Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tack för era svar
    Det är skönt att höra att man inte är ensam om detta, och att det inte verkar väldigt onormalt.
    Dock än jobbigt att knappt kunna gå till bussen. jag måste ju kunna ta mig till jobbet.
    Jag får bita ihop och helt enkelt gå saktare än jag redan gör. Se till att jag har gott om tid.

• KarinIngrid
    snö 81 skrev 2014-11-28 14:13:06 följande:
    Min man är likadan, gör allt för mig utan att jag ens ber om det. Och så fort jag klagar att jag får ont i ryggen så tar han över. Får smyga med dammsugaren när han är borta :)

Hehe samma här.
    Härliga gubbar vi verkar ha hittat!

• KarinIngrid

ja man vill ju inte bli behandlad som om man vore handikappad eller inte kapabel att göra nånting!

Jag får en utskällning för att jag plockar ur o i diskmaskingen för jag borde vila... då säger jag ifrån att jag är faktiskt inte sjuk..

dammsugning och sånt lite tyngre överlåter jag dock gärna med glad min :)

• KarinIngrid

Tack alla som delat med sig angående sammandragningar. Nu känner jag mig inte lika orolig längre då det inte verkar onormalt.

Känns dock fortfarande jobbigt att inte kunna gå ordentligt men antar att det bara är att gilla läget och anpassa sig!

• KarinIngrid

Nu har pluppens vagga kommit! Den är såå fin och jag är supernöjd!

Tror ni inte att han kommer sova gott i denna fina säng?!

• KarinIngrid
    Trollunge85 skrev 2014-12-01 11:45:35 följande:
    Vi har titta på den och jag är lite sugen på att skaffa en sådan om det inte varit för att vi fått en massa andra utgifter som gör att vi får prioritera om (bilen behöver fixas mm). Den är verkligen jättefin!
    mm tråkigt när man måste välja bort saker man egentligen vill ha, men förstår ju såklart att bilen går före!

Jag är så otroligt glad att jag hunnit spara ihop ett ganska bra sparkonto så nu inför pluppens ankomst behöver jag inte vända på kronorna så farligt mycket utan kan unna mig att köpa det jag verkligen vill ha till min efterlängtade lilla plupp!
    Däremot är jag inte den som är den och slösar pengar i onödan såklart, jag jämförde på prisjakt och hittade den nedsatt på fyndiq så betydligt billigare än ordinariepriset i affären jag först hittade den.
    Fick betala 1480 kr totalt med underrede och allt så det kändes helt ok!

Den är så fin!! Ska bara komplettera med täcke och kudde också men det blir det nog på Ikea!

• KarinIngrid

Dags för ny bild på magen!

Jag är väl inte ovanligt stor?

Jag har fått höra att jag ser ut som jag ska föda närsomhelst och att jag är ovanligt stor för att "bara" vara i sjätte månaden...

• KarinIngrid

Tack för åsikter om magen! :)
    Då behöver jag inte känna mig ovanligt stor allafall!
    Jag har ju aldrig varit gravid heller förut så jag har inget att jämföra med direkt.
    Klart att man börjar känna sig lite klumpig nu när magen börjar bli i vägen, när man ska böja sig ner och så. Men samtidigt så trivs jag med magen! Är ju  min älskade plupp därinne!!

• KarinIngrid
    Trollunge85 skrev 2014-12-04 13:56:52 följande:
    Förstår precis vad du menar. Är första gången för mig också och svårt att veta vad jag kan vänta mig. Men sen kan det säkert ändra sig till nästa graviditet bara för att.  Jag tycker ibland att mina skor är jobbiga att knyta eftersom jag alltid böjt mig ner till skosnörena. Får hitta på nya sätt. Sen kan jag ibland känna mig stor speciellt när jag tycker att inget i garderoben passar eller är fint. Men däremellan tycker jag om min mage. Älskar att kunna känna den lilla där inne varje dag och veta att den växer och trivs där.

jaaa visst är det härligt när man känner hur det lever om därinne! Sparkar, buffar och volter! Nu har även sambot börjat känna från utsidan så han är jätteglad han med. vi kan ligga på kvällen o bara mysa med händerna på magen! :)

Håller med om att det är lite jobbigt ibland när man ska klä sig, svårt att hitta kläder som sitter snyggt. har köpt lite mammakläder men man vill ju inte lägga hur mycket pengar som helst på kläder som man bara ska ha ett par månader heller.

Vi ska bort på fin julmiddag om två veckor och jag har verkligen ingen aning om vad jag ska sätta på mig.

• KarinIngrid

Jag köpte också Pappalogi till min sambo och han har lusläst den från pärm till pärm och säger att den är superbra.
    Just att den tar upp alla aspekter av graviditeten och relationsproblem och förlossningen och första tiden med bebisen. Allt ur en pappas synvilken.
    Eftersom det mesta som är skrivet annars är skrivet av kvinnor för kvinnor.
    Här får man en insyn i en mans perspektiv och tankar. Så jag rekomenderar den verkligen!

åh Trollunge vilken fin klänning!!

Jag måste också hitta nåt fint att ha till jul!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?