Inlägg från: TigerBamse |Visa alla inlägg
  • TigerBamse

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Oj, ja vad roligt! Grattis!

Jag själv testade första gången 12 juli när mensen var försenad 5-6 dagar. Sen, nojig som jag är och knappt vågar tro att det är sant, testade igen 24 juli. Har redan varit på "hälsosamtal" och ska på tidigt UL 4 aug pga tidigare utomkvedshavandeskap och att jag har diabetes typ 1.

Jag är otroligt glad, rädd, nervös och spänd inför allt detta och hoppas så innerligt att allt är bra därinne i magen!

Hoppas vi hörs!

• TigerBamse

Hej alla! Var på tidigt vul idag. Läkaren ändrade bf-dag till 17/3 (jag ändrade mig därför i bf-tråden). Fick se ett fint litet hjärta slå. Sååå nervös å nojig jag varit för detta. Vissa dagar har jag tänkt att jag inbillar mig, inte är väl jag gravid, jag känner ju ingenting? För att några timmar senare må illa, ha inte-nudda-brösten-för-det-gör-så-ont, vara så trött att jag hade kunnat somna stående och behöva gå och kissa en-två gånger i timmen.

Nästa vecka är det inskrivning och om 1 månad nytt läkarbesök med ul igen med hopp om att allt ser lika bra ut då som nu!

Fick med oss en liten bild på mini-kotten! Ca 13-14 mm stor (liten).

• TigerBamse
    hemlig89 skrev 2014-08-05 13:51:25 följande:

måste fråga er tjejer som gjort tidigt Ultraljud. vart gjorde ni detta?

Ringt runt som en galning och finner ingenting. Har ej valt om jag skall behålla än, men vill se det med egna ögon först...

ngn som vet?

Kan bara svara för mig själv... Jag har diabetes typ 1 vilket gör att jag kommer få gå på mycket tätare kontroller än vanligtvis.. Därför fick jag göra tidigt vul.
  • TigerBamse
    Pyret 85 skrev 2014-08-12 17:02:50 följande:

Tack för stödet. Tyvärr slutade det i missfall. Allt kom ut precis innan jag träffade läkaren.

Styrkekramar till er!
  • TigerBamse
    Kpax skrev 2014-08-24 20:13:06 följande:

Precis sådär tänker jag också. Fostret dog i v 5-6, och sedan dess har jag bara varit skendräktig (eller skengravid kanske det heter på människor...). Jag har symtom, men det är för att kroppen tror att den är gravid, magen har inte växt alls (förutom gaser och fett).

Jag vill inte berätta att jag är gravid, för jag vet inte om det är sant.

Ingen kommer lyssna på hjärtat före ul, och det blir i månadsskiftet september/oktober, när jag är i v 18. Om jag är gravid kommer jag antagligen få anknytningsproblem pga den här förnekelsen :S

Men det går i vågor, ibland är jag mer hoppfull! Men overkligt känns det 100%av tiden.

Känner PRECIS som ni gör. Jag tycker mig inte ha "tillräckliga" symptom. Lite ömma bröst, bara lätt illamående om jag inte äter tätt, otroligt trött och ofta kissnödig. MEN, det känns inte som det räcker. Är det bara så det ska kännas att vara gravid?! Jag tror att jag inbillar mig. Det kan inte vara sant att JAG är gravid.

Vi såg vår lille kotte och ett pickande hjärta på tidigt VUL i v 8 (7+5) i början på augusti men vem vet vad som hänt sen dess?! Wwwaaahh! Jag blir tokig av att noja som jag gör. Av ett dygns tankar går till 99% att oroa mig typ.
  • TigerBamse
    Kpax skrev 2014-08-24 20:35:46 följande:

Ja, om jag bokade ett tidigare ul privat så skulle det säkert bara lugna mig några dagar, sedan skulle jag, precis som du, tänka att mycket kan hända på en vecka! Hopplöst. Jag skulle vilja ha exakt statistik på missfallsrisk i olika veckor.

Åh, ja vad bra det hade varit!

Hade visserligen utomkvedshavandeskap för ca 4 år sedan men det har jag ju fått se att det inte är. I början var jag rädd för mf men nu känns ma så mycket läskigare och mer troligt att det skulle ske.

Jag sa till min mamma att jag är så rädd, orolig, nervös att något är fel. Då svarade hon mig; du kommer vara orolig för ditt/dina barn resten av livet så detta är bara början.

Hmmm, precis vad jag behövde höra. Visserligen har hon säkert lite rätt i det men just nu behöver jag bli lugn. Inte någon som säger att jag kommer vara orolig resten av livet. ????
  • TigerBamse

Oj vad här skrivs! Har knappt vågat visa mig här då jag tyckt att jag mått för bra för att verkligen vara gravid. Har dock gått upp nästan 3 kg, är otroligt trött, ömma bröst och en hel del springande på toaletten (dock bara dagtid). Så, jag har väl inte känt mig överdrivet gravid om man jämför med hur vissa andra mår...

