Katjah skrev 2014-07-26 22:11:20 följande:
Jag var i v 16 när jag förlorade min graviditet. Den var efterlängtad men i omgångar kände jag att jag förlikat mig med det som hänt och ibland kom det tårar.
Det som hjälpte mig var att när jag såg en gravid kvinna så tänkte jag, att ja, hon kanske haft ett missfall innan och nu är hon gravid och ska ha barn. Dvs, snart är det kanske jag som går där med magen i vädret och kvinnor som har haft missfall tittar på mig och blir ledsna (utan att veta vad jag genomgått och hur jag mått).
Hoppas du förstår vad jag menar.
Vet att det kanske inte hjälper just nu men du har blivit gravid (och har barn sedan tidigare då du skriver om syskon?) är risken för att det händer igen är minimal, snart är det din tur!
Ps. Har en liten bebis på 6 månader hemma så det gick vägen till slut.
Jag vet att de är så det är. Kan bara just nu inte de det så. Det är de som gör mig så arg. Hoppas bara att jag kommer dit snart att jag kan tänka så.
Har en din son och får vara glad för de. Har bara alltid varit en domedagsmänniska och tror alltid de värsta. Så nu snurrar bara massa tankar om att tänk om detta var täcken på att de inte kommer gå igen. Men den känslan släpper förhoppningsvis så småningom om också...