Inlägg från: BowserSchnauzer |Visa alla inlägg
  • BowserSchnauzer

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hej! Får jag hoppa in här också? BF 8/4 men kan ju komma tidigare i slutet av mars :). Första barnet, jag 28 han 34. Tänkte vänta lite med att boka inskrivning eftersom förra slutade i mf även om allt känns bra hittills. Sen funderar jag på att söka mig till en annan MVC som ligger närmre jobbet så måste kolla upp lite alternativ... :)

• BowserSchnauzer

Jag har berättat för mina 2 närmsta vänner men är bara i v4 så det känns lite tidigt att sprida det mer just nu, men frågan är om man kan hålla sig nästa gång man träffar mamma (det är hennes första barnbarn). Ska man hitta på något roligt sätt att säga på eller bara säga lite sådär i förbifarten...? :) Hi hi

• BowserSchnauzer

Jag mår ganska bra men nu har jag börjat vakna på natten och må illa... Trevligt? Nej inte så värst alltså... Har inte spytt något ännu iaf så glädjs åt det lilla. En sak som verkligen tyder på att man är gravid är att jag haft två chokladkakor hemma i 1 v utan att äta upp dem - tänkte på det först idag men alltså det händer ALDRIG! Jag äter upp ALLT i godis/snacksväg samma dag det köps i vanliga fall, frågan är om det är någon motsatt craving eller om jag bara är liiite illamående i bakgrunden hela tiden som gör att jag inte vill snacksa? Spännande fortsättning följer :)

• BowserSchnauzer

Hur bor alla? Vi bor i lägenhet (2:a) än så länge och blir lite fundersam på hur man ska lösa det med skötbord i badrummet som är ganska litet (kan inte ställa något på ett badkar för vi har bara dusch). Klurar...! Bebis kan ju sova i babynest i sängen första tiden tänker jag...

Hi hi, är ju en stund kvar men det känns som att helt plötsligt kommer det att vara vår och en liten ser förhoppningsvis världen... Försöker visualisera och tänka positivt att allt kommer att gå vägen även om det inte gått så lång tid ännu...

• BowserSchnauzer

Vad kul att läsa lite hur ni andra har det, lite varierar ändå.

Jag undrar som ovanstående om man måste till BM för hälsosamtal eller om man ska strunta i det och bara ta inskrivning...? Mär jag fick mitt mf hade jag ringt BM direkt och fick avboka sen, nu känner jag mig att jag skulle vilja gå lite längre så jag känner mig säker... Hur tänker/tänkte ni andra???

• BowserSchnauzer

Men vad jobbig Vaniljhjärta, hur långt gången är du enl uträkning? Går det att få tid någon annanstans? Usch, klara besked eller ett uppföljande besök för att konstatera hur det går (är väl svårt ibland att se på UL tidigt) är ju det minsta man kan begära!

• BowserSchnauzer

Hi hi, och DÄR blev det ändå att vi berättade för mormor... Vi utgår ifrån att det ska gå bra och nu är vi då himla glada så man vill bara dela med sig av den glädjen. OCH vi ska på fest imorgon dör alkohol blev en fråga så jag förklarade att jag kan vara förare ett tag framöver. Tihi!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?