Idag äntligen var det dags för vårt andra ultraljud som gjordes av överläkare. V 13 (12+1) idag och kotten har växt till 5,8 cm. Allt såg bra ut såhär långt. Helt överlycklig var jag och han gratulerade till att må så pass bra som jag gör vilket är en enorm fördel för mig som har diabetes typ 1 och behöver äta som vanligt. Känns fantastiskt! Blev så glad att jag glömde be om att få en bild. Nåja, huvudsaken är ju ändå att det såg bra ut. Det blir fler tillfällen att be om en bild tänker jag.

Nu vill man bara skrika ut till hela världen men någonstans vill jag ändå vänta lite, låta vissa få undra å få fråga om det är så... svårt det där!

• TigerBamse

Usch och fy så hemskt lovely! Beklagar verkligen. Styrkekramar och hoppas allt går bra och att ni kan försöka snart igen.

• TigerBamse
    minisklini skrev 2014-09-04 20:40:58 följande:

Vad skönt att du mår bra, jag har också typ 1 diabetes. Var så jäkla orolig för att jag skulle börja kräkas, men har sluppit det!! Så glad för det. :D Har du svårt att reglera sockret och så hittills? (du behöver inte svara på det om du inte vill) 

Åh, gött å höra att du också sluppit det!

Tycker sockret sköter sig bra hittills faktiskt. Kan väl bero på att man har stenkoll och skriver upp varenda värde och insulindoser vilket jag inte gör i vanliga fall. Sen tät kontakt med min diabetessköterska som ger tips, råd och finjusteringar av både basal och bolus (har pump). Hur har det gått för dig hittills?
  • TigerBamse
    Sail on silvergirl skrev 2014-09-08 09:33:26 följande:

Har fått en tid för ett ul idag 14.00. Det känns som att det är kört tyvärr... Ingen ljusrosa blödning här inte... Återkommer senare.

Håller tummarna här också!
  • TigerBamse
    Sail on silvergirl skrev 2014-09-09 08:08:39 följande:

Hej.

Tyvärr gick det inte alls bra. Är i V 13+3, men fostret slutade växa v 6... Så kroppen har lurats i 7 veckor. Ska få medicinering idag för att få bort det. Så av förklarliga skäl lämnar jag tråden och önskar er alla ett stort lycka till!

Så fruktansvärt, så hemskt! Beklagar och önskar er lycka till när ni försöker igen. Kram
  • TigerBamse
    Mimipig skrev 2014-10-08 23:20:35 följande:

Finns det några positiva biverkningar med det här gravidskapet??? Det här är inte alls min grej känner jag. Jag gömmer fortfarande magen bakom sjalar, väskor och hopvikta ytterplagg när jag träffar folk som inte är nära. Jag är inte helt bekväm i det här. Någon som känner igen sig? Är jag bara löjligt efter?

Ååh! Jag känner så väl igen mig! Har fått börja använda en annan överdel på jobbet nu istället för skjorta. Dessa har mestadels praktikanter, sommarjobbare, gravida etc. Kollegor har börjat fråga varför jag plötsligt börjat använda dem. Det ör bara 4 st på jobbet som vet. Egentligen tror jag att de vet men frågar lite "safe". Varje gång får jag panik och säger att jag gillar den tröjan bättre än skjortan bara. Än har de accepterat mitt svar men hur länge till? Snart kommer jag behöva andra byxor och då blir det verkligen officiellt.

Min älskade sambo tycker jag är löjlig och blir nog också lite ledsen då han säger att detta är det bästa som hänt honom så han vill gärna tala om det för alla vi träffar. Han undrar hur jag ska göra om några veckor på jobbet när byxorna inte går på längre, om jag ska typ använda en gördel då. Hmm, han har så rätt men jag är så rädd att det inte ska gå bra!

Jag är här inne å läser varje dag och beundrar verkligen alla er som skriver här och vågar tro på sin graviditet. Så underbart fint babynest, så härligt det låter med lapptäcke, jättefin Bola, goa UL-bilder och fantastiska magar ni visar upp tjejer! Själv vågar jag fortfarande inte tro på att detta kommer gå vägen. Har ju redan gjort 5 UL, lyssnat på hjärtljud hos BM 2 gånger och innan varje besök har jag sagt till mig själv "om allt ser bra ut idag ska jag vara glad och tro på att det kommer gå bra och inte skämmas över tjockismagen längre". Så går det några timmar efter besöket och jag känner mig lika osäker igen. Blä, hatar det!! Jag vill så gärna vara glad men jag vågar inte!
  • TigerBamse
    sommarstad skrev 2014-10-27 17:24:04 följande:

Vet nån om Ullared brukar ha mammakläder? Jag behöver mer kläder men maken har bestämt att vi ska åka till Ullared och shoppa till bebben om nån helg så tänkte att det kanske var dumt att köpa kläder till mig innan vi ska åka dit. :)

Det finns men utbudet kan variera. Vet inte hur det är just nu, sist fanns inga mamma-vinterjackor iaf..
  • TigerBamse
    tovemaja skrev 2015-02-28 14:10:55 följande:

Igår 19.55 kom vår älskade grabb!! 3880g och 51cm på bf-7 :) lycka men är så trött!

Grattis!! Mys & njut! Hoppas allt gått bra för er.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?