Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-11-13 13:40:18 följande:

Nja, blötsnö åtminstone men det snöar iaf;) vi ligger nästan alltid i toppen över orter med mest snö och kan ibland ha snö in i juni så jag vet inte om jag är så lycklig över snön men sambon är glad.. då får han äntligen starta snöslungan igen haha! Ungarna är ute och gör snögubbar nu, lyckliga de med:)

Härligt! Jag längtar efter snön, då jag älskar att åka längdskidor.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-11-15 11:21:08 följande:

Ja nåt sånt behöver inte jag oroa mig för eftersom Selina inte äter något.. jo iofs gillar hon kartong och kan gladeligen tugga i sig det (tydligen godare än gröt/frukt/mat). För någon månad sedan hade hon ont i magen tills hon bajsade ut en grön kartongbit efter att vi gjort pizza hemma med pizzakit. Hade varit kul om vi tagit henne till läkaren för hennes magonda och de hittat en kartongbit som det stod "pizzakit" på :D

Tänk att de man inte bör äta kan vara så gott för de små. Hade ni gått till doktorn och hon bajsat ut pizzakit så hade nog läkaren förklarat för er att det är innehållet som ska ätas och inte kartongen :-P.

W kan fortfarande inte krypa hur gärna han än vill. Men till vedkorgen och käka bark och mossa från vedträden det kan han ta sig.
  • LillLouise84
    Villhaenbebbe skrev 2015-11-16 14:10:32 följande:

Haha åh vad jag känner igen mig, barnmat alltså, fyfan vad illa jag mår av den, brukar smaka lite så jag vet att den inte är för het men nu är det helt uteslutet! Jag brukr också bita i diverse saker (napp, bebistanborste osv) för att få med mig alla grejer när man roddar bebisen själv, men jag får sååååna externa kväljningar bara av att bita lite i kanten, men jag har också bara kräkts en gång än så länge så det funkar ändå :)

Haha jag är inte gravid men fixar inte barnmat ändå. När jag var gravid så höll jag andan när jag öppnade och mickrade maten till dottern. Smaka på den skulle jag inte fixa nu heller. Jag lider med er som är gravida.
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2015-11-16 08:19:21 följande:

Det är så stor skillnad på konsistensen på typ sempers och nestles. Semper 8 månader innehåller ju typ hela köttbullar! Bosse är väldigt bra på att tugga men sempers mat måste vi ofta mosa lite iallafall. Dom helt släta är ingen favorit hos han!

Fyfan. Imorse kom första spyan. Mådde ju tokilla med bosse men spydde bara 2 ggr. Den här gången har jag ju mått lite bättre (peppar peppar!) så trodde jag skulle klara mig. Men det finns två saker som gör att den vänder sig i min mage; byta blöja (såklart) men även ALL barnmat (gröt, burkar, välling osv). Enda målet han äter då jag inte mår illa är frukten på eftermiddagen. Känner mig inte som någon toppen-mamma som knappt kan ta hand om mitt barn just nu...

Alltså sempers 8 månaders köttbullar är som gummikulor. Fast jag delar de i 4-5 bitar så har W svårt att få i sig dom utan att spy. Nestlé känns som vatten och paprika är 90% av burkens innehåll. Jag köper inte Nestlé då mina barn blir dålig i magen av all paprika.
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2015-11-16 19:27:19 följande:

Jo, nestlés är väldigt lösa i konsistensen.

Vi kör mest semper men försöker variera lite med andra märken. Dock har bosse börjat rata allt med potatis, ris går sådär (försöker dock undvika ris efter larmen som kom i höst). Pasta är det som går hem mest, men känns tråkigt med spagetti o köttfärssås 14 ggr/veckan ;)

Jag försöker blanda så mycket det går av sempers burkar. Det finns någon med grönsaker och kyckling som jag brukar köpa för att det inte ska bli för mycket pasta. Med dottern köpte jag hipp ibland, de har pumpa och andra lite ovanligare rätter. Jag som bor i en håla passar på att köpa mat när jag är på större orter.
  • LillLouise84

Natten som var tog båda barnen "sovmorgon" till 5.45. Men då pluggade jag i napparna igen så sov lilleman till 6.15 och storasyster till 7.15. Äntligen en dag utan att ögonen går i kors av trötthet. Nu håller jag alla tummar och tår för att få sova i natt

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-11-18 09:07:39 följande:

Hjälp vad det snöar här! Bestämde mig för att GÅ och hämta på skola och dagis igår och det var rätt tungt vill jag lova med vagnen:P

Åh vad härligt! Jag är så avundsjuk på er snö! Vi har en vagn som går som en pansarvagn i snö, 2 dm körde jag den i när dottern var liten. Bra motion
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-11-18 09:42:10 följande:

Det är Hugo också. Han verkar inte förstå det utan testar iaf. Så duscha och lämna honom utanför duschen är bara att glömma så idag fick han följa med och duscha (mannen är borta sent i flera dagar och åker tidigt och jag och Hugo ska träffa folk idag så det var bara att bita i det sura äpplet annars hade jag nog gått sunkig ett tag till)

Jag brukar sätta hoppgungan i dörröppningen till badrummet eller så tar jag matstolen och sätter där inne för att kunna duscha.
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2015-11-18 11:05:39 följande:

Här vräker det (äntligen!!) ner snö. Även om gräsmattan lyser genom snön så börjar jag få liiite vinterkänslor iaf ;) bor ju somsagt i norrbotten så vi SKA ha snö nu. Så länge dom där stora minussiffrorna håller sig borta är jag nöjd! Såg dock att det skulle bli -20 nästa vecka, men kallare än så vill jag inte ha det! Bosse vilar ju nästan alltid utomhus förmiddagsvilan, känns lite läskigt att ha han sovandes utomhus när det ska bli så kallt...

Förresten, någon som har tips på både varma och relativt lätta skor att gå i för de små? Kommer behöva köpa ett par åt han nu när skotern snart plockas fram..

Kavat är väl de som är bäst på barnskor. De har speciella lära gå skor..
  • LillLouise84

Vi kör libero up and go 4 de har vi haft länge och de funkar än. Även storasyster på 2,5 år använder de ibland när pappan inte orkar leta rätt storlek. Men alla barn är olika

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?