BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Sist var det min noublesse-ask ungen kom åt, idag paradis-asken.... Kan ju tillägga att han ratade middagen efteråt, den var tydligen inte lika god som chokladen jag grävde ur hans mun...
Sist var det min noublesse-ask ungen kom åt, idag paradis-asken.... Kan ju tillägga att han ratade middagen efteråt, den var tydligen inte lika god som chokladen jag grävde ur hans mun...
Vi var på 1-årskalas idag och då slog det mig att snart är det ju våra små som fyller år... Herrejösses så fort tiden går ändå!!
Jag har sålt lite vartefter, men vissa saker verkar omöjligt att få sålt dessvärre.
Snö och lillLouise: är era babyskydd nyköpta till 2015-barnet?
Idag tog Linnea sina första steg!
Sen några veckor tillbaka har hon kunnat stå utan stöd, ofta reser hon sig bara rakt upp från sittande utan att hålla i något, och står sen och kaxar upp sig och hoppas på beröm en liten stund innan hon sätter sig igen. Man har också kunnat ställa ner henne på fötterna så står hon kvar själv en stund sen. Men hon har inte försökt gå tidigare.
Idag kom jag på henne med handen i en av lådorna i badrummet där hon hittat en deodorant hon tänkt äta upp. Kom in för att skälla och ta den, då släppte hon kanten och gick tre steg fram till mitt ben och klängde sig fast! Utan någon annan uppmuntran än "Nej Linnea!!!" (Hon blir alltid lika glad när man säger så, hon verkar ta det som ett kvitto på att hon gjort något rätt).
Hon blir tio månader på måndag, så det är ju mycket tidigare än sonen som tog första steget några dagar före ettårsdagen.
Jag vågar nästan inte säga nåt för att riskera att jinxa nåt, MEN Tage sover hela nätterna nu.
Vi tog tag i nattätandet och gav honom lite vatten istället för mat och så nappen. Efter två nätter, då han var ledsen ca 30 minuter innan han somnade om, så sover han nu från 19-07/08. Inatt fick jag sätta i nappen två gånger, vid 23.30 och 05.30, men han var inte vaken utan mer bara gnällde i sömnen.
Såhär ser maten ut hos oss:
ca 7.30 Gröt (1 portion)
11.00-11.30 Lunch, en hel burk
13-15 (beroende på) Mellis i form av fruktpuré
16.30 Middag, en hel burk
18.40 Gröt (1,5 portion)
Däremellan får han nån majskrok eller ett rån om han sitter med vid bordet när vi äter, eller lite leverpastej när vi äter frukost. Ibland hinner han med en liten mellis på förmiddagen också, men oftast sover han så han hinner inte.
Sedan vi slutade ge mat på natten så inser man att han inte var hungrig utan bara ville ha flaskan som mys.
Då vaknade han och ville äta vid midnatt, sen igen vid 2 och 5. Nu när han inte får flaskan så sover han hela natten :)
Jag blir så avundsjuk på er som har barn som äter så bra! Idag: barnmat = 1/2 sked, frukt = 2 skedar, ersättning = 70ml (ja hör och häpna, HELA 70ml). Utöver det 3 amningar! Hejja!
Walter är så grymt vild nu mera så han kan inte ens slappa av på nätterna verkar det som. Han har krypit, rullat och farit runt i sängen hela natten. Han väcker sig själv när han håller på. Så jag har nog varit uppe fyra gånger i timmen och lagt honom till rätta eftersom han kör fast.