Gravid och har knarkat
Jag är i vecka 13, är 21 år.
Jag har haft missbruksproblem med droger i flera år, dagen jag fick reda på att jag var gravid så slutade jag allt. Utan någon nedtrappning, klippte allt rakt av bara. Samma med rökningen. Jag fick reda på att jag var gravid när jag var i vecka 4, efter det alltså inga droger/alkohol/cigaretter alls.
Jag har levt med en man som också knarkar, som nu sitter och väntar ett 5 månaders fängelsestraff för misshandel på mig. Vi lever inte ihop längre. Jag flyttade ifrån honom.
Under missbruket hade jag ingenting förutom droger. Nu har jag ett jobb, en egen lägenhet och går hos Spec Mödravården, träffar en psykolog och allt rullar på bra. Jag har tagit mig ifrån all misär.
Det enda som jag är något fruktansvärt rädd för att att mitt barn är skadat på något sätt. Har h*n fått någon sjukdom? Downs syndrom? Jag har nämligen inte haft några speciella graviditetssymptom alls. Jag har endast haft ömma växande bröst och bröstvårtor, hormoner, fått lite finnar (vilket jag aldrig haft!) och haft en jobbig trötthet som faktiskt börjar att avta.
Ville bara skriva av mig lite. Någon i samma situation som mig? Eller någon med råd, kloka ord..
peace!