ulfsas skrev 2014-12-05 10:26:12 följande:
Det görs för att inte ljus skall störa såklart. På dagen kan det vara för soligt så det stör och på natten vill man att det skall vaga nerdraget för att folk skall kunna sova. Om några glyttar på sina rutor så lyser det kraftigt in i kabinen om solen gått upp och det stör. Observera att detta oftast, men inte alltid, gäller på långflygningar. Man tar då hänsyn till vad som är bäst sovtid i förhållande till tiden man kommer ifrån eller flyger till.
Inget som helst konstigt alltså och det har naturligtvis inget att göra med några chems. Återigen....
.
Det märks att du inte ens brytt dig om att se bevisvideon!
.
Passageraren sa att han ALDRIG tidigare varit med om att man under dagtid bett passagerarna att dra ner på rullgardinerna, och dessutom var värdinnorna övernitiska, och gick från passagerare till passagerare för att verkligen försäkra sig om att ingen absolut skulle kunna titta ut...hmm...
.
Sedan när han flög under returresan så insisterade en flygvärdinna att han inte fick ha sin kamera framme, detta samtidigt som passagerare framför honom fick ha datorer och annat framme...hmm...
.