Inlägg från: Mjao80 |Visa alla inlägg
  • Mjao80

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hej, jag hoppar in här. Detta är min fjärde graviditet. Har inga barn sedan tidigare men 3 ma bakom mig. Skrapad varje gång. Har varit inne på ett vul hitintills och sett ett pickande hjärta i vecka 6+5. Vulet var pga en störtblödning veckan innan. Fick en ny störtblödning (en dusch av färskt blod) dagen efter vul och har inte varit tillbaka på sjukhuset efter det. Lever nu på hoppet! Om allt är som det ska - vilket jag verkligen verkligen hoppas då vi försökt i tre år - går jag in i vecka 9 i morgon. Bf 10/3. Är 34 år gammal och har tid för nytt vul den 19/8.

• Mjao80

Teresiat: min syster blödde konstant genom båda sina graviditeter och det gick bra båda gångerna. Själv har jag inte blött på det sätt som jag gjort nu i någon tidigare graviditet - och det har inte gått bra någon gång. Man kan verkligen aldrig veta utan bara hoppas!

• Mjao80

Vi flyttade också till hus för ca en månad sen så plats finns det gott om ifall den lilla vill stanna. :)

• Mjao80

Jag gör som smulan89 - väntar med bm till i vart fall efter vecka 12. Har redan varit på inskrivning en gång tidigare och vid mina andra graviditeter har jag valt att inte kontakta bm då man ju aldrig vet vad som händer. Vi har iofs en privatläkare så han har ju hållit koll på oss. Bm är väl iofs bra men man får ju inte göra ul där så bm vet ungefär lika mkt som man själv om graviditeten - dvs inget alls. När vi va på inskrivning tror jag dessutom att hon förstod att något var galet då hon, har jag förstått i efterhand, inte kunde känna livmodern som borde varit tillräckligt stor. Hon sa inget. Det jag vill ha svar på är ju om kiddot lever och det kan bm inte svara på. Att man inte ska röka, droga etc är ju sunt förnuft. Men man ska självklart göra som man själv känner!

• Mjao80
    Lilla W skrev 2014-07-30 21:40:56 följande:

@smulan 89 och Mjao80
    Ang när man ska kontakta barnmorskan. Det kan ju vara värt att poängtera att om man vill göra nån form av fosterdiagnostik såsom KUB osv så görs ju detta i v11-13 och då behöver man ju kontakta BM ganska tidigt för att få en tid för det. Bara en tanke.

Helt riktigt Lilla W. :)
  • Mjao80
    Lejonhierta skrev 2014-07-30 09:27:18 följande:

Tack, ska på ul om två timmar för att kolla hur det ligger till i "enrummaren" , hoppas såklart allt är som det ska med den som stannade kvar.

Lejonhierta: hur gick det för dig? Har hållit tummarna för att nr 2 stannade kvar.

Madelia: spökveckor kanske om du är i v 10?
  • Mjao80
    Lejonhierta skrev 2014-08-01 08:24:58 följande:

Tvåan har gett upp, ettan mår bra och jag blöder och kräks omvartannat.

Lejonhierta: Vad skönt! Men trist att du verkar må mindre bra.

Vaniljhjärtan: hua! Vad hände? Gjorde hen ett ul?
  • Mjao80
    Vaniljhjärtan skrev 2014-08-01 09:24:26 följande:

Jag orkar inte förklara men skrivit en del på bloggen med massa stavfel för jag och mobilen tyckte olika och jag kontrollläste inte innan men oförskämd läkare som inte tyckte min sambo som är läkare på annan avd inte borde varit med, stickor visar gravid hela mitt jag skriker gravid och läkaren säger icke gravid, sambon min är läkare tycker att vi utgår från att jag är gravid till nya tiden nästa vecka

~vaniljhjartan.blogg.se~ gravidbloggen från start
    Vet inte vilken vecka du är i men vi var inne på ett återbesök i början av juli efter ett tidigare missfall och då var det ca 2 v sedan jag blivit gravid igen (vecka 4-5 alltså). Vi fick göra ett vul. Det enda som gick att se på vul då var en förtjockad slemhinna och läkaren hade skrivit i journalen att han inte kunde se någon graviditet. Sen va vi inne igen efter ca 2 veckor pga en störtblödning och då gick det se ett litet knyte i rätt storlek med tickande hjärta. Kanske inte mkt till tröst men det händer ju väldigt mkt de första veckorna och allt är ju så litet. Lyssna på din sambo! Han är ju både läkare och verkar va förståndig. Jag håller tummarna!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?