Inlägg från: josanl |Visa alla inlägg
  • josanl

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2016-01-25 20:03:06 följande:
    Likadant här! Antingen tjurhåller hon sig vaken till 21 istället för att somna vid 19 som hon brukar, eller så somnar hon direkt vid 19 och sover 1 timme och är sedan vaken (och gnällig) till 23. Kul!

Det började under jullovet så jag tänkte att det berodde på bristen på rutiner och att vi sov så länge på morgonen men nu har det ju gått två skolveckor och hon är ändå lika besvärlig. Tur man vet att det bara är en fas som förhoppningsvis går över snart, annars skulle jag nog bli knäpp!
    samma här.somnar sonen innan kl 21 så vaknar han e timme senare och är grinig ,somnar inte om förän 23tiden..varit så sen jullovet.
  • josanl

Om 2 veckor blir vår lilla W 1 år :) Vi skall ut och flyga första gången med honom och är lite nervös inför resan då han inte gillar sitta still nån längre stund...
    Han dricker fortfarande nattmjölk,så hoppas finns micro på hotellet. Värmer ni andra fortfarande all mjölk(ersättning) till era små? 
    W brukar lägga sej runt 21 på kvällen och sover gärna till 10 tiden på förmiddagen med en liten mjölkpaus nattetid.
    Han har dock skippat dagssömnen, med undantag från långa bilresor,då brukar oftast somna..

• josanl

Kom hem från w:s 1 årskontroll. Fick sina vaccinationer idag, och första gången på över en vecka han sover dagssömn...hoppas han inte får feber till natten.
    10 kilo och 240 gram & 74,2 cm :)

• josanl

Någon som  varit på 1årskontrollen och reagerat veckan eftermed feber/utslag?Förstod det kan hålla i sej i flera dagar.. Vi hade vaccinering i måndags o har stort 1årskalas 9 dagar efter vaccinationsdagen...hoppas verkligen inte han blir sjuk till dess.

• josanl

Jag bakade tårtor till sonens ett årskalas idag :)
    Fyllde tårtan med färska hallon,hallonmousse mixad med banan.
    Ett tips på tårtbotten som man inte bara kan misslyckas med och är supergott:

4 st ägg
    2 dl socker
    1 dl vetemjöl
    1 dl potatismjöl
    2 tsk bakpulver
    Vispa ägg och socker pösigt i c 10 minuter,efter de läss resten av torringredienserna i. 165 grader 45 min iugnen.

jl
  • josanl

tårta med phileadlpihaost-florsocker  är ju ett alternativ istället för grädde :)

• josanl

En fråga angående utomhuslek. Vad har ni på era 1åringar nu i sandlådan då galon är för varmt och vanliga brallor blir så  jätte smutsiga? :/

• josanl
    septemberbarn08 skrev 2016-05-18 21:39:59 följande:
    Selina sover till nån gång mellan 6-8 (beroende på om vi är lediga eller om storebror ska till skolan). Sen sover hon middag mellan 11.30-13 (på ett ungefär, är det helg och storebror är ledig behöver jag inte väcka henne så då kan hon sova längre). Sen har vi alltid gjort kväll vid 19 men numera försöker jag lägga henne i spjälsängen när hon somnat så jag ska få lite tid för mig själv på kvällen, problemet blir bara att hon vaknar och sedan är vaken till 21 :/ sen sover vi, om möjligt, ännu sämre än förut just nu. Miljarder uppvak varje natt. Gissar att det beror på att jag börjat lägga ner henne, så nu är hon orolig när hon sover att jag ska vara borta. Men men det vänder väl nån gång :)

På fredag ska jag lämna henne för första gången, hos mina föräldrar. Ska färga håret då. Gruvar ihjäl mig! :(
    Wilde vaknar vid 8.30-9.30 tiden. Sover dagssömn mellan 15-17. Sen tar han natt vid 21-22 tiden.
  • josanl

Är det nån här inne som skriver bloggar om sina bebisar? Älskar att läsa bloggar om barn i samma ålder som min son :)
    Min blogg är www.josanl.blogg.se, men blir sällan jag har tid att blogga...

• josanl

Någon annan om skall ha biltema på 2 årskalaset? Tips på något skoj?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?