septemberbarn08 skrev 2015-09-19 11:19:50 följande:
Jag räknade ut att jag inte sovit en hel natt på 10 månader nu. Sov ju urkasst de sista 4 månaderna av graviditeten och sen hon föddes har jag ju blivit väckt i snitt 5 gånger per natt. Inte konstigt jag känner mig mosig i huvudet liksom! Känner att minnet är uselt och tålamodet gentemot de äldre barnen är rätt lågt (att de bägge två tycks ha kommit in i någon trotsålder just nu hjälper ju inte direkt).
Har den senaste veckan fått konstiga "ångestattacker", går omkring med en klump i halsen hela tiden och vill bara gråta, känner mig allmänt nedstämd och ensammen. Tror det är för att jag varit så himla klistrad vid Selina och verkligen inte har en enda stund för mig själv. I normala fall är jag en person som behöver "eget space" men när Selina föddes hände visst något och jag har haft (och har fortfarande) väldigt svårt för att lämna henne mer än en halvtimme åt gången, även om det är med sambon. Även om det är så att jag mår dåligt av att vara ifrån henne tror jag att det börjar tära på mig att inte få en paus. Dessutom är jag som sagt väldigt ensammen. Började jobba när de andra barnen var 9 månader och den här gången har jag ju redan varit hemma 10 månader i och med att jag var sjukskriven från november. Har INGEN att umgås med på dagarna utan går här hemma och har bara barnen att prata med. Önskar att mina föräldralediga kompisar kunde bo lite närmare:(
Jag har knappt sovit en hel natt på 2 1/2 år zzzzz. Det känns nu när hela familjen varit förkylda hela veckan och alla har hostat hela nätterna. Ca 4 timmar per natt har jag skrapat ihop, i bästa fall har jag kunnat sova något på dagarna i alla fall men inte varje dag. I och med dålig sömn och zombie mode så har det blivit sämre mat, lite choklad och cola samtidigt som noll träning förutom fyra hundpromenader = 2 kg plus på vågen
.
Jag är också väldigt ensam då mina kompisar bor på annan ort. Men jag släpar mig ut på det lilla som finns. Nu sista veckorna har jag varit på öppna förskolan två gånger, badhuset en gång, mammagruppträning och mammafika.