Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

jag vet att det är väl tidigt men vi var ju nygravida när vi flyttade in i huset så barnkammaren har liksom stått tom och redo sedan i juli... så pö om pö fyller vi på med saker.. mest ärvt och blocket fynd. Har nog inte lagt ut många kronor på bebisen... utom just färg till barnrummet. 

Haft sådant kli efter att fixa med bebissaker så då har det blivit så. Från 6:e februari är jag ledig och ska laga mat och fixa det allrs sista... längtar så!!

• tovemaja
    Mimipig skrev 2015-01-05 09:44:02 följande:

Tipsa mig! Vi har fått låna en bil idag och ska åka till IKEA vid 15-snåret. Vi har bara en sak på listan - byrån Malm som vi tänker använda som skötbord i badrummet. Men vad mer bör jag passa på att införskaffa? Hit me!

Handdukar, taklampa, madrassskydd, lakan, kudde/täcke, gardinstänger och gardin, skötbäddsskydd.... Typ?
  • tovemaja

tjolahopp... mitt i v.32 och +15 kg! Dock ätit bra och rört på mig nu sista tiden... känner mig frisk och hälsosam. Ska se om värdena visar på detsamma under onsdagens BM:besök.

• tovemaja

jag mår rätt bra, lite mild foglossning och sover sämre, men annars som vanligt. Jag väljer ändå att gå hem 6/2 (utan ersättning) för att vila upp mig ordentligt och "boa" :) Kommer innan dess att missa massor på jobbet pga. föräldrautbildning, profylaxkurs, BM besök osv. Minst 1gång/vecka är jag borta..

Känns märkligt att jobba när man är så splittrad! Sedan inser jag ju att det är en lyx att gå hemma 3 veckor (om än som fattiglapp) men vill så gärna njuta fullt ut av denna graviditet som vi längtat så efter!

• tovemaja
    JhjärtaK skrev 2015-01-06 13:42:03 följande:
    Du kan ta ut föräldrapenning innan barnet är fött.

Tycker du gör helt rätt som går hem och boar, den tiden innan första barnet kommer aldrig igen
    jo, jag vet... men känns fel att "slösa" när det bara är jag hemma.. vill hellre vänta att ta ut dagar tills Plutt är här :)
  • tovemaja
    sommarstad skrev 2015-01-06 17:09:07 följande:
    Du har ingen semester att ta ut? Jag tänkte gå hem två veckor innan och tar det då som semester. Även om jag inte har hunnit jobbat ihop alla semesterdagar så är ju föräldraledigheten semestergrundande (om jag fattat rätt) så man får ju ihop semesterdagar under året.
    har inte semestertjänst utan ferietjänst så det går inte tyvärr.. men klarar mig absolut! Bara jag som är fånig och inte ta ut dagar "i onödan" :)

Villhabebbe: kanonfin mage måste jag säga! Min är också stoooor, har runt 8 veckor kvar nu.
  • tovemaja

Varit hos virriga BM för första ggn på länge. Alla värden toppen, skönt! Hjärtljud 140 och SF mått 30... Det gör att jag hamnar precis på mittenkurvan fortsatt :)

Dock tyckte BM att jag var svullen... Jag märker lite av det själv men tycker inte att det är så farligt... Men hon testade i alla fall för äggvita också. Dock såg allt bra ut.

Känns overkligt att ha bokat in BM besök till och med v.42 nu!! Shit!

• tovemaja
    Kpax skrev 2015-01-07 10:50:09 följande:
    Skönt! Jag ska tillbaka för en extra sf -mätning imorgon eftersom måttet blev så missvisande sist. Det som gör mig lite orolig är att det var jag som frågade om inte 24 var väldigt lågt, och först då började hon titta mer ordentligt på kurvan och pratade om att bebisen låg diagonalt, och att vi skulle mäta om. Undrar vad som hade hänt om jag inte frågat. Om hon inte kan mäta imorgon heller kanske man skulle be om ett ultraljud? Hur vet de annars att bebisen är lagom stor?

Hur många besök till har du inbokade nu? Vi har bara bokat ett i taget. Snart drar föräldrautbildningen igång också, spännande!
    jag förstår känslan av att inte ha förtroende för sin BM. Samma hos mig tyvärr!
    Vi har 3 besök inbokade innan BF och ett efter. Däremellan har vi 2 föräldragrupper, 2 föreläsningar och en profylaxkurs på 2x2 timmar så mycket "spring" blir det :) Missar massa på jobbet och det blir ju kostsamt såklart! 
  • tovemaja

Vi gillar Malva, Silje, Lovis och Eira som tjejnamn. Loke, Folke, Herrman som killnamn...

• tovemaja
    snö 81 skrev 2015-01-10 20:15:12 följande:
    Folke och Herman finns med på min lista med :) Vet dock inte vad manken tyckte om dom namnen...
    Kul:) menade såklart inte att stava med två R.

Folke skulle vara efter makens farfar...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?