-
Intressant! Ska fråga min barnmorska i morgon när jag ska dit. Hade varit supersmidigt om hon hade kunnat kolla den direkt.snö 81 skrev 2015-02-10 16:51:10 följande:Men på förlossningen är det ju barnmorskan som kollar tappens status. Då borde dom väl ha kunskap om det??!
-
Den blev ju jättefin! Är grymt imponerad över människor som även avslutar sina pysselprojekt. Jag har alltid skåp fulla med halvfärdiga saker.septemberbarn08 skrev 2015-02-10 14:52:19 följande:
Absolut inte det vackraste jag gjort men med tanke på att jag lärde mig virka för 6dagar sedan får det duga;)
-
He he! Det kan säkert vara så att mammas slutsats om marsbarn är baserat på endast en personMimipig skrev 2015-02-10 19:11:52 följande:Jag var tvungen att googla marsbarn (men blev inte klokare på varför de skulle vara livligare) men hittade en artikel som handlade om att årets vanligaste födelsedag är 22 mars - som även är min bf. Men hellre att han kommer 22 mars än fem dar senare - på min födelsedag. Det är nog inte kul att dela födelsedag med sin mamma. Hellre med rekordmånga anonyma svenskar.
Att sprida ut födelsedagar är vi inte så duktiga på i min släkt (med undantag för marsbarnet då). Juli månad är smockfylld med födelsedagar och ruinerar en lika mycket varje år... -
Har inga tips på maträtter men denna lista visar i alla fall vilka livsmedel som innehåller järn och hur mycket: matkalkyl.se/naringsamnen55.phpNixe skrev 2015-02-10 20:53:10 följande:
Mitt hb idag hamnade på inte så imponerande 97 :-/ förklarar ju varför man är så trött och konstant förvirrad på jobbet iaf. Fyra arbetspass kvar nu (eller fem med en kursdag nästa vecka) men sen är det vila och järn som gäller. Känns ju lite sådär att ligga lågt i hb när man ska snittas. Tips på järnrika maträtter som inte innehåller inälvor? Förutom broccoli och blodpudding ;)
Stod och fixade med en liten en i v 35+2 idag, precis en vecka före min bebis. Har fortfarande sjukt svårt att föreställa mig att min bebis är i samma storlek, haha! Väldigt abstrakt, tror poletten trillar ner när det är bf :)
-
Så, då har man lipat på IKEA också... Min stackars man råkade ju föreslå någonting annat än det som jag skrivit upp på vår inköpslista... Alltså är det bara mina hormoner som helt har flippat ut på sistone? Sedan kan jag verkligen inte gå många meter alls längre utan att få sammandragningar non stop. Har fått leta sittplatser hela IKEA-rundan igenom eftersom sd bara släpper numera om jag sitter ner en stund. Råkade dessutom se hur en annan tjej satt på huk(!!!) för att kolla in om en bottenhylla var avtagbar... Vill bara kunna gå och röra mig igen som en normal människa!!!
-
Vad härligt med lite förståelse. Upptäckte dessutom att jag blivit ett lätt byte för alla säljare. Och min standardfras "jag hinner tyvärr inte. Jag har bråttom" låter ju inte riktigt klok när det tar tio minuter för mig att gå förbi en säljare...Mimipig skrev 2015-02-12 18:55:45 följande:Helt normalt och förståeligt alltihop. Inte läge att gå utanför shoppinglistan med spontana initiativ just nu. Fräckt av vanligt folk att demonstrera sin spänstighet inför en höggravid kvinna. Jag blev helt knäckt av att se hur en massa GRAVIDA kvinnor på föräldrakursen studsade runt på lätta fötter. Ohyfsat. Men det är inte långt kvar tills vi också kan gå på promenad igen.
-
Ha ha! Precis så var det. På självplocket var jag tvungen att sitta på några kartonger i en av alla fack där man plockar varor. Bad en liten bön att ingen skulle plocka varor just där just då...snö 81 skrev 2015-02-12 19:05:31 följande:Jag förstår precis!! Hormonerna rusar gatlopp genom kroppen just nu.
Sen det det med att leta sittplatser genom hela IKEA känner jag igen. Jag och mannen var ju på IKEA här om veckan och jag satt typ överallt - på kartonger, möbler och annat som såg relativt hållbart ut ;) -
Ja, och på något vis så är man inte ett dugg lösningsorienterad. Det finns liksom bara en väg (min väg) eller ingen alls...Misty W skrev 2015-02-12 19:10:52 följande:Precis så kände jag mig i tisdags. Fast jag var på Ica maxi och storhandlade med hela familjen, för jag kan inte själv längre. Va så jävla arg för nästan allt jag skulle ha va slut fast att jag alltid handlat på tisdag kväll just för att då har allt kommit upp på hyllorna. Jag tänkte bränna ner hela skiten och muttra och blängde på personalen!
Man är bra konstig när hormonerna sprutar! -
Är det någon av er som har fått "diagnosen" lättirriterad livmoder? Vet att min barnmorska sa att jag troligtvis hade detta (livmodern försöker väl matcha min härliga mentala inställning just nu men nu funderar jag lite mer på vad detta egentligen innebär. Någon mer med en ilsken livmoder?
-
Ok. Det låter ju som det jag har. Räcker att jag åker bil så får jag sammandragningar av vibrationerna eller om jag böjer mig fram osv. Börjar bli lite stressad över att mitt ska sätta igång tidigare eller himla snabbt vilket jag inte vill eftersom jag ska ha ks. Pratade med läkaren i veckan och han förklarade att om värkarna håller på för länge kan barnet ha kommit ner så lång i bäckenet att det inte går att göra ks längre. Och vips så hade han skapat världens nojigaste förstföderska...snö 81 skrev 2015-02-13 09:18:03 följande:Förra graviditeten hade jag sjukligt mycket sammandragningar från typ v.20. När jag var i v.13 i denna graviditet och började få sammandragningar och berättade min BM om det plus förra gången så sa hon att jag har en lättretad livmoder. Men denna graviditet har jag inte alls i närheten lika mycket sammandragningar som förra gången, men denna gång kom dom tidigare som sagt rätt mycket tidigare än förra.
I mitt fall innebär det bara att livmodern behöver ytterst lite för att dra ihop sig. Vet inte om det har någon inverkan på en förlossning, men min förra förlossning gick ju jäkligt snabbt så kanske... :)