• Snorpan

Det är försent

Jag är 41 år och min man blir 49 år.
    Vi har varit ihop i åtta år och under den tiden har jag "slarvat" med preventivmedel och sista 3 åren medvetet slutat.
    Jag har trots det inte blivit gravid. Vi har alltid tänkt att det blir barn när det blir. När jag fyllde 40 började jag kolla upp konstgjord befruktning och adoption och upptäcker till min fasa att det är försent.
    Vi är för gamla för att adoptera och jag är för gammal för att få gratis hjälp via landstinget. Pengarna till kostnaderna för att göra ett barn konstgjord väg, dom pengarna finns inte, om vi inte säljer huset då förstås, och det skulle det vara värt med råge om vi visste att det skulle fungera, men oddsen verkar inte vara så stora. Så nu sitter vi här, och fattar inte vad som hände.
    I vår enfald har vi trott att när jag fyllde 40 är det dags att be om hjälp men det visade sig att det var försent!!! Om man bara hade börjat forska om det tidigare :(

• Svar på tråden Det är försent
  • Snorpan

Tack allihopa för era peppande ord och rekommendationer! Jag ska genast börja forska vidare!  Glad

Svar på tråden Det är försent