Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2015-12-30 17:31:40 följande:

Sist var det min noublesse-ask ungen kom åt, idag paradis-asken.... Kan ju tillägga att han ratade middagen efteråt, den var tydligen inte lika god som chokladen jag grävde ur hans mun...

Haha här slukade lilleman en halv burk majs. Morgondagens blöja kommer att vara spännande
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-12-30 20:21:44 följande:

Vi var på 1-årskalas idag och då slog det mig att snart är det ju våra små som fyller år... Herrejösses så fort tiden går ändå!!

Ja oj vad veckor och månader springer iväg! För ett år sen diskuterade vi barnvagnar, babyskydd, vad för kläder och hur mycket vi skulle behöva. Nu sitter i alla fall jag och säljer iväg allt.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-12-31 18:47:48 följande:

Jag har sålt lite vartefter, men vissa saker verkar omöjligt att få sålt dessvärre.

Jag har sålt iväg bilstolen och åkpåsarna till den och lite kläder. Amningspump, amningskudde och bärsele får jag inte iväg trots nyskick och 150:- styck. Men jag planerar att vara med på en barnloppis i vår och försöka kränga iväg rubbet. Det är så skönt när det blir lite utrymme i källaren
  • LillLouise84
    tovemaja skrev 2016-01-01 15:32:56 följande:

Snö och lillLouise: är era babyskydd nyköpta till 2015-barnet?

Mitt köpte jag nytt till första barnet våren 2013. Eftersom vi planerade att ha två tätt så sparade vi den. Nu fick jag den såld för några dagar sen. Den kostade nästa 2000:- ny och jag fick 700:- nu så jag är nöjd.
  • LillLouise84
    Lavish skrev 2016-01-01 21:26:52 följande:

Idag tog Linnea sina första steg!

Sen några veckor tillbaka har hon kunnat stå utan stöd, ofta reser hon sig bara rakt upp från sittande utan att hålla i något, och står sen och kaxar upp sig och hoppas på beröm en liten stund innan hon sätter sig igen. Man har också kunnat ställa ner henne på fötterna så står hon kvar själv en stund sen. Men hon har inte försökt gå tidigare.

Idag kom jag på henne med handen i en av lådorna i badrummet där hon hittat en deodorant hon tänkt äta upp. Kom in för att skälla och ta den, då släppte hon kanten och gick tre steg fram till mitt ben och klängde sig fast! Utan någon annan uppmuntran än "Nej Linnea!!!" (Hon blir alltid lika glad när man säger så, hon verkar ta det som ett kvitto på att hon gjort något rätt). 

Hon blir tio månader på måndag, så det är ju mycket tidigare än sonen som tog första steget några dagar före ettårsdagen. 

Duktig tjej!

Våran dotter gick vid nio månader och tre veckor, då gick hon sju steg åt gången och bara några dagar senare kunde hon svänga när hon gick. Vid 11 månader gick hon på Willys med egen kundvagn och handlade. Lillebror däremot är senare. Han reser sig och knuffar gåvagn och en liten stol framför sig och går utefter soffan.

Här har sömnen spårat ur igen. Redan vid midnatt börjar varje timme strulet. Jag tror att det är att han är hungrig. Nu brukar jag tröttna vid fyra och ge välling, fast vi slutade med nattmat för tre månader sen. Sen sover han till sju.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2016-01-02 11:06:13 följande:

Jag vågar nästan inte säga nåt för att riskera att jinxa nåt, MEN Tage sover hela nätterna nu.

Vi tog tag i nattätandet och gav honom lite vatten istället för mat och så nappen. Efter två nätter, då han var ledsen ca 30 minuter innan han somnade om, så sover han nu från 19-07/08. Inatt fick jag sätta i nappen två gånger, vid 23.30 och 05.30, men han var inte vaken utan mer bara gnällde i sömnen.

Åh vad lyxigt! Det konstiga hos oss är att han slutade äta på nätterna för ca tre månader sen men vill börja nu igen. Jag misstänker att han äter för lite på dagarna och blir hungrig på nätterna för det.

Hur äter Tage?
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2016-01-02 18:57:34 följande:

Såhär ser maten ut hos oss:

ca 7.30 Gröt (1 portion)

11.00-11.30 Lunch, en hel burk

13-15 (beroende på) Mellis i form av fruktpuré

16.30 Middag, en hel burk

18.40 Gröt (1,5 portion)

Däremellan får han nån majskrok eller ett rån om han sitter med vid bordet när vi äter, eller lite leverpastej när vi äter frukost. Ibland hinner han med en liten mellis på förmiddagen också, men oftast sover han så han hinner inte.

Det låter väldigt likt hur w äter, förutom att han äter välling när Tage äter gröt. Sen äter w gröt ca 9-10 som ett mellis. Ändå vaknar han mitt i natten och är vrålhungrig. I natt gav vi honom välling vid midnatt och då sov han till 6 sen.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2016-01-04 09:57:20 följande:

Sedan vi slutade ge mat på natten så inser man att han inte var hungrig utan bara ville ha flaskan som mys.

Då vaknade han och ville äta vid midnatt, sen igen vid 2 och 5. Nu när han inte får flaskan så sover han hela natten :)

Walter slutade äta på nätterna vid sex månader. Men nu sista veckan han har börjat igen. Igår till middag åt han 1 1/2 burk 8 månaders mat, en extra flaska välling som mellis och sen en flaska välling för ettåringar vid 8 då sov han till 4.30 då pappans klocka ringde. Så han har nog fått för lite att äta, han är väldigt rörlig nu så han förbrukar nog mycket.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2016-01-04 22:10:17 följande:

Jag blir så avundsjuk på er som har barn som äter så bra! Idag: barnmat = 1/2 sked, frukt = 2 skedar, ersättning = 70ml (ja hör och häpna, HELA 70ml). Utöver det 3 amningar! Hejja!

Oj vad lite hon äter! Här är det bottenlöst tror jag. Idag har han äter en 3 flaskor välling, 1 1/2 burk mat, en potatis och en dl kokta grönsaker, en portion gröt, lite tomat och gurka och lite bröd. Men det syns inte direkt på honom att han äter så mycket.
  • LillLouise84

Walter är så grymt vild nu mera så han kan inte ens slappa av på nätterna verkar det som. Han har krypit, rullat och farit runt i sängen hela natten. Han väcker sig själv när han håller på. Så jag har nog varit uppe fyra gånger i timmen och lagt honom till rätta eftersom han kör fast.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?