :)
    Här i stan har vi ett gym där en av de personliga tränarna har utbildat sig inom just mammamageområdet, dels genom dom som driver mammamageappen.
    Det har varit helt kanon att gå på den träningen!!!
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-11-06 09:42:05 följande:
    Senast jag klippte mig var 11e mars! Färgen är det ingen panik med (även om jag är sugen på något nytt och fräscht), har i princip fått min naturliga färg nu så ingen utväxt syns. Men håret i övrigt är ju bra nött och ser väl inte så kul ut. Tappar MÄNGDER med hår så nu är det tunt, slitet och så är det lite bebisfjun som vuxit ut lite här och där. Vette tusan när jag ska ta mig till en frisör när Selina är så mammig också:/
    Jag tappar också mängder med hår, men det var samma efter första barnet så jag är inte förvånad.
    Skulle dock behöva klippa topparna, men att unna mig ett frisörbesök på 600:- känns inte aktuellt precis innan jul + dotter som fyller år dagarna innan jul.
  • snö 81

Tage köpte en flaska whiskey till sin pappa ;)

• snö 81
    ebe91 skrev 2015-11-09 16:46:35 följande:

Var på BVC idag, 8150g o 67 cm :) hur växer era små? :)

Sist vägde han 9500 g och var 70 cm, då var han 7 månader :)
    Ska dit imorgon igen så det blir spännande, men vi lär ju ha passerat tiokilosgränsen
  • snö 81
    snö 81 skrev 2015-11-09 19:35:29 följande:
    Sist vägde han 9500 g och var 70 cm, då var han 7 månader :)
    Ska dit imorgon igen så det blir spännande, men vi lär ju ha passerat tiokilosgränsen
    Han hade bara gått upp 320 g på en månad så han hade inte passerat tiokilosgränsen :)
    9820 g och 71 cm - blir 8 månader på lördag.
  • snö 81

Det är typ full rulle här hemma nu, krävs typ två vuxna på heltid för att hinna med :) Tage reser sig upp mot ALLT just nu och trillar ungefär hela tiden. Tidigare idag hittade jag honom dessutom med skurmoppen i munnen, den var tydligen jättegod att suga på. Gaaaahh!! :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?