Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

sommarstad skrev 2015-07-28 12:51:05 följande:

Va bra att få en lista med rekomenderade. Kan ju såklart kolla med de på biblioteket om de kan rekommendera några, det tänkte jag inte ens på.

"Knacka på" ska jag kolla in. :)

Vi har goboken men kände att denna månad inte passade och förra månaden var inte så bra. De har en serie där som heter Lilla Wille och har en bok där ifrån som är perfekt för vår lilla Ville. Väldigt fina möndmönmönster och bilder och menibgarna är korta och på rim vilket verkar uppskattas. Hoppas det blir mer böcker från den serien snart :)

På biblioteket här säljer de bra barnböcker till bra priser. Barnens farmor handlar massor. Fråga ditt bvc om de inte har abc droppar.

Goboken var vi med i med första barnet, men jag tycker det var lite böcker som tilltalande oss.

Pettson och findus kartongbok med hårda sidor är en favorit som tål tuffa tag.
  • LillLouise84
    sommarstad skrev 2015-07-29 19:11:30 följande:

Finns pettson och findus som kartongbok? Det visste inte jag. Det ska jag verkligen kolla upp. :D

• LillLouise84

I natt gör våran W premiär i spjälsängen, då vaggan har låg kant så han kan slänga över ett ben över kanten. Nu hoppas jag på ett mirakel att båda barnen ska sova hela natten

• LillLouise84
    Kpax skrev 2015-08-02 17:23:36 följande:

Jag tror jag har frågat förut, men jag frågar igen.

Ni som ger bröstmjölk i flaska, eller kanske ger ersättning (vet inte hur mkt bröstmjölk 1dl ersättning motsvarar, vet någon annan?), hur mycket och hur ofta ger ni?

Jag har börjat pumpa ur och ge i flaska ibland, och då äter hon ca 100ml. Ger jag bröstet efteråt bökar hon mest runt och bits, och hon står sig lika länge på 100ml som hon gör på det hon normalt äter från bröstet.

Hon äter fortfarande varannan timme dagtid, och på natten klockan 22, och oftast bara en gång till någon gång mellan 4 och 7.

Hon är född 9/3 och är både lång och tung för sin ålder.

Jag har gett både bröstmjölk och ersättning i flaskan, han får aldrig i sig mer än 90 ml av något av dom.
  • LillLouise84

Här är det fler som är goddag yxskaft. Fy tusan vad sliten vi börjar bli här, och ingen avlastning finns. Jag har försökt att farmor ska ta den stora en natt men det är tydligen omöjligt. I natt somnade den lille vid 22 och vaknade 2, när han somnade om framåt 3 kom storasyster och jag höll på till närmare 5 innan hon sov sen började lilleman vid 6 igen. Idag är humöret verkligen i botten och huvudvärken strålar.

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-08-03 10:13:25 följande:

Min svärmor har aldrig varit intresserad av att vara barnvakt, trist tycker jag. Inte för våran del men att hon inte vill liksom.

Mina föräldrar älskar verkligen att vara barnvakt och barnen älskar att vara där. I fredags sov de över i mina föräldrars stuga och hade jättemysigt och redan igår började min pappa prata om att de måste få komma dit och sova igen nu till helgen. Jag har egentligen inget behov av barnvakt och Selina blir mer orolig när de andra två är borta på kvällen, det blir väl för tyst. Så övernattningen är helt och hållet för barnens (och morfars) skull;) men jag blir glad att de har så fin relation till varandra :)

Mina svärföräldrar ordnar så allt finns där. Dottern har eget rum, spjälsäng, matstol, blöjor, skötbord, bilbarnstolar. I kojan i skogen har farfar satt klädkrokar i hennes höjd och i sommarstugan finns matstol, tallrikar, haklappar och allt vi kan behöva. Ja de har fixar allt utom tiden att använda grejerna
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2015-08-03 10:20:29 följande:

Jag önskar gubben hade tagit honom någon morgon... Nu under semestern (6e veckan nu!) har han klivit upp med honom 2 eller 3 ggr... Vanligtvis går jag o lägger mig mellan 21-23 för att orka medan sambon är vaken till mellan 01-03... Sen tjaaaatar jag tills han kliver upp mellan 10-11:30... Som en jäkla tonåring....

Så var min make med första barnet tills jag jobbade och han var pappaledig i fyra veckor och fick ta allt. Efter tvåan kom så tar han utan tjafs den stora vardag som helg. Fast i natt tog jag båda så han fick sova.
  • LillLouise84

Jag har fortfarande 3.6 kilo kvar till före graviditeten och de sitter som berget. Helt omöjligt att få bort. Ändå tränar och går jag så mycket jag hinner. Förra veckan gjorde jag 8 timmar promenad och 3 styrke/konditionspass.

Jag längtar tills gravid/ammningshjärnan har gett sig och blivit normal. Idag drog jag iväg till gymmet och sen duschade jag och skulle klä på mig, rätt snopet när jag står där med två bhar men inga trosor. Hur tänkte jag när jag packade....

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-08-04 12:33:42 följande:

Idag är Tage på badutflykt för första gången. Poolbad med gräs känns lagom :)

Åh vad härligt!
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-08-04 17:19:40 följande:

Jo det är väl samma här, musklerna är obefintliga. Men jag tycker ändå inte att det är så stor skillnad på kroppen, jag kan ha det mesta av mina gamla kläder, men magen är väl lite lösare såklart.

Jag är jättepeppad att träna, men tiden finns tyvärr inte just nu.

Jag har som sagt 3.6 kilo kvar men midjemåttet är som före graviditeten fast magen är som en tom sopsäck som hänger.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?