Inlägg från: Skumbollen |Visa alla inlägg
  • Skumbollen

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mandelolja funkar fint, glöm inte smörja underlivet också då det tillsammans med knipövningar minskar risken för bristningar vid förlossning :)

För er som inte läst boken "att föda" kan jag absolut rekommendera den :)

• Skumbollen

Men att smörja mot bristningar i huden är väl bara en myt, eller? :)

Med sonen fick jag lite bristningar i vecka 39... Det var surt... Jag hade liksom ropat hej då :)

• Skumbollen
    Kpax skrev 2014-11-02 15:23:14 följande:
    Ja, jag har hört att det inte hjälper att smörja. Bristningar sitter djupare än oljor kan nå.

Meeen, man lever på hoppet! ;P

En annan teori jag har är att man skulle kunna minska risken genom att under en längre tid gå upp i vikt före en graviditet, för att sedan gå ner i fettmassa samtidigt som magen växer av graviditeten.

Ja, sånt här ligger jag och tänker på...
    Mm... Den där tjockis teorin hade jag med... Men när mina bristningar dök upp förra gången var inte ens skinnet superspänt... De bara var där en kväll...

Man kanske skulle ha en stor stödstrumpa till magen ;)
  • Skumbollen

Här är en till som vaknat upp med ryggont mellan skulderbladen... Usch! "Får" man gå till naprapat i detta "välsignade" (mutter mutter) tillstånd? Det kan väl inte vara nån fara?

Igår började lilltjejen äntligen kicka lite försiktigt (20+3) :)

• Skumbollen
    Astilbe skrev 2014-11-03 17:34:31 följande:

I dag var vi på rul. Jag kan knappt sluta tänka på att där ligger en liten flicka i min mage!! (Jag har ju trott att det har varit en Alien så länge smile5.gif Allt såg bra ut och nu börjar det verkligen bli mer verkligt. Nu har vi ett hjärtultraljud kvar sen kan vi nog äntligen andas ut och börja njuta på riktigt! smile1.gif

Vad skönt! Har ni också en hjärtis sen innan?
  • Skumbollen
    Astilbe skrev 2014-11-03 17:36:56 följande:
    Jag hade liknande problem och gick till kiropraktorn. Bara man säger till innan så anpassar dem behandlingen. Dock var min rygg jättebra. Det som tog knäcken på det var en gravidmassage.
    Hur menar du? Hjälpte massagen eller var det den som framkalla ontet? Hur ligger man på mage på gravidmassage? Är det hål i bänken? Haha :)
  • Skumbollen
    laila88 skrev 2014-11-03 19:21:42 följande:

Någon fler som känt av sammandragningar? Jag tycker jag haft någon tidigare men nu ikväll kände jag en tydligare. Magen blev som en sten. Minns inte hur fort de ska komma eller när ja börja känna dom då jag var gravid med sonen.

Jag har också haft en del sammandragningar sen länge. Jag hade blivit varnad sen innan att det är jättevanligt med andra barnet.
  • Skumbollen
    Astilbe skrev 2014-11-03 23:16:12 följande:
    Nej, men jag medicinerar med en medicin som ger något förhöjd risk för hjärtfel och gomspalt, så därför ska de kolla detta extra. Har/ska ni göra hjärtultraljud?
    Vi har gjort hjärtultraljud hos fosterkardiolog här i Göteborg. Vår son är född med hjärtfel, därför kollar de oss noga. Men allt såg fint ut på tösen, även om man såklart inte kan upptäcka de små felen med ultraljud så känns det ju tryggt att bli kollad.

Borde nog kolla upp massage då... För det här är inget kul alls...
  • Skumbollen

Ni som köpt gravidjackor... Hur var de? Jag hade givit upp helt och förlikat mig med att det skulle bli en hm-jacka... Men när jag var där inser jag att de är ju jätte-tunna! Fryser inte vi gravida eller?

Så nu undrar jag, var köpte ni jackan och är ni nöjda med köpet?

• Skumbollen

Här är en till som bara vill gnälla just nu... Huvudvärken och ryggen är verkligen helt kecko.

Någon som har tips på gravidmassage i Göteborg?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?