Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Misty W skrev 2014-10-19 13:25:52 följande:

Ja en vinter jacka kan ju vara smart att införskaffa sig. Borde kanske börja kolla på det.
    Hur tänker ni med storlekar på jackorna då? Jag är rädd att man kanske blir tjockare än vad man hoppas =)

Det är jättesvårt att veta med storlek när man inte vet hur stor man blir.

Förra gången, när jag väntade dottern, köpte jag en parkas från HM's vanliga kläder i strl 38. Den var gigantisk och räckte gott och väl hela tiden. I år hittar jag inte ens en jacka på mammaavdelningen :)
  • snö 81
    mizzidus skrev 2014-10-19 16:06:22 följande:

Hej tråden, får se om jag får någon respons denna gång då...

Jag tänkte fråga en ganska konstig fråga men här kommer den :)

Har någon som jag liksom börjat "flaga" på bröstvårtorna? Det liksom läggs något vitt på toppen som jag kan skrapa bort med nageln som känns som skinn typ, lite svårt att förklara men ni kanske förstår vad jag menar, jag är inte ofräsch eller något sånt för jag duschar regelbundet

Jag har exakt samma. Har försökt smörja eftersom det ser ut som att jag är torr, men det har inte hjälpt nämnvärt...

Har aldrig haft så innan så jag gissar att set har med graviditeten att göra
  • snö 81

Då var RUL avklarat för min del. Allt såg jättefint ut, men den var 3 dagar mindre än beräknat. Så nytt BF är 21/3.

Fick dessvärre urusla bilder då den lille krabaten inte hade den minsta lust att samarbeta. Man fotsulorna såg vi jättebra ;)

• snö 81

Här är den bästa bilden hon fick till. Upp- och nervänd bebis i halvprofil :)

• snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-10-20 14:49:13 följande:
    Ryggraden syns fint och tydligt iaf smile5.gif

Den bilden var ändå bättre än den bästa (och enda) vi fick av dottern på RUL. Hon ville inte alls samarbeta smile2.gif
    Precis! Hon sa att det var skolboksexempel på ryggraden och fotsulorna, men att det kanske inte är det man helst vill ha på bild ;)
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2014-10-20 14:36:30 följande:

Här är vår bästa bild :) ingen klassisk söt profil här inte :) händerna bakom huvudet känns ju lite chill dock :) phpSGTDFR99503.jpg

Vi fick också en skelettbild av ansiktet :)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-10-20 14:43:11 följande:
    Skönt att allt såg bra ut. Då är vi på samma bf igen då smile1.gif
    Haha, vi följs åt :)
  • snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2014-10-20 19:16:42 följande:

Åh RUL imårse och allt såg sååå bra ut med våra lilla POJKE :) så glad och lättad nu! Brände 800kr på babykläder direkt efter haha! phpUfZsDj14780.jpg

Jag hade också velat gå och köpa nåt efter RUL igår, för att "fira" typ. Men mannen hade en jättedålig dag på jobbet och fick stressa tillbaka, så då gick jag också tillbaka trots att jag hade tagit ledigt några timmar.

Denna gången vill jag nämligen inte gör allt själv som jag gjorde sist utan jag vill ha med min man. Så första kläderna ska vi köpa tillsammans
  • snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2014-10-21 09:17:17 följande:
    Eftersom vi ska få en pöjk så kan du få några tips som vi funderat på :) Vi hade bestämt Penny om det var en flicka, och andra förslag som vi hade var Nora, Henny, Joline, Alma, Love-Li och Juno. Ganska ovanliga och speciella, men jag har halltid velat haft något som inte alla andra heter. Det betyder inte att dom inte är fina, men bara inte min grej :) 
    Mitt favoritnamn är Majlis. Annars är Hedda, Svea och Tyra alternativ som vi funderar på.

Min dotter föreslog Greta eller Margareta ;)
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2014-10-22 09:56:37 följande:
    Tycker det låter rimligt, men sen måste ju demografi ha ett finger med i spelet, olika områden har väl sina egna "toppnamn" förorter kontra city, landsbygd kontra storstäder etc. Så gardera sig kan man nog aldrig. Själv är jag född på 80-talet och heter Emma... Jag har aldrig haft någon i min klass eller på en arbetsplats som delat det med mig, statistiken säger ju att jag borde haft det :)
    Demografi har stor betydelse tror jag. Jag heter Caroline och där jag växte upp fanns det inte en kotte som hette som jag och tittarna man på siffrorna ovan var det ett relativt vanligt namn ändå.

När jag senare flyttade söderut träffade jag massa människor med samma namn som mig så det var rätt vanligt längre ner i Sverige, men inte i de norra delarna.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?