• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag hänger också gärna med här eftersom de andra trådarna blev skitstora och sedan flyttade till fejjan :)

30 år, första graviditeten för både mig och min sambo, och bf 7/3 om jag har räknat rätt.

Vi ska till bm på inskrivning imorgon, spännande!

• Kpax
    Regnblomman skrev 2014-07-27 08:39:07 följande:

Såg nu enl denna sida har jag bf 4/4-15 får jag hänga med er ändå?

Vi kommer väl alla få mellan februari och april, klart du ska vara med!
  • Kpax
    Pyret 85 skrev 2014-07-27 10:55:42 följande:

ser ju nu att tråden ligger under första barnet. Detta är dock inte mitt första barn, hoppas jag kan vara med iaf

Haha, njaaa... ;)

Jomen nu kör vi på den här, alla som vill är väl välkomna!
  • Kpax
    Pyret 85 skrev 2014-07-27 10:52:21 följande:

åh vad kul med inskrivning redan. 

Jag ska på hälsosamtal 8/8 (första lediga tiden) och då bokar vi nog tid för inskrivning i v12.

Jaha, jag kanske bara ska på hälsosamtal? Trodde det var samma som inskrivning, men får ju inget ultraljud eller nåt så tidigt.
  • Kpax

Jag vill också vara med på bf-listan!

7/3, 30 år, Västmanland, första barnet

Eller ska jag skriva i den andra tråden?

• Kpax
    mizzidus skrev 2014-07-27 15:03:09 följande:

Oj vad många som vill hänga på, härligt! Jag diskuterar gärna hellre graviditet här på familjeliv än på FB. 

Detta är så spännande, jag vet inte BF datumet ännu, det är bara en egen räkning som kanske inte ens stämmer men det märker jag när jag ska på första besöket/inskrivningen men det borde vara runt mars iaf och självklart är alla omkring där välkomna här på tråden även om det inte är första barnet också, alla är välkomna! :)

Någon mer än jag som mår illa av näst intill allt ni äter?

Ibland går det bra och jag känner inte av något men annars är det hemskt och denna värme dessutom gör så man inte vill äta heller men jag försöker för jag har inte bara mig själv att tänka på längre utan en pytteskruttliten bebis i magen också som behöver näring.

Jag har humörsvängningar som det heter duga, ena stunden skrattar jag hej vilt och andra spottar jag och fräser, tycker synd om min snart nyblivande sambo som måste stå ut med det.

Jag är nyligen 25 år och min kille är 27 år och detta var inte planerat alls utan det var en sån där typiskt miss att "glömma" kondomen, det blev så pass intensivt så varken jag eller min kille tänkte på det förrän efteråt. 

Kissar konstant gör jag också haha men det är väl bara att försöka vänja sig med det och veta vart närmsta toalett är jämt vart man än går!

Grattis till alla här som plussat! :)

Jaaag! Jag mår jäkligt illa mest hela tiden, men har bara spytt två gånger.

Ibland kan jag äta mat, men mest blir det frukt, knäckebröd med kaviar och glass. Ingenting verkar hjälpa, men det blir ännu värre om jag inte äter.

Håller med om att värmen inte direkt hjälper, hoppas på åskväder, nu är det galet kvavt här.
  • Kpax

Var på ett första samtal hos bm idag, ett stick i fingret, information om vad man inte bör äta, och så fick vi två små böcker om att vänta barn. Hon flyttade mitt BF-datum också, från 7/3 till 2/3, men det lär väl ändras igen vid rul, så jag fäster inte så stor vikt vid det. :)

Nästa samtal är i v12 (om tre veckor), och RUL blir v 18-20. Inget KUB-test och FVP görs på mammor under 35 i mitt landsting. Lite trist tycker jag, man nojar ju, och nu får man vänta 9-12 veckor på att se om allt är ok, eller om graviditeten bör avslutas :(

Jaja, det hjälper inte att oroa sig, bättre att försöka vara positiv!

• Kpax

Välkomna ni nya, klart ni får vara med här om ni vill :)

• Kpax
    Madelia skrev 2014-07-28 23:30:24 följande:

Vi bor i samma landsting, och tycker det känns som en hel evighet att vänta till RUL för att få veta att allt över huvud taget står rätt till. Så vi har faktiskt bokat KUB privat, det var min sambo som gärna ville göra testet och jag ser det som en möjlighet att få se om något lever och mår bra därinne tidigare och det är värt mycket för mig som har lite svårt att glädjas innan jag vet att det är som det ska.

Var det typ 1800kr det skulle kosta? I vilken vecka kommer du vara när du gör KUB?

Vi har väl inte tänkt göra det, sett till min ålder och våra familjer borde risken för kromosomfel inte vara speciellt hög. Dessutom finns det ju en missfallsrisk vid FVP (fast det gör man ju bara om man hamnar i riskzonen). Men fy fan om något är allvarligt fel och man missar det för att man inte gör KUB.

Svårt tycker jag.
  • Kpax
    Madelia skrev 2014-07-29 19:06:41 följande:

Ja det är svårt, och det kändes egentligen inte viktigt för mig då vi inte heller borde ha något alls att oroa oss över. Men nu tyckte ju sambon att det var värt tid och pengar, så då säger jag inte emot utan tycker det ska bli spännande att se om det ens är något där inne. Känns fortfarande overkligt:) och FVP skulle jag isf endast göra om sannolikheten är väldigt hög att det skulle kunna vara något kromosomfel.

Nej, jag tror det skulle kosta 1600 inklusive bilder att ta med. Jag gör blodprovet här hemma nästa vecka, i v.11 och sedan ultraljudet i v.13, den 21 augusti.

Ja, det måste ju bli mer verkligt då, det vore ju inte fel :) Du får inte glömma uppdatera oss med resultaten!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?