Inlägg från: linaxelsson |Visa alla inlägg
  • linaxelsson

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hej, ja går också med här, har BF 20 mars och är i vecka 6+5. Känner mig mest trött hela dagarna, ömma bröst, kinkig med maten, varm och molvärk i livmodern. Skönt iaf att det blivit lite svalare

• linaxelsson

Själv verkar det som att alla hormoner gjort så att min migrän eskalerat. Är inne på tredje dagen med kraftig migränhuvudvärk, aura och illamåendet. Det är dessutom så jobbigt när man inte kan ta något som hjälper mot det heller

• linaxelsson
    Skumbollen skrev 2014-08-09 07:59:02 följande:

Syrran lider också av migrän och läkaren ordinerade citodon utan problem. Hon är i vecka 30 nu. Förstår att du inte vill testa på eget bevåg men om du har det ofta kanske skall höra med läkaren.

Mmm, jag får se hur jag gör. Tänkte vänta och se om det blir bättre först. Brukar kunna få migrän lagom till mens annars. Så jag misstänker att det har med hormonuppgången nu under graviditeten som gör det...
  • linaxelsson
    Joooj0 skrev 2014-08-18 16:26:01 följande:

Heller aldrig hört om scanning vid flygplats , varför sitter inte såna skyltar uppe då? Eller information? Hur mår ni som är i v 10?

Jag börjar faktiskt känna mig lite bättre. Jag är inte lika trött som innan och jag har börjat att få tillbaks aptiten. Annars så har jag fortfarande växtvärk emellanåt, konstig smak i munnen, gasig mage och ligamentsmärtor. Har ni också en bitter sur smak i munnen emellanåt?
  • linaxelsson
    lovley00 skrev 2014-09-02 07:04:04 följande:

Har gaser så jäkla jobbigt men värst är att jag ibland får som unken smak i munnen, svårt att förklara men någon som känner igen sig? Man vill liksom äta nått så det ska försvinna och det har jag gjort förra graviditeterna och då slutade vågen på +30kg och nej vill absolut inte gå upp så mycket. +2kg hittills i v11+5.

Jo, det fick jag redan i v6. Men det känns bättre nu då jag börjat tugga tuggummi och använder tungskrapa efter alla måltider.
  • linaxelsson

Nu har jag och min man äntligen varit på första ul. Det var en sprallig liten krabat på 6,9 cm som visade sig för oss De har justerat bf till den 17 mars. Allting känns så verkligt nu!

• linaxelsson

Skumbollen - Nej det var inte meningen. Reflekterade inte att det stod där. Är alldeles för exalterad

• linaxelsson
    tovemaja skrev 2015-02-10 08:17:03 följande:

Fina magar madelia och trollunge!

Var på både profylaxkurs (sista delen) och storföreläsning om att föda igår. Om någon av er är från Linköping måste Ni gå på föreläsningen! Jättebra! Kursen däremot har varit... Ok. Varken mer eller mindre. Och föräldragruppen värdelös. Men men! Hottar kanske andra att umgås med senare!

• linaxelsson

Skulle ju kommentera också. Men paddan är seg. Tyckte också att storföreläsningarna var givande men har struntat att gå på föräldragruppen och profylaxkursen efter att hört att de inte var så givande...

• linaxelsson
    tovemaja skrev 2015-02-11 20:13:49 följande:

Profylaxkursen var ändå bea, skönt med verktyg inför förlossningen tycker jag! Jag ska gå på sista storföreläsningen 23:e.. Men hörde att fel 1 var bättre... Håller du med?

Det är klart att jag också tycker att det är viktigt med bra verktyg inför förlossningen. Men jag har fått låna kompendiet av en kompis sin gick den förra året och lånat många böcker och övat på detdet här hemma istället med min man Jag tyckte nog ändå att det fanns givande delar i storföreläsning 2. Tyckte att filmen som de visade om barnets första timmar efter förlossningen var bra. Annars var det väldigt mycket om amningen.
  • linaxelsson
    tovemaja skrev 2015-02-16 19:25:13 följande:

Skönt att det fanns bra bitar i del 2 också! Ser fram emot det.. Är ju sista "utbildningsgrejen" innan Plutt kommer! Spännande! Går ju på vattengympan också men är mest kul att träffa andra gravida... Ger inte jättemycket träningsmässigt så egentligen..

När har du bf?

Jag hade funderingar på är gå vattengympa men det har istället blivit mycket cyklande och promenader då orken inte varit på topp när man väl kommit hem :-\ Men jag kan tänka mig att det är ett bra sätt att träffa andra gravida på.

Jag har bf den 17 mars. Så det närmar sig. Jobbar ju dessutom fortfarande och har tänkt är jobba februari ut, så det känns som veckorna går snabbt. Sen blir det semesteruttag i en vecka och därefter har jag ansökt om föräldrapenning. När har du bf?
  • linaxelsson
    tovemaja skrev 2015-02-17 08:37:47 följande:

ja, jag har inte kunnat promenera ens knappt sista 20 (!!) veckorna så vattenträningen är ändå skön. men den ligger ju helt värdelösa tider, 14 på en tisdag?

Gick på ledighet igår, så skönt! Har BF 5e mars så det är ju strax över två veckor kvar... och räknar ju med att gå över  veckor också :) Men man vet ju aldrig! Drar dock till Falun imorgon för skid -VM så hoppas på att bebben inte tittar ut där, maken stannar nämligen på hemmaplan :)

Jag har ju varit förskonad från foglossning som tur är. Så jag har kunnat röra mig obehindrat, förutom nu då när magen är mer i vägen :-P Ja, tiderna för vattengympan var ju värdelös. Hade nog inte tvekat att gå på den om den gick lite senare.

OK, men då är det ju snart Jag lär nog gå över tiden. Men känner att det ska bli skönt med lite ledigt nu innan bebben kommer. Fixa med det sista och kanske baka lite så man har sen när släkt vill träffa bebben.
  • linaxelsson
    LillLouise84 skrev 2015-02-17 22:28:40 följande:

Jag har också klarat mig från foglossning. Men röra mig obehindrat kan jag inte hålla med om. Knyta skorna och plocka leksaker från golvet är inte så bara nuförtiden. Men värst är att gå ut och leka med dottern, snacka om Michelingubbe som rör sig som en flodhäst.

Jag har kunnat röra mig obehindrat fram tills nu. Det är nu som magen är lite i vägen. Men inte så farligt mycket. Jag är även rätt så lång med lång överkropp så jag tror det gör väldigt mycket för min del
  • linaxelsson

Den 11/3 kl 20.47 föddes vår lilla dotter, Ester Maja. Hon var 47 cm lång och 2720 gram tung. Kom drygt en vecka innan bf.

• linaxelsson
    laila88 skrev 2015-03-15 11:14:41 följande:

Ni som nu fått era bebisar och varit på bb och förlossning nyligt, har ni något ni tänkt på att ni skulle behövt ha med er i bb-väskan? eller något som ni kom på va sjukt onödigt? :) 

Jag gick ju runt i BBs nattskjortor. Så jag hade inte behövt alla ombyten. Sen så låg Ester mest i bara blöjan med en filt runt sig när jag var där. Var ju där ons-lör. Det som jag tyckte var skönt att ha med var eget toapapper (mjukt), tofflor och morgonrock som jag hade på mig när jag gick ut ur rummet. Amningsbh åkte jag hem i men under tiden jag var där hade jag inte på mig BH. Jag åkte hem i tights, mjukare linne och lång kofta.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?