Hon kommer inte till ro! Blir galen! Tips/Råd tack??!!
Min dotter är snart 3 månader och jag älskar henne överallt och annat. Hon är mitt allt! Det är mitt första barn, och jag bor med hennes pappa/min fästman.
Han jobbar för fullt och jag är hemma som vi kommit överrens om.
Vår dotter skriker mycket och vekar missnöjd/orolig ofta, inte varje dag o inte hela tiden men ibland är det väldigt mycket, framförallt kvällar och då är det som att hon kommer inte till ro att sova trots att hon ser/är jätte trött. Jag provar med allt, bärande, gungande, amma henne tusen gånger om och hon somnar till i 10 sekunder sen vaknar hon och börjar gnälla. Vet inte vad jag ska göra mer. Jag börjar bli galen. Mitt tålamod har tagit slut och sambon har nog aldrig haft tålamod för när han tar henne så brukar han bara lägga henne ner och försöka få henne tyst där istället men jag anser det är bättre o vara nära när hon är såhär.....men jag förstår han ändå att man blir så trött av det.....
Men till saken egentligen: Jag har ingen tålamod kvar, jag blir så sur på henne precis som att jag tror hon ska förstå mig, att hon ska fatta att hon ska sova nu för hon är trött. Jag har börjat bli super arg. Jag får dåligt samvete och mår dåligt över det. Klart jag aldrig skulle göra henne illa men jag har ändå tanken att tänk om jag gör henne illa genom att bara vara trött/sur/galen på henne (nej jag skriker inte, men kan höja rösten ibland, men inte nära hennes små öron förstås). Sambon har sagt till mig flera gånger om att lugna ner mig eller att han ska ta henne men jag vägrar varje gång bara för han lägger ändå bara ner henne osv.
Jag vågar inte heller lämna bort henne heller, dels för att jag ammar och hon vill inte ta nappflaskan riktigt längre och napp använder hon inte tyvärr, och sen gör det ont i mammahjärtat....och sen "känner" hon knappt dom som isf ska passa henne (min mamma, sambons mamma tex), så är rädd att hon ska känna sig otrygg och sen har hon ingen tutte att få när hon känner sig otrygg..... Usch jag orkar inte mer! Jag vill bara att hon ska somna inför natten men det är alltid problem när hon ska sova inför natten, hon börjar gnälla o vägra sova vid ca 21-01 på natten (det är inte kolik). Jag försöker ibland när vi prövat i en timme att underhålla istället men då gnäller hon oxå, även när jag bär henne så gnäller hon och rör på sig hela tiden.
Hur gör ni inför natten? Några tips o råd?
(Jag vet att man inte kan direkt få in riktiga sovrutiner nu när hon är liten)