BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Hej, ja går också med här, har BF 20 mars och är i vecka 6+5. Känner mig mest trött hela dagarna, ömma bröst, kinkig med maten, varm och molvärk i livmodern. Skönt iaf att det blivit lite svalare
Hej, ja går också med här, har BF 20 mars och är i vecka 6+5. Känner mig mest trött hela dagarna, ömma bröst, kinkig med maten, varm och molvärk i livmodern. Skönt iaf att det blivit lite svalare
Själv verkar det som att alla hormoner gjort så att min migrän eskalerat. Är inne på tredje dagen med kraftig migränhuvudvärk, aura och illamåendet. Det är dessutom så jobbigt när man inte kan ta något som hjälper mot det heller
Syrran lider också av migrän och läkaren ordinerade citodon utan problem. Hon är i vecka 30 nu. Förstår att du inte vill testa på eget bevåg men om du har det ofta kanske skall höra med läkaren.
Heller aldrig hört om scanning vid flygplats , varför sitter inte såna skyltar uppe då? Eller information? Hur mår ni som är i v 10?
Vilka fina magar ni fått! Själv tycker jag inte att det syns på mig ännu.
Har gaser så jäkla jobbigt men värst är att jag ibland får som unken smak i munnen, svårt att förklara men någon som känner igen sig? Man vill liksom äta nått så det ska försvinna och det har jag gjort förra graviditeterna och då slutade vågen på +30kg och nej vill absolut inte gå upp så mycket. +2kg hittills i v11+5.
Nu har jag och min man äntligen varit på första ul. Det var en sprallig liten krabat på 6,9 cm som visade sig för oss De har justerat bf till den 17 mars. Allting känns så verkligt nu!
Oj, bilden blev visst upp och ner :-P
Skumbollen - Nej det var inte meningen. Reflekterade inte att det stod där. Är alldeles för exalterad
Fina magar madelia och trollunge!
Var på både profylaxkurs (sista delen) och storföreläsning om att föda igår. Om någon av er är från Linköping måste Ni gå på föreläsningen! Jättebra! Kursen däremot har varit... Ok. Varken mer eller mindre. Och föräldragruppen värdelös. Men men! Hottar kanske andra att umgås med senare!
Skulle ju kommentera också. Men paddan är seg. Tyckte också att storföreläsningarna var givande men har struntat att gå på föräldragruppen och profylaxkursen efter att hört att de inte var så givande...
Profylaxkursen var ändå bea, skönt med verktyg inför förlossningen tycker jag! Jag ska gå på sista storföreläsningen 23:e.. Men hörde att fel 1 var bättre... Håller du med?
Skönt att det fanns bra bitar i del 2 också! Ser fram emot det.. Är ju sista "utbildningsgrejen" innan Plutt kommer! Spännande! Går ju på vattengympan också men är mest kul att träffa andra gravida... Ger inte jättemycket träningsmässigt så egentligen..
När har du bf?
ja, jag har inte kunnat promenera ens knappt sista 20 (!!) veckorna så vattenträningen är ändå skön. men den ligger ju helt värdelösa tider, 14 på en tisdag?
Gick på ledighet igår, så skönt! Har BF 5e mars så det är ju strax över två veckor kvar... och räknar ju med att gå över veckor också :) Men man vet ju aldrig! Drar dock till Falun imorgon för skid -VM så hoppas på att bebben inte tittar ut där, maken stannar nämligen på hemmaplan :)
Jag har också klarat mig från foglossning. Men röra mig obehindrat kan jag inte hålla med om. Knyta skorna och plocka leksaker från golvet är inte så bara nuförtiden. Men värst är att gå ut och leka med dottern, snacka om Michelingubbe som rör sig som en flodhäst.
Den 11/3 kl 20.47 föddes vår lilla dotter, Ester Maja. Hon var 47 cm lång och 2720 gram tung. Kom drygt en vecka innan bf.
Ni som nu fått era bebisar och varit på bb och förlossning nyligt, har ni något ni tänkt på att ni skulle behövt ha med er i bb-väskan? eller något som ni kom på va sjukt onödigt? :)