-
Ah, då är jag med. Ja, den är vacker, Gillar särskilt läderdetaljerna. Vi är inne på vanlig Buffalo i dark khaki. Ganska likt...Nixe skrev 2014-12-21 06:36:07 följande:Det kommer en specialversion i februari som vi fastnade för :) bugaboo buffalo escape heter den. Jag gillar ju inte riktigt svart eller deras sandfärgade bas så denna blev räddningen ;)
-
Det känns kul och fritt fram att köpa bäbissaker nu - det kommer ju liksom med allra största sannolikhet att bli av nu, de är ju levnadsdugliga små liv även om de kommer för tidigt. Efter jul och nyår kommer jag att gå banans och köpa ALLT. Jag behöver göra det för min egen tillvänjning tror jag, jag har ännu inte fattat att det ska flytta in en bäbis till oss.snö 81 skrev 2014-12-22 10:34:29 följande:Jag har också kommit in i en vill-handla-fas :)
Suttit och surfat runt lite och på Ellos.se hittade jag skötbädd och mysfilt från Rätt start, ljusgrått med vita elefanter. En Dookyfilt med ringar att hänga över vagnsufletten vid behov, enfärgad ljusgrå. Och sen hittade jag en trämobil, i grå/vit med multifärgade elefanter, att hänga över spjälsängen.
Sen så har jag ju hittat skötväska och vagnmobil från littlephant, men skötväskan finns ju aldrig i lager :(
Blev helt otippat en massa elefanter och mycket grått, men det kändes så neutralt och fint. -
Ja, åh, vad spännande. Jag kan inte fatta att det är en riktig bäbis som bor i min mage.Kpax skrev 2014-12-21 19:11:03 följande:
Men gud vad häftigt att få följa bebisar i samma vecka på utsidan av magen! Hur klarar de sig när de föds i v 28 -30, generellt?
-
God jul på er alla i tråden! Jag och plutten i magen myser i fred i gäststugan efter en lång dags firande hos svärföräldrarna. Det är skönt att komma undan lite när alla andra kan dricka nubbe och testa julöl och bli lite festliga, jag känner mig lite stel och tråkig.
-
Jag tar Rennie, men min halsbränna är inte hard core än. Hur har ni det med bristningar, åderbråck, svullna fötter och vatten i kroppen?snö 81 skrev 2014-12-25 19:56:58 följande:Får nog testa köpa Omeprazol :)
God jul! -
Jag hittade ett pyttelitet åderbråck OVANFÖR stödstrumpekanten, bredvid knävecket, härom veckan. Än så länge är jag inte så vattensvullen, inga bristningar (smörjer morgon och kväll med allt möjligt - från kräm från Sri Lanka, aloe Vera, body butter till den olja Victoria Beckham tydligen använde - så kommer bristningarna så behöver jag inte banna mig själv iaf). Men igår stiftade jag däremot bekantskap med en ny åkomma - hej hemorrojd!JhjärtaK skrev 2014-12-26 08:56:01 följande:De bristningar jag har är från dotterns graviditet och är kring naveln, syns knappt som tyr är. Kanske får jag nya men inget att göra något åt
Inga åderbråck, använder stödstrumpor sedan två veckor tillbaka. Fick inga med dottern, får se hur det går denna gång.
Inga svullna fötter än men däremot har jag lagt på mig vätska rent generellt. Ser det i ansiktet och märket det i händerna. Jag har bara på mig min förlovningsring numera och inte min vigselring också.
Hur går det själv? -
Jag får erkänna att det fanns flera saker på listan som jag inte ens vet vad de är... Vi får ta tag i det där i januari. Än så länge har jag bara köpt söta kläder, inga praktiska saker. Barnvagnen ska beställas ny, sen får vi låna rätt mkt - vagga, spjälsäng, matstol, babysitter, babynest etc - av vänner. Jag fyller 35 i mars, så jag är inte direkt först ut med barn i bekantskapskretsen. Men fullkomligt novis. Har aldrig haft hand om någon bäbis förut, så jag hoppas min kommande son blir en tålig försökskanin.JhjärtaK skrev 2014-12-30 07:59:53 följande:Haha, ja det gick på en hel del men hade vi köpt det någon annanstans så hade priset blivit helt galet!
Fyndade en Babybjörn babysitter på blocket i förrgår för 200 kr, har en sedan innan till dottern som hon uppskattade väldigt mycket så hoppas att de nya tjejerna känner samma sak
Sen så har jag fått rådet att ha i princip allt klart till bebisarna innan vecka 30 då jag då kommer att vara så stor att det blir svårare och svårare att orka med något.
Kände av shoppingturen inatt kan jag säga, ajajajaj i fogarna! -
Vi väntar vårt första barn och vi ville båda veta. Jag ville veta, eftersom jag aldrig drömt om att vara gravid eller att bli mamma. Beslutet att försöka skaffa barn var snarare ett icke-beslut - alternativet kändes inte rätt, att vara barnlös. Så jag behövde veta vad jag väntar för kön för att kunna relatera till allt det här, för att det ska kännas verkligt, för att vänja mig och för att kunna planera. Min man vill nog bara veta för att han är nyfiken. Jag är så glad att jag vet, nu pratar jag ju med min lille pöjk i magen hela tiden, vi hänger och umgås redan känns det som.aanna.a skrev 2014-12-30 14:28:36 följande:
En fråga; vilka har och vilka har inte tagit reda på vilket kön bebisen har? Skriv gärna varför ni tagit reda på det / inte tagit reda på det med :) rätt kul att veta! (Och ingen pajkastning på varandra nu om var som är rätt eller fel, är bara kul att veta varför vissa gör på ett sätt medan andra gör på ett annat)
Jag och min sambo har valt att inte ta reda på könet på vår lilla bebis. Dels för att det känns roligare på förlossningen att ha en liten överraskning och för att det känns konstigt att man ska ta reda på könet bara för att man kan. Men det känns som att vi är rätt ensamma om att inte veta vad det är för kön på vår bebis ..? :)
-
Gott nytt år! Jag börjar också bli lite less på vissa graviditetseffekter nu. Jag står ut med foglossning och att vara en långsam stel pingvin, men jag klarar inte den nya tröttheten och oförmågan att sova. Fattar inte hur jag ska fixa att jobba till 20/3 (bf 22/3 - naivt va?) som jag sagt. Jag har inget fysiskt jobb, mest stillasittande kontorsjobb/kundmöten, men jag är chef och märker att jag gör saker jag glömmer, har somnat på jobbet flera ggr och har svårare att arbeta effektivt och vara så där högpresterande och duktig som jag måste. Blir det värre med tröttheten så går det inte.
I morse hade jag och min man sex (sällsynt företeelse nu för tiden) och efter det har jag haft sammandragningar av och till hela dagen och dessutom resulterade det i en helpigg och speedad bäbis i magen som levt rövare utan paus. Nu vågar jag nog inte ha sex mer, de där sammandragningarna var så många, om än inte smärtsamma. Någon mer som känt så här? -
Det låter onekligen väldigt skönt att få sluta jobba om en vecka... Jag får nog deala till mig en timmes tupplur på jobbet varje eftermiddag om jag ska kunna hålla stilen.Kpax skrev 2015-01-02 12:25:14 följande:Jag förstår dig. Jag har själv varit virrig och gjort klantiga misstag länge, hjärnan fungerar inte alls som den brukar, jag tycker det är lite obehagligt. Jag är så glad att jag får gå hem nästa vecka, både för virrigheten och den förbannade foglossningen.