BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Ja, precis som för oss vuxna om vi sitter på huk.. Fri passage :) funkar även om det är lite trist att stöda handfat jämt!
Ja, precis som för oss vuxna om vi sitter på huk.. Fri passage :) funkar även om det är lite trist att stöda handfat jämt!
Jag var rätt optimistisk när jag vägde mig nu, en vecka efter dagliga promenader. Trodde på mirakel. Men: Hade gått UPP 0,7 kg. Skit också! Det är nog tyvärr inte muskler utan godisrelaterat.
Jag gjorde bort mig och stoppade en tesked grädde i munnen igår, skulle kolla om den var ok så jag kunde använda den i sambons sås (min egen sås var mjölkfri). Sambon såg mitt misstag och ropade NEEEJ, så jag spottade ut och dricka sköljde munnen.
Idag har Josefin varit ledsen, haft ont i magen, och bara sovit korta stunder. Hon känns lite som innan jag slutade med mjölk, men inte lika extremt. Det går att trösta henne, men det tar tid.
Det kan ta upp till två veckor innan mjölken går ur kroppen, men sist såg vi en klar förbättring redan efter en vecka. Undrar hur lång tid det tar nu när det var så liten mängd...
Om det nu är grädden som är problemet, det kan ju vara slumpen. Men reaktionen kom igår kväll, och blev värre idag.
Kunde inte låta bli att tjuvväga mig imorse, såhär mitt i veckan, och kunde glatt konstatera att jag tappat 500 g sedan vägningen i lördags. Så nu är jag under 70-strecket!!!
Kom på att jag inte har skrivit här på nån vecka men jag läser varje dag. Imorgon blir V två månader. Vill att tiden ska stå still samtidigt som jag vill se att han utvecklas och gör framsteg, märklig känsla det där. Idag var vi på BVC och han väger nu 5505 gram, så snart har han fördubblat sin födelsevikt! Tur att jag själv inte följer en liknande viktkurva, 2 kg kvar till inskrivningsvikten men tappar gärna 5 kg till efter det.
Var även på efterkontroll idag och allt såg bra ut. Pratade om preventivmedel och jag känner mig kluven. Mår mer eller mindre dåligt av olika hormonella P-medel men det känns så trist att krångla med kondom varje gång. Valter blev ju till för att vi slarvade ;). Hur ska ni göra?
Gör det! Trodde aldrig det skulle funka så bra... Blir löjligt glad varje gång Folke kissar och bajsar i handfatet :) blir ju lite naturlig ec (pott-träning för bebisar) av det hela... Man måste dock stå ett par minuter och vänta ibland och kan inte förvänta sig att det händer något varje gång...
Har också testat några gånger och med lyckade resultat. Tur man har desinfektion hemma ;)
Vi har fått hem en windi i en gratisbox. Använder ni dem flera gånger eller bara en innan ni slänger den? Känns ju lite onödigt att slänga efter varje användning gör miljöns skull. Måste ju gå att rengöra ordentligt! Jag tänker tvål sen desinfektion. Vad säger ni?
Min mage har också känts lite konstig, för ett par veckor sedan kunde det komma en skarp smärta när en luftbubbla passerade ett visst ställe i tarmen, skitskumt! Jag började tro att det var bråck, men det verkar ha gett sig. Förutom det har det känts ommöblerat, och det har inte riktigt försvunnit än tycker jag.
Jag är så trött på att studsa på den här bollen med en kokhet bebis i bärsele! När ska hon börja somna fast hon är stilla?? I sin säng, i sin vagn, i babynestet i våran säng, precis bredvid i våran säng, eller ens i famnen??
Det känns sååå långt borta, men snart är hon väl stor och jag saknar tiden när hon ville vara nära... :)
Folke vill också ha gung när man lägger honom så vaggan har varit kanon! Annars har han svårt att komma till ro... Funkar något sådant för dig? Menar inte att du ska springa iväg och köpa en vagga, men om jon t.ex gillar gungstol eller liknande kan du ju köpa till "fötter" till spjälsängen för några hundralappar då att den går att vagga? Men kanske bara värt det om du vet att hon gillar den sortens gung...
Kul att "handfatstricket" funkade för dig också förresten. Känns bra på något sätt att de ibland slipper bajsa och kissa i blöjan också!
Övertrött och skrikig bebis igår som vägrade komma till ro, ställer mig då i badrummet och sätter igång torktumlaren, inom 30 sekunder sover han som en stock!! Drog in vagnen så han fick somna ordentligt innan jag drog ut den därifrån och han sov två timmar innan matning igen. Galet effektivt haha!