EnAnonumius skrev 2014-12-29 11:31:28 följande:
Tramsigt att sitta och lägg in samma video igen, när det var den videon som var i posten när jag svarade dig.
Varför sitter du och spammar om samma video igen och igen och igen. Och tror att en "fjortis-atrgumentationsteknik" till svar (du öser på med en massa smilisar) skall få mig att svara annorlunda? Glöm det... Du har redan fått svar på den videon från mig i inlägg #2398.
Men du tar väl olika densitet på strimman som att det har med att göra att "piloten" sjunker/stiger i stället för att inse sanningen att planet flyger genom olika tätheter i luften på den altituden han befinner sig på.
Jag har sagt det förut i denna tråden, i inlägg #302, att jag bor 37km Landvetter flygplats.
Jag kan tillägga att, dessa 37km handlar om om jag tar bilen den längsta vägen (ironisk nog tidsmässigt den snabbaste med) till Landvetter Flygplats. Skall jag ta den korta vägen så är det 33km (ironiskt nog tidsmässigt den långsammaste). Fågelvägen är det c:a 17km mellan mig och Landvetter. Och att min lägenhet jag bor i ligger på en altitud av c:a 152meter..
Jag ser dagligen flyg som kommer in för landning och "take off"
I bland så få jag bevittna plan som få cirkulera ett extra varv innan den landar. Att plan får cirkulera ett extra varv i bland innan landning har med det kan vara problem på "landningsbanan" så piloten får vänta med sin landning och då har de inget annat val än att cirkulera..
Jag har ser m.a.o plan som stiger och sjunker.
Och det syns på kondensstrimman (om de kommer fram) med om man stiger/sjunker, eller om de svänger barbord/styrbord.
Eller hur lufttätheten är på sträckan de flyger, de påverkar tätheten på kondensstrimman.
Om det finns felaktigheter i texten så ger jag två deltagare rätten att påtala detta.. Det är Flygkaptenen Ulfas och Fysikern Iarwain..
Ser inga fel i din text.