Inlägg från: Skumbollen |Visa alla inlägg
  • Skumbollen

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2014-11-14 07:06:34 följande:
    Vi använde sovpåse till dottern första tiden, det var helt super.

Nu har jag dock inte sett någon affär som säljer sovpåsar...
    Jag är osäker på vad en sovpåse är, men jag tror ni menar sådana de har på Ikea? En sovsäck med axelband typ? :)
  • Skumbollen
    septemberbarn08 skrev 2014-11-13 18:28:19 följande:

phpXm6Wqn34852.jpg

.. och här är våran lille krabat! Är helt störtförälskad!

Har inte tagit reda på könet, någon som har någon gissning? :)

En flicka tror jag :)
  • Skumbollen
    JhjärtaK skrev 2014-11-16 13:50:33 följande:

Skumbollen: jag hade ett gammalt enjoy-häfte och som jag misstänkte så var det "bara" 10% på "rullande enheter, bilbarnstolar och beställningsvaror" men 20% på allt annat (dvs på det billiga smile5.gif )

Men såklart kan de ha ändrat i den nyaste versionen så pallar du får du gärna titta i den smile1.gif

Du har så rätt, precis så är det.

När det gäller små kläder så har jag reflekterat över att både gekås och Ica maxi faktiskt har en del i strl 44. Kanske inte roligaste ställena men kanske duger för lite basplagg iaf.
  • Skumbollen
    I väntans tid eller inte skrev 2014-11-17 16:27:41 följande:

Jag har också problem med nästäppa och i bihålorna. Min barnmorska sa att det kan hålla i sig hela graviditeten men att ha nässpray till hands för att underlätta.

Vi har köpt en Bugaboo Buffalo för att både kunna ha den på landet/ offroad och i stan. Känner mig jättenöjd med valet och har tittat runt hur mycket som helst. Köpte den på underbara barn mässan tidigare i höstas och fick den lite " billigare".

Jag tänker mig att i mars kan det vara väldigt kallt så åkpåse m dun verkar vara ett bra alternativ. Man kan ju köpa både en tunnare samt en tjockare.

Någon som har info om pops vindoverall?

En tanke som jag har är att hur resonerar ni kring stl 44? Eftersom benisen växer så fort att man köper en eller två stl för stort för att spara pengar?

Håller med övriga när det gäller strl 44, det är inget du behöver investera i. Om du har sett JhjärtaK :s inlägg angående storleken så tror jag att hon shoppar den sizen eftersom hon väntar tvillingar. (Rätta mig om jag har fel JhjärtaK :) )

När sonen föddes var han 55 cm så storlek 50 var inget för honom utan han hoppade i strl 56 direkt :)

Jag har flera vänner med Buffalo som är jättenöjda, hoppas ni blir det med.
  • Skumbollen
    JhjärtaK skrev 2014-11-18 09:34:05 följande:
    Jag har googlat mig förstörd och inser att vår önskevagn inte existerar smile2.gif

Hade jag fått välja fritt så hade jag satt ihop följande kombo:

Bugaboo donkey duo chassi

Emmaljunga double Viking handtag fast med möjlighet att vända det åt båda hållen likt Teutonia BeYou

Teutonia BeYou hjul

Teutonia varukorg

Urban Jungle stora tvillingliggdel

Emmaljunga Viking sittdelar precis i början och sen Teutonia sittdelar när de kan sitta bättre.

Suffletter som går att fälla lika långt som de nya från Bugaboo

Total vikt under 16 kg

Ja som sagt, vår drömvagn existerar inte smile1.gif . Tänk om man kunde vinna någon "designa din egen barnvagn"-tävling, det hade varit himmelriket smile2.gif
    Nej syskonvagn är verkligen en stor kompromiss alltihop. Tror inte det går att bli helt nöjd...*mutter mutter*
  • Skumbollen
    Kawinna skrev 2014-11-18 10:41:13 följande:
    Just att man kan få punka har gjort att jag tidigare känt mig tveksam till lufthjul, men samtidigt så känns det inte som att risken är så stor :)
    Tycker dessutom lufthjul är skönare att köra.
    Men det är ju superlätt att fixa :) vi har fått punka en gång, gissningsvis efter jag skumpat den fullastade vagnen upp för betongtrappan här hemma. Vi har en extra slang och en liten pump i varukorgen om det skulle hända igen. Tar typ 5-10 minuter att byta :)
  • Skumbollen

Haha! Älskar era referenser :) själv heter jag Emma och vår son heter Karl :)) aldrig Kalle dock, får väl se om det håller när skolan börjar :)

Nu väntar vi en flicka och som det känns nu blir det en Filippa, möjligtvis Julie eller Julia.

• Skumbollen
    chikita124 skrev 2014-11-19 19:14:44 följande:
    jag är i v.25 nu och har inga som helst problem sitta stilla o bebisen är inte så stor= magen liten ännu..vi skall åka i v.31 o jag tror inte de heller är så farligt o sitta stilla då...men alla är olika...
    Att man skall röra på sig har väl att göra med att man skall minska risken för blodproppar? Stödstrumpor är ju också bra för det.

Sen är det ju superviktigt att kolla hur sjukvårdsförsäkringen ser ut för det land man åker till, men sånt antar jag att ni har koll på :)

Tycker ni båda är modiga som vågar ge er iväg! Jag blir avundsjuk :)
  • Skumbollen

Snö81 och trollunge, om ni gillar färgstarka könsneutrala kläder mm så måste ju villervalla vara något för er?

Själv är jag hopplöst förtjust i pastelliga pojk/flickkläder, haha, något man knappt vågar säga högt i hen-åldern :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?