Inlägg från: Villhaenbebbe |Visa alla inlägg
  • Villhaenbebbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

laila88 skrev 2015-12-07 12:59:35 följande:

Hej igen alla brudar! Så himla roligt att se att tråden är så levande än! Och att de är fler som ska ha syskon (redan). Jag är nog lite chockad över att se plusset på stickan i helgen och bara funderar massa. Samtidigt som jag är glad, förväntansfull och nojjig så här som man kan va i början, så är jag också kluven. Känns som jag är "dum" som inte gett dottern all tid, hon ska behöva dela mig med ett lillasyskon då hon inte ens är ett och ett halvt år. Känner en sorts skuld gentemot henne alltså :/ jätte konstigt av mig kanske. Eller va tycks utifrån? Kommer säkert gå över. Men..

Men vad många som plussar nu! Haha. Förstår helt hur du känner, helt ärligt så velade vi lite om vi skulle behålla eller inte, av många anledningar, en av dom var att Olle inte kommer få full fokus. Men sen tänkte vi om, jag har själv en bror väldigt tätt och har då aldrig någonsin lidit av det, utan det är/har alltid varit bara helt fantastiskt att ha någon så nära i ålder, vi har alltid haft varandra :)

Nu känns det helt rätt och jag längtar efter den lille i magen!
  • Villhaenbebbe
    ebe91 skrev 2015-12-08 19:32:04 följande:

Alltså hur sover era små, tänkte främst på dagen. Bosse sover numer hela nätter, oftast 21-08. Men kvällarna har en tendens att bli längre och längre, och inte sällan är kl 22 innan han somnar. Idag har han bara sovit en vila (10:40-12:40) och sen hann det ju bli försent för en till vila så har fått underhålla han extra ikväll men nu däckade han 19:30 istället - vilket känns som en bra tid! Men, det känns så tidigt att redan bara ha 1 vila! 2 är för mycket och 1 är på gränsen till för lite... Skulle utan problem kunna skjuta lite på vilan, nu "tvingade" jag han o sova på tid istället för trötthet...

Olle sover 18:30 - 5:30 (så tidigt) oftast utan uppvak. Sen somnar vi om vid 7 och sover till 9.

Sen första tuppluren är 11-12 och andra tuppluren är 14-15, han blir trött efter två vakna timmar, önskar hellre att han sov längre på morgonen än att sova så mycket på dagen.. Har testat ta bort en tupplur men då blir han övertrött och jättegrinig..

Olle har alltid velat somna tidigt och vakna tidigt.. Dock är det skönt att få en stund med bara sambon på kvällen och se någon serie och umgås med varandra!
  • Villhaenbebbe
    ebe91 skrev 2015-12-09 15:36:44 följande:

När jag tittar på min gigantiska mage känns det som att jag måste vara längre gången än vad jag är (12+0). Kan som inte släppa det... Alltså det syns ju verkligen att jag är gravid. Folk har till o med börjat fråga!

Haha ja ingen har frågat mig märkligt nog, fast dom vågar nog inte.. Men tror nog många fattar ändå, min brorsa hörde mig kräkas och svärmor har bjudit på alkohol så många gånger och tittat på mig lite lurigt när jag tackat nej.

Men snart får alla veta! :)
  • Villhaenbebbe
    tovemaja skrev 2015-12-16 22:42:16 följande:

Nu tror jag det kommer gå bra på ul på fredag för oj vad magen börjar märkas redan! Undrar så vilken vecka jag kan tänkas vara i?!

Haha ja det gick fort med magen den här gången! hoppas ditt ul ska gå bra :)

Jag fick lyssna på hjärtat hos barnmorskan i måndags, jag har samma bm som förra gången, så sjukt att man var där och längtade så mycket efter den lilla som låg i magen och nu låg han på golvet och lekte medans vi lyssnade på lillebror/lillasyster! Så mysigt :)
  • Villhaenbebbe

Haha ska till min papp idag (ska berätta på julafton) och gör ett försök att dölja magen.. Går så där alltså, och känner mig inte direkt snygg i pösiga kläder! Haha.. Längtar tills alla vet och jag kan ha tajta kläder, för jag tycker det är så fint med en gravidmage! :)

Förresten har jag bf 2/6 tovemaja! :)

• Villhaenbebbe

Min lilla skrutt har fått vattkoppor :( han fick första prickarna igår och nu har det kommit supermånga, dom verkar inte klia (än) iaf! Hade nyss 38,2 så feber har han med. Har inte varit på någon öppen förskola eller så men verkar lyckats fått det ändå.. Skönt att få det överstökat ändå innan nästa kotte kommer!

Men ikväll så hände något som inte hänt förut, han satt i sin matstol och när jag plockade upp han märkte jag att han var blöt längs hela benet, då har han bajsat ner sig (han har ALDRIG bajsat på kvällen och aldrig heller bajsat genom blöjan) och bajset var grått. Någon som vet vad detta kan va och om det beror på att han är sjuk? :( han har inte ätit något annorlunda..

• Villhaenbebbe
    LillLouise84 skrev 2016-01-04 22:27:42 följande:

Oj vad lite hon äter! Här är det bottenlöst tror jag. Idag har han äter en 3 flaskor välling, 1 1/2 burk mat, en potatis och en dl kokta grönsaker, en portion gröt, lite tomat och gurka och lite bröd. Men det syns inte direkt på honom att han äter så mycket.

det är lika för oss, Olle äter mycket men hade tappat lite på kurvan sist, dock inget jag fick oroa mig för sa min BVC sköterska, och det gör jag inte heller! Beror nog på att han ALDRIG är still.

Olle äter så här:

6:00 frukost gröt på 150 ml vatten, med lite blåbärpure på

9:00 frukost nummer 2 då vi somnar om efter första, antingen samma som ovan eller banan + smörgås med smör/leverpastej

12:00 lunch en hel 8-månaders burk + lite puré/banan

15:00 middag (sommar så tidigt så blir middag då) samma som lunch

18:30 gröt på 150 ml vatten med puré på

Mellan får han smaka lite macka av mig och nån grönsak/frukt att tugga på, rån eller majskrok slinker också ner ibland :)
  • Villhaenbebbe

Imorse var vi på ultraljud och fick veta att Olle ska få en lillebror, så himla fint och jag är så glad att allt såg bra ut! :) hade moderkakan i framvägg så det förklarar varför jag inte känt något än!

• Villhaenbebbe
    ebe91 skrev 2016-01-05 13:07:50 följande:

Vad roligt! Behövde lite positiva historier nu, en av mina bästa vänner var på ultraljud idag och det såg inte alls bra ut... Blev inget barn där. Jag har tid för ulj 25 januari, är såklart snornervös nu...

Åh fy vad jobbigt! Jag håller alla mina tummar att ditt ska gå bra, vilket jag tror också :) känner du av bebisen än?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?