BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Det med amning och viktnedgång har jag börjat känna av först nu... Förutom de första dagarna då jag typ skakade och åt konstant. Antar att det beror på hur mycket bebisen kräver. Min har ju gått upp ca 1,5 kg sedan födsel och jag skulle uppskatta att det nog är ungefär det jag gått ner förutom de där första kilona direkt efter förlossningen...
Jag hade ju turen att bara gå upp ca 9 kg och kunde använda mina vanliga kläder (förutom jeans) under hela graviditeten. Fick knappt någon mage och i vinterjacka kunde man inte se att jag var gravid.
Jag är sjukt fascinerad av hur kroppen kan återhämta sig. Magen är platt och jag provade ett par shorts jag knappt kunde ha förra sommaren som gick på utan problem idag. Inga bristningar så det enda som påminner mig om graviditeten är en hormonrand och ett par tuttar som gått från A till B kupa och en bebis då såklart!
Jag är imponerade av er som kämpar med kilona, promenader och appar. Jag tränade i princip varje dag innan graviditeten och åkte Vasalopp, cyklade Vätternrundor, sprang halvmaror och gjorde en triathlon tävling när jag var i tredje månaden men känner verkligen inte för att träna nu... Ingen ork till det alls. Promenader blir det förståss men inte i något högre tempo... Hade så mycket idéer innan hon kom att jag skulle gå till gymmet med henne i babyskydd etc men suget kanske kommer tillbaka så småningom.
Det skulle vara intressant att se hur jag hade mått och sett ut om jag varit väldigt vältränad från början, och kanske lyckats hålla igång under graviditeten. Jag ska försöka bygga upp kroppen inför en eventuell ny graviditet. :)
Känns inte som att du behöver stressa med träning, du är ju uppenbarligen en sån som tycker om att träna, så då kommer lusten säkert tillbaka så småningom. Jag är inte så förtjust i träning (eller jo, men bara i perioder), så jag måste pusha mig själv. :)