Inlägg från: Madelia |Visa alla inlägg
  • Madelia

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-02-28 10:53:08 följande:
    Googlade samma sökord och läste artikeln, men där står det att BF är 40+0 och det stämmer ju inte - BF är ju på 39+6.

40+0 är ju första dagen på "övertid".

Ingen jättestor betydelse såklart, jag bara reagerade på det :)
    Jo, jag reagerade också på det, för jag har med förstått det som att bf är 39+6 :)
  • Madelia
    tovemaja skrev 2015-02-28 14:10:55 följande:

Igår 19.55 kom vår älskade grabb!! 3880g och 51cm på bf-7 :) lycka men är så trött!

Åh, så roligt! Stort grattis!
  • Madelia

Jag vet inte alls hur man gör, men om vi ska fortsätta här kanske vi kan göra om/skriva dit på bf listan när bebisarna kommit? Eller göra en ny lista, men jag antar det bara är ts som kan länka såsom i trådstarten vilket ju vore det bästa isf.

• Madelia
    Kpax skrev 2015-03-03 07:43:26 följande:
    Ja, nu är ju ts försvunnen, men vi kan ju skriva dit födelsedatum i fetstil eller parentes efter BF i den befintliga listan?

Eller så börjar vi på en ny lista där bara, så kan folk skriva in sig när de fött. Tror det är många i den listan som inte är aktiva längre, så det kanske blir en naturlig sållning också :)
    Låter bra att göra en ny lista där:)
  • Madelia
    ebe91 skrev 2015-03-04 11:49:13 följande:

Alltså detdär med blodgrupperingspapper, undra om min bm missat det eller om det inte är rutin i mitt landsting? Sen verkar det ju som att alla får lämna urinprov när ni är hos bm, har fått göra det en gång o det var i v 20 eller 25? Har hon missat det också? Eller har det funnits orsak till att ni fått lämna urinprov?

Jag har lämnat urinprov varje gång jag varit där av anledningen att jag har haft högt blodtryck, så man har velat kolla efter protein i urinen. Annars hade jag säkert inte behövt lämna så ofta.
  • Madelia
    ebe91 skrev 2015-03-08 04:50:19 följande:

Är inskriven på förlossningen nu, värkar med 2-3 min mellanrum :) öppen 3 cm!

Så spännande! Stort lycka till!
  • Madelia

Skönt att höra att man inte är ensam om att vara sur och trött. Jag känner inte riktigt igen mig själv, men inser att jag har tur som ändå orkar göra saker och promenera några km i solen vilket vi gjort idag. Men nu blir det hemmapyssel och soffan resten av dagen.

BF imorgon, men inga tecken på att bebisen tänkt ta hänsyn till det. Jag pendlar lite mellan att tänka att det nog sätter igång när som helst och känslan av att det aldrig någonsin kommer komma någon bebis.

• Madelia
    Kpax skrev 2015-03-09 02:46:05 följande:

Jag är beredd, väskan är packad för längesedan :)

Jag pratade med förlossningen vid 23 igår, jag ska åka in klockan sju för en kontroll, eller komma tidigare om värkarna blir för jobbiga. Jag vill avvakta så länge jag orkar dels för att det säkert blir många timmar på förlossningen i alla fall, och dels för att sambon ska få sova så mycket som möjligt.

Han ska inte sitta med tanke på ryggen, och jag misstänker att möjligheterna för honom att ligga ner på förlossningen är lite begränsade.

Vad spännande! Lycka till :)!
  • Madelia
    ebe91 skrev 2015-03-09 06:42:10 följande:

Igårkväll kl 19:13 kom våran fina gosse! Hade en väldigt tuff förlossning som slutade med sugklocka o klipp, pojken var tagen efteråt o har legat på neo under natten men tycks må bra! Ska snart över o hälsa på honom igen :) jag är helt slut både fysiskt o psykiskt så återkommer hit när det känns lite bättre.

Stort grattis till pojken! Jag hoppas ni återhämtar er fort!
  • Madelia
    Misty W skrev 2015-03-09 21:12:54 följande:
    Nä jag hade tyvärr bara inskrivning idag.

Men imorgon ska jag va på plats 07:10 & sen bordet jag rullas ner runt 10:00. Vi har plats nr.2.

Men kan säga att just nu kryper jag nästan ur skinnet! Sambon fick ju för sig att dra på Djurgårdens "play in" match så jag sitter här ganska sorgsen eftersom jag inte kunde säga etta renligt godnatt och hejdå till ungarna nu när jag la dom.

Vi valde att inte berätta om att det sker imorgon eftersom vi vill att dottern ska kunna koncentrera sig på skolan och att dom inte går förväntansfulla ifall något skulle hända. Jg vet att jag låter sjukligt negativ, men vill spara barnen från oro.

Nä nu ska jag snart hoppa in i duschen och försöka raka benen. Fiffin får dom stå ut med!
    Stort lycka till imorgon!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?