Gudasänd skrev 2015-01-11 19:19:33 följande:
1. Det mötande planet rör sig 6 gånger snabbare?
På vad grundar du detta på?
Enligt din deinformationskumpan ulfsas, så är det mötande planet dessutom ett propellerplan!
.
VAD SÄGER ALLA NI ANDRA, RÖR SIG DET MÖTANDE PLANET 6 GGR SNABBARE?
.
.
Ja, det kan mycket väl vara ett propellerplan, det kan inte jag bedöma eftersom jag inte är pilot som han.
Vad jag däremot kan bedöma är ett resonemangs hållbarhet. Om man som du påstår att planen är nära att kollidera kan man ta den så kallade kollisionspunkten och se hur snabbt de bägge planen avlägsnar sig från den.
Det mötande planet avlägsnar sig cirka sex gånger snabbare från den punkten än planet med kondensstrimmor efter sig. Om ditt kollisionsantagande stämmer så rör sig alltså detta plan oerhört snabbt, det kanske är ett UFO som spionerar på oss jordvarelser
Man kan också resonera som så att perspektivet ljuger, liksom den som filmade spektaklet. Då flyger det mötande planet på betydligt lägre höjd och avsevärt närmare kameran än det med kondensstrimmor och kan alltså mycket väl vara ett långsamtflygande propellerplan
Nå Gudasänd. Hur förklarar du att det mötande planet rör sig så mycket snabbare än det andra - att perspektivet ljuger liksom desinformatören som filmade eländet eller att vi har ett exempel på ett plan som rör sig med en hastighet som innebär ett flygtekniskt mirakel?
Ärligt talat så tycker jag du borde våga möta världen som den verkligen är. Det finns många reella faror som du skulle kunna fokusera på - i stället för att som nu fega ur och gömma din skräck bakom inbillade sådana.