Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Vikkan333 skrev 2015-05-18 11:25:22 följande:
    Jag äter som vanligt men tar kanske lite mindre broccoli än tidigare då hon typ pruttade en hel dag sist jag åt så mycket som jag gjorde förr (massor).

Härligt med viktnedgång! :)

Jag har stått still sen efter ngr dagar ef förlossningen(precis samma vikt som efter tidigare förlossningar) så i lördags började jag räkna propoints. Viktväktarna har funkat tidigare så jag hoppas. ;) jag har ca 16 kg kvar! Inga kläder... :(

Ser redan nu att det är nog alla hårdbrödsmackor med smör som gjort att jag stått stilla.
    Åh, knäckemackor som är så gott :) Hoppas VV funkar för dig nu så kläderna kan börja passa igen.
  • snö 81

Promenerade in till stan idag, tar ca 55 minuter, bara för att gå en annan runda än den vanliga. Tage behövde även en ny mössa så jag passade på att gå in på Åhléns och fixa det. Och såklart så går man ut därifrån med mycket mer än en mössa :)

Skyndade mig att ta bussen hem nu innan jag hinner shoppa ännu mer, haha

• snö 81
    Mimipig skrev 2015-05-19 00:16:19 följande:

Sedan igår är Walters bajs grönt, mörkgrönt. Annars är det gult. Jag har googlat mig fram till att de vanligaste anledningarna är 1. Infektion i kroppen (han är hes, så det är möjligt) 2. Att han äter för mkt av den första tunna mjölken och inte fått i sig den feta som kommer sen. (Jag har inte börjat amma på nåt nytt sätt) Någon annan med erfarenhet av plötsligt grönt bajs? (Och han har fått jätteont i magen med pruttar på tvären och skriker som en galning, stackarn) det lär bli En lång natt....

Tage bajsar var tredje dag ungefär och då är bajset typ ärtgrönt när det kommer ut, men blir ljusare och ljusare, och det sista som kommer ut är gult. Han äter ju ersättning och bajsar ju därför inte alls på samma sätt som en ammande bebis.
  • snö 81

Herregud, jag lade ut min lilla bil på blocket igår och det är fan en heltidssyssla det här ;) Ringer som besatt och jag som är hemma med en bebis och en surrig 5-åring, inte lätt att prata i telefonen då inte :)

• snö 81

Är det någon som vet om det är vanligt att mensen strular efter en graviditet?

Jag fick ju mens efter typ 6 veckor, den höll i sig i en vecka ungefär. En vecka senare fick jag en mellanblödning på ca 3-4 dagar och nu för 5 dagar sedan fick jag en ny mellanblödning som fortfarande håller i sig. Trodde först att det var mensen som var tidig, men detta är inte mens.

Jag har känt mig som en PMS-kossa i söndags och igår och det stämmer rätt bra in i cykeln.

Jag har då fan inte lust att blöda typ 3 av 4 veckor :(

• snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-05-19 13:20:15 följande:
    Men har inte du nyss satt in spiral? Min bm sa att de första sex månaderna är det vanligt med stänkblödningar efter att stört slemhinnorna genom att sätta in spiral
    Jo, men första mellanblödningen kom innan spiralen och den andra 4 dagar efter insättning. Känns så märkligt
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-05-19 13:28:04 följande:

Idag hade jag tid för efterkontrollen. Jag har inte fått mens som jag trodde att jag skulle få. Men mycket mensvärk.

Blodtryck var 132/72, blodvärdet 134 och -16 kilo sen sista besöket. 4 kilo kvar till inskrivningsvikten.

Vi hoppade över gynundersökningen och bokade tid för spiral om två veckor och tar gynundersökningen då.

Jag var inställd på kopparspiral men efter att pratat med bm så blir det nog hormonspiral. Vilken sorts spiral använder ni som har spiral och varför?

Koppar, eftersom jag inte klarar hormoner över huvud taget!!
  • snö 81
    tovemaja skrev 2015-05-20 05:08:22 följande:

Zzzz efter flera kanon nätter fick vi ett rejält bakslag inatt då Folke tyckt vi borde ta morgon vid 03 efter två uppvak med amning sedan midnatt! Jag går väl skylla mig själv lite som inte lade mig med honom vid 22 men har blivit lite bortskämd det sista när han kunnat sova av och till mellan 22 och 06. Hoppas vi kan somna om på morgonkvisten nu, annars blir detta en lååång dag eftersom maken kommer hem först 22.30 ikväll.

Har ni haft bättre natt?

Tage somnade för natten 21 och vaknade för mat 03. Efter det somnade han om och vaknade nästa gång för mat 7.20. Känns som att vi inte ska klaga på våra nätter...
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-05-21 08:57:44 följande:
    Jag är så kluven till napp. Det är nog mest att jag blir rädd att vi kommer missa när han är hungrig om vi använder napp. Vi har dock försökt med napp några gånger. Funkar bara med mannen. Men än så länge verkar H klara sig bra utan napp och mesta tiden vid bröstet är mat och övrig tid är han oftast nöjd trots han inte har något att suga på.
    Om bebisen blir nöjd med napp har den bara sugbehov. En hungrig bebis skriker oavsett napp i munnen eller inte.
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-05-21 18:41:34 följande:

Är era bäbisar små änglar under sin vakna tid? Walter är god och glad på morgonen, men sen är han rätt sur av sig om han inte blir buren.

Låter som att Tage och Walter är rätt lika :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?