• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2015-04-05 17:42:07 följande:

Finns på apoteket, kostar ca 150kr för 10 st (engångs). Det står max 3ggr/dygn på förpackningen. Nu har jag inte använt windi på ngn dag, men där ett tag var det iaf 1st per dag! Jag brukar först göra lite magmassage, för att få ner gaserna. Sen för jag in den o oftast kommer lite gas på en gång, sambon brukar hjälpa med att göra "benpress" på B medan windin sitter i (jag håller i den). Sen tar jag ut den, lite mer massage, cyklar med benen oså provar jag igen. Håller på tills B ser nöjd ut o det inte kommer nå mer gaser. Oftast brukar han skita samtidigt, så ett tips är att rikta windin ner mot blöjan för skiten kan komma i en jäkla fart :) har räddat många kvällar hos oss!

Jag fattar inte hur jag lyckats glömma att det finns en sån grej, jag har ju hört talas om den förut. Ska köpa och testa, tack för tipset :)

Jag provade "tempa" henne idag, och det kom ut väldigt mycket bajs, och lite gas. Men det känns bättre att använda en pysventil tror jag, en termometer måste man ju liksom dra lite åt sidan, och jag är så rädd att skada henne.
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-04-05 20:45:08 följande:

Premiär idag för mig och Folke att bara åka 40 min till stan för att fika... Var borta totalt 3,5 timmar och han sov sig igenom allting! Lyx! Men önskar fortfarande att han kunde sova så fint på natten;) illskriker i bilen varje gång men olika länge.

Nu hoppas vi på fin natt.. Vi är så trötta hela familjen att vi lägger oss vid nio! Glammigt liv! Men har börjat njuts mer och mer av livet som mamma nu... Gjorde inte det i början, blev lite av en chock tror jag. Visst är Jah frustrerad när han inte vill sova längre pass än 1,5 timmar på natten, som igår... Men han blir en nöjdare och nöjdare bebis! Och ok vad hjärtat svämmar över av kärlek emellanåt! Läskigt vilka starka känslor!

Min grabb har också gaser och knip men har inte fått till windi, vågar inte trycka in den för hårt och långt... Och han skriker så när jag testar. Men tycker att även gaserna är bättre!

Det är så skönt att läsa att du njuter mer av att vara mamma nu, då tänker jag att det nog blir bättre och bättre för mig också :)

Hoppas Folke börjar sova lite längre pass på natten snart, man blir lite sliten! Josefin sover minst tre timmar mellan nattmålen, men det kan ju bero på att hon tröttar ut sig med flera timmars skrik på kvällen iofs... Lite oroväckande att hon från början lugnade sig och somnade tolv, och nu är vi uppe i två. Hoppas hon inte fortsätter förskjuta skrikfesten.

Vi försökte gå och lägga oss tidigt igår, men det gjorde bara att natten kändes så mycket längre. Usch, jag gruvar mig varenda kväll :S

Efter att jag tempade Josefin (och hon bajsade massor) har hon varit vaken och GLAD ganska länge. Lite ledsen också förstås, men normalt är hon missnöjd samma sekund som hon vaknar.
  • Kpax
    Smulan 89 skrev 2015-04-05 21:18:31 följande:

Är jag ensam kvar nu? Bf+5.

Jag vet inte riktigt... Jag har fått så jäkla dålig koll på tråden! Känns det ok eller skit?
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-04-06 01:29:46 följande:

Jag undrar ju dom sagt var ToveS tog vägen? Hon hade inte fått sist hon skrev men "försvann" sedan...

Ja just det! Hoppas verkligen allt är bra, man blir lite orolig när folk försvinner, även om det säkert i 99 fall av 100 beror på att de har fullt upp :)
  • Kpax
    Trollunge85 skrev 2015-04-06 12:29:38 följande:

Vi hade planerat att åka hem idag men väljer att stanna en natt till. Tror vi har fått till amningen även om det gör ont. H började med att amma ordentligt igår kväll och sen ville han inte sluta. Känns inte som om jag fick sova alls. Har lite problem med liggamning men orkar heller inte gå upp hela tiden så vi försökte under natten även om jag låg helt spänd och rädd för att mosa honom. Är glad över att det finns ett stöd här även om jag nog inte frågar dem tillräckligt mycket. Jag tycker dock det är jobbigt att han vill amma i princip varje timme. Svårt för mig att sova som verkligen behöver några timmars sömn till. Men mannen har försökt ta H när han sover så jag får lite mer kvalitativ sömn. Längtar till mjölken ska rinna till och hoppas det blir lite mindre intensivt då.

Är det fler som inte riktigt känner av knipreflexen när det gäller att kissa? Eller inte kände den precis i dagarna efter fl? Kom det tillbaka sen? Har inte vågat bajsa sen fl så nu har jag tagit microlax för att få ut det som finns. Det var inte så smärtsamt som jag var rädd för men det dröjer nog ett tag innan jag vill krysta ut det.

Ha! Knipreflex... Jag kan nu (4v efter fl) näääästan knipa av strålen. Men det blir väl bättre och bättre :)
  • Kpax
    Cymi skrev 2015-04-06 14:30:52 följande:

Får planera lite mer för kris situationer som kan uppstå, men man kommer nog in i det, mycket känns lite smått kaotiskt så här i början, behövde byta blöja utanför hemmet första gången igår på en mack, det gick ju jättebra men allt känns så nervöst i början :P

Jag känner verkligen igen det där, jag är också nervös för allt möjligt som kan hända utanför hemmets trygghet. Sånt som man säkert inte ens reflekterar över om ett halvår. :)
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-04-06 16:11:41 följande:

Frotterade plastlakan - har något tips på var man köper billiga och bra sådana? Typ spjälsängsstorlek eller större.

Jag såg att Ellos har rea nu, 5m för en hundring. På Lekmer.se får man bara en typ 70x90cm för samma pris. Vi har plastad frotté med en handduk på som hon ligger på i vår säng, men det blir bra svettigt... Kanske är det där underlägget på Lekmer bättre på att andas?

m.ellos.se/ellos-home/plastad-frotte-5-m-bit/153588
  • Kpax
    Smulan 89 skrev 2015-04-06 20:22:08 följande:

Eftersom varje dag om går är ett steg närmare en tredje igångsättning, så känns det skit. Har inget emot att vara gravid, men det finns risker med igångsättning oh två olika risker/komplikationer har jag redan testat. Önskar så att det skulle starta själv den här gången.

Det förstår jag, speciellt om du redan blivit igångsatt två gånger tidigare :( Jag håller tummarna för dig!
  • Kpax

I vagnen har vi body, byxor, strumpor, tunn mössa och den här braiga åkpåseoverallen, den är väldigt tunnt vadderad. Sover hon när jag lägger ner henne skiter jag i ärmarna och drar ihop den till axelhöjd ändå, med händerna vid hals/haka.

På det fleecefilt och liggdelslocket, och så lammskinn i botten.

Åkpåsen är stor och jättevarm, och min flicka verkar verkligen inte vara någon fryslort, så den har jag gett upp för i år. Vagntäcket känns också alldeles för varmt.

• Kpax

Jag gick igenom byxlådan idag, och hittade 0 par byxor jag kan ha nu. Okej, två par leggings och två par mjukisar, men inga riktiga byxor.

Antal byxor jag kommer kunna ha snart: 4

Antal byxor jag inte kommer i inom en överskådlig framtid: typ 15.

Åååh vad tråkigt!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?