• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-03-20 12:31:21 följande:

Jag tyckte att allt kändes konstigt länge efter fl och jag var grymt öm, men det blev bättre men tog lång tid. När jag var på återbesök så kollade de och jag hade gått sönder en hel del (rejält sydd på fl) och på insidan hade det bildats massor av små små blodkärl som orsakade det ömma. Men det gick över annars skulle jag aldrig ha gjort om det nu. Så ta det lugnt och undvik att springa och lyfta tungt tills du varit på återbesöket.

Okej. Jag gick knappt sönder alls, de var i valet och kvalet men bestämde att jag inte behövde sys. Jag tycker att det känns mer nu än för en vecka sedan (idag är det 11 dagar sedan förlossningen), men det kanske beror på att jag törs känna efter mer, och kniper...

Jag hoppas verkligen att det här ger sig av sig självt, men jag kommer vara noga med att bara promenera och knipa till efterkontrollen.
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-03-20 16:26:12 följande:

Du vill inte kolla läget tidigare om du är orolig!? Låter väldigt jobbigt! Jag känner ju bara i rumpan istället... Men mitt kom Ju också en bra stund efter förlossningen konstigt nog!

Fick bokat min tid för återkontroll idag, inte förrän åttonde maj visserligen men ändå skönt att ha fått gjort!

Jag läste lite, och det verkar ju vara ofarligt och knappt något som ens behandlas, men på måndag ska jag till BVC, så jag tänkte passa på att fråga då. Det är samma lokal som min bm, så jag kan boka tid på en gång isf.

Om det nu är bm som är första kontakt, och inte gyn.

Jag har fått tid till efterkontroll, men det är ju långt dit.
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2015-03-20 17:10:53 följande:

Skönt att du slapp sy. Jag sprack hela vägen framåt hela skåran liksom, fast inte mot urinröret utan på sidan av, blev väl upp emot 10 stygn och sen sprack jag i sidled precis vid slidmynningen men bara 2-3 stygn. Det tog 6 månader innan jag kunde ha sex för insidan var så svullen. Sen gick det 6 månader och jag hade glömt allt och blev gravid igen

Men gud! Ja, det är jag glad att jag slapp. Skönt att du kunde glömma det också, haha ;)
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-03-20 18:41:00 följande:

Skönt att det verkar ofarligt! Känns det värre och värre eller samma?

Det känns samma sedan jag började känna så här, det är väl tre dagar sedan kanske. Fast på morgonen är det bättre än på kvällen, det känns inte alls ibland! Stämmer med beskrivningen på 1177 (tror jag), att det kan gå tillbaka när man ligger ner, och ramla ner igen när man är uppe och rör på sig.
  • Kpax

Idag känner jag mig rätt ledsen. Det är väl för sent för baby blues egentligen? Det har ändå gått 11 dagar. Jag saknar min sambo och livet vi hade innan bebisen. Jag är trött och känner mig otillräcklig, och de här känslorna gör mig rädd och ger mig otroligt dåligt samvete.

Jag älskar ju den här lilla korven, och ångrar ingenting. Men det känns tungt redan nu, och det borde jag inte tycka.

Jag hoppas verkligen att det bara är en tung dag, jag vill bara vara 100% glad över att jag äntligen har min underbara bebis här!

Är det någon annan som känner igen sig?

• Kpax
    Cymi skrev 2015-03-20 20:24:05 följande:

Jag kan tänka mig att det är rätt vanligt, skit samma om det gått mer än tre dagar. Det är inte så konstigt att man reagerar och får lätt panik/ångest/depp nån gång då det är en stor förändring. Jag räknar med att jag kommer få såna dagar

ebe91 skrev 2015-03-20 20:45:31 följande:

Jag känner liknande, saknar att bara ligga sked med sambon. Bara vara han o jag... Samtidigt ångrar jag mig inte ett dugg, våran son är det finaste vi har. Det är nu man förstår hur viktigt det är att man är trygg i sin relation, att vi kommer att hitta tillbaka till varandra när vi fått en vardag igen. Man får helt enkelt anstränga sig lite mer nu för att ha någon romantik i vardagen, påminna varandra om att man behöver närhet.

tovemaja skrev 2015-03-20 21:29:11 följande:

Inte konstigt att sådana tankar kommer! Speciellt när du haft tung natt! Skickar lite pepp och hopp om god sömn!

Tack för tröst och pepp hörrni!

Det känns lite bättre hittills idag. Jag sov middag två timmar igår, och det har varit en bra natt, så kanske var det mest sömnbristen igår. Hoppas!
  • Kpax
    Mullan skrev 2015-03-21 04:19:29 följande:

Tack för grattishälsningar :) han verkar vara en bebis som är vaken på natten. Vilket jag misstänkte då det var mkt aktivitet i magen på nätterna. Han har vaknat en gång inrimmen sedan kl 24 och velat snutta lite.

Så fin! Grattis!!
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-03-21 08:07:08 följande:

Jag har bf imorgon, kände ni andra som gick så här långt att kroppen förändrades radikalt till det sämre mellan v 39 och 40? Jag har ont precis överallt nu, kan knappt röra mig eller stå på benen. Magen känns för tung för ryggen och jag har cement i fötterna.

Ja fy fan, på slutet gick det fort tycker jag. Det var inte bara det psykiska, utan kroppen tröttnade verkligen. Fick även mina enda bristningar några få dagar före bf, och de bara fortsatte dyka upp, antagligen även efter förlossningen, jag är 99% säker på att låren var oförstörda när vi åkte in.
  • Kpax

Jag tycker så synd om er som har en massa förvärkar och inte har fått sova ordentligt på länge. En kass natt är jobbigt, en kass natt som höggravid är jävligt, och det är inte roligt med stressen att ha en förlossning framför sig, man måste ju orka...

Hoppas hoppas att ni får sova ut (antingen på sovdos eller naturligt) och att bebisarna kommer sen! Ni är jätteduktiga! :)

• Kpax
    Misty W skrev 2015-03-21 08:49:36 följande:

Jag tror att man kan få sånt oavsett hur många dagar det gått! Man får känna så! Det är ju en helt ny värld som du klivit in i.

Själv är detta min 3:e men jag kan sakna att vara ensam med min sambo oxå! Dock kom ju våran första för snart 9år sedan men jag kan ibland titta på barnlösa par och vara avis. Men jag skulle aldrig ångra mina barn eller byta bort dom mot något i hela världen!

Kärlek till dig!

Tack! <3
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?