-
Oj, det är stor skillnad på tidsåtgången på natten när det kommer till amning/ersättning. För oss tar varje matning 25-40 minuter beroende på hur trött Tage är och hur effektivt han äter. Till det får man även lägga på tid för blöjbyte och eventuellt byte av nerkräkt pyjamas. Vi är alltså vaken totalt sett närmare 1 timme varje gång, 2 ggr per natt :(ebe91 skrev 2015-04-17 03:52:54 följande:Jobbiga nätter du verkar ha... Bosse har sen vi kommit hem från BB sovit nätterna med undantag för 1-2 måltider (oftast 1 som är nu vid 3-4 tiden). Varje måltid + blöjbyte brukar vara avklarade på 15min sen sover han igen... Det jobbiga är att han sover nästan inget på dagarna, små korta lurer om vi inte är ute o går för då sover han i vagnen hela tiden. Sen är han övertrött/ont i magen så varje kväll avslutat vi med hysteriskrik i minst 2 timmar... Men då försöker jag ändå tänka att vi har tur som får sova på natten. O nu har Bosse somnat om efter nattens amning så ska göra det jag också ;)
-
Det är skönt att ha en sådan! Vår sköterska är också jättebra på det sättet. Man kan undra precis vad som helst och hon ger en jättebra respons på ens oro.Madelia skrev 2015-04-17 13:34:47 följande:Tack så mycket, jag tror nog också det kan vara något sådant så då håller jag tummarna för att det lugnar ner sig lite snart. Jag tror egentligen inte heller att BVC kan vara till någon hjälp riktigt, men våran barnmorska där är väldigt rar och tar en på allvar även om det är min oro som behöver dämpas lite bara, så det kändes inte som man hade något att förlora genom att ringa och ventilera sig lite med henne.
Hoppas det lugnar sig under helgen för er! -
Veckans vägning imorse - trots jättebra vecka med bra mat och promenader på minst en timme varje dag så hade jag bara tappat 300 g denna veckan :-/
-
Tage vägde 4410 och var 55 cm i onsdags och han har fortfarande strl 50 på byxor och några bodys. Strl 56 kan han ha på vissa plagg, men flera bodys har han inte vuxit i än.LillLouise84 skrev 2015-04-17 23:28:35 följande:Skönt att höra att fler växter ur storlek 56. Våran lille är 23 dagar och vissa plagg i 62 är på gränsen. Vi var på bvc i måndags då var W 19 dagar och vägde 4835 och 56,7 cm.
Lustigt att det är så stor skillnad :) -
Jag fick inte heller på mig mina ringar först, men sen helt plötsligt en dag så gick det. Dom satt fortfarande inte helt bra från början, men nu känns det som vanligt. Tror i mitt fall att det var vätska som försvann, känns inte som att mina kilon gick så långt att dom satte sig på händerna :)Trollunge85 skrev 2015-04-18 12:57:57 följande:
Vägde mig idag för att börja ha lördagar som vägdag. Två veckor sen fl och vikten fortsätter neråt. 1,5 kg ner sen förra vägningen i mitten på veckan. Nu är det 11,5 kg kvar till mitt mål. Försökte få på mig mina ringar igen idag. Gick inte. Hoppas det går av sig själv när jag tappat några fler kilon men annars får jag väl lämna in dem så de tas ut.
-
Nä kanske inte, men det var min fjärde vägning. Har vägt mig 2,3,4 och nu 5 veckor efter fl. Från första vägningen till idag har jag tappat 1,1 kg vilket inte är mycket :(tovemaja skrev 2015-04-18 08:59:41 följande:
Snö och kpax: första vägningen "räknas" ju knappt då utmaningen just börjat! Skälv käkade jag en halv liter glass igår... Oopps!
Lilllouise: så avis! Nin lille vägrar plötsligt sova mer än tvåtimmarspass! Förut sov han i alla fall tre i början! Så även om jag får många timmar ibland så är de väldigt upphackade! Zzzz
Idag blir premiär för borta-sovning. Ska sova hos svärmor inatt!
Men totalt har jag ju tappat ca 11 kg sen sista vägningen hos barnmorskan 2 dagar innan fl. -
Vi har också en täppt kille, men vi får inte ut ett skit med dom där snorsugarna. Saltvattensprayet (physiomer) däremot funkar rätt ok för oss. Han har varit täppt några dagar nu så jag hoppas det ger med sig snarast!Trollunge85 skrev 2015-04-19 09:14:45 följande:
Vår lilla H har blivit alldeles täppt så natten har varit sådär. Vi har försökt med saltvattensprej men det hjälper inte helt. Får nog införskaffa en sån där näsfrida också och se om det hjälper. För han äter inte som han ska när han är så täppt. Tycker så synd om honom.
-
När jag ammade dottern körde jag mycket med bröstmjölk i näsan och det tyckte jag funkade bra. Då tömde jag en pipett med koksaltlösning och fyllde den med bröstmjölk istället så var det bara att droppa i näsan sen :)Kpax skrev 2015-04-19 10:12:56 följande:Vi har köpt koksaltlösning och snorsug, men inte behövt använda dem än. Josefin är lite snorig ibland, men det löser hon genom att äta så fort att hon sätter i halsen och sprutar mjölk ur näsan. Fungerar jättebra! Jag har läst att man kan prova en droppe bröstmjölk i näsan, men vet inte på vilket sätt det ska hjälpa och hur man får in mjölken i näsan.
-
Idag blev det ingen långpromenad för mig tyvärr. Har känt mig lite småsnuvig hela helgen och inatt när jag matade T hade jag ordentligt ont i luftvägarna och en jobbig hosta. Tänkte att set är bäst att vila idag och hoppas jag är ok imorgon. Blev bara en lugn promenad till affären, totalt kanske 1,5 km...
-
Jag har dessvärre bara möjlighet att promenera just nu, men jag hoppas få tid/möjlighet att gå på gym lite längre fram. Mitt närmaste mål är att komma under 70 kg - har 400 g kvar till det :) Sen hoppas jag komma under 60-strecket också. Vägde 63 innan jag blev gravid och 64 vid inskrivning, men min "normalvikt" är 57-58 kg, vilket jag hoppas kunna nå igen.Misty W skrev 2015-04-20 14:14:04 följande:
Hej tjejer!
Hur har ni det? Hur går det?
Har alla barn kommit nu?
Här rullar det väl på... Ska idag försöka mig på att komma till gymmet. Har blivit ett hjärnspöke så inte vågat mig dit ;) har däremot promenerat nästan varje dag.
Hur gör ni med träning och mat?
Jag vägde tunt 96 när Elton kom & hade väl gått ner 10kg efter några veckor. Men nu tror jag att jag måste lägga i en högre växel så att kroppen återhämtar sig ;) vill i första hand ner under alla 10 tal, så 80,70 & sen är mitt mål i första hand 65kg, men sen får vi se :)
Har ni lagt ut efter bilder på magen?
Inga efter-mage-bild har levererats vad jag vet, men däremot en viktutmaning :)