LillLouise84 skrev 2015-11-02 21:30:34 följande:
Pappans jobb är minst 100% jämt, det går inte att ändra på. Mina föräldrar är pensionärer och skulle vilja hjälpa till men bort 7 mil bort och båda är slitna i kroppen. Min pappa kan inte ens lyfta sina barnbarn fast han vill. Sen farmor och farfar har en miljon intressen och prioriterar bort sina barnbarn. De kanske är hit en timme i månaden om vi inte måste ha barnvakt. Men då ringer de efter två timmar och vill bli av med barnen.
Jag känner ibland att jag får panik av situationen. Jag är så sjukt avundsjuk på de som har föräldrar som vill och kan hjälpa till med barnen. Den enda vi har är barnens faster som bor 40 mil bort och kommer hem en vecka varannan månad kanske. Men när hon är hemma så lånar hon barnen i princip varje dag.
Vi har ju fyra barn totalt, i blandade åldrar, och det kan bli extremt intensivt ibland, men långt ifrån som det verkar vara för dig!
Vi har också väldigt sällan barnvakt tyvärr. Båda våra föräldrar är friska och krya, två av fyra är nyblivna pensionärer, men trots detta träffar dom sina barnbarn ca 1 timme varje eller varannan vecka. Att få hjälp en timme eller två kan väl vara ok nån gång ibland, men att få barnvakt med övernattning existerar inte.
Dagens mor- och farföräldrar har så jäkla fullt upp med sig själva så dom har inte tid med barnbarnen. Annat var det när jag var barn, jag var med mormor typ jämt.