Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

    HETT !!! Chemtrails- Granskas av amerikansk domstol just nu !!!

    ulfsas skrev 2015-01-29 00:21:40 följande:
    Du visar på två filmer med nästan samma innehåll. ett plan som landar i dimma med den sedvanliga k-strimman orsakad av turbulensen vid flapsen och så avlöser det på vingarnas ovansida plus lite mer ställen och så visar en av dina filmer en bränsledumpning.

    Det är kanske svårt för dig att förstå men detta är mitt jobb sedan 26 år. 
    En liten fråga om mängder.

    Hur mycket bränsle får ni lov att ha kvar i planen när ni skall in för landning?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    ulfsas skrev 2015-01-29 13:01:09 följande:
    Skall dela upp det hela.
    Man kan säga att alla plan kan landa med max fyllda tankar MEN om det då blir en överviktslandning så tar planet stryk upp till att det får skrotas eller repareras för extremt dyra pengar. Stora plan som flyger interkontinentalt kan därför dumpa bränsle så att de snabbare kommer ner till under max landningsvikt.

    Min ''lilla'' B737-800/179 passagerare (i jämförelse med en A380 som är ca 7 ggr tyngre) får lastas till 79000 kgs startvikt. Max landningsvikt är 66360 kg.
    Alltså landar jag med mer än 66360 kg så blir det en överviktslandning som sedan får skrivas upp i loggen och sedan bedömer teknikerna vilken sorts åtgärder som krävs.

    Vid icke brådskande problem så väljer man att cirkulera runt eller dumpa bränsle (stora plan) för att minska landningsvikten beroende på plantyp.

    Ett exempel på fel som motiverar att landa snarast oavsett vikt är brand.

    I normalfall så tankar man i princip så lite som möjligt för den flygning man skall utföra och det är upp till Kapten. I vissa bolag är det jobbigare för kapten att tanka extra än vad det är på andra.

    Extra bränsle är till för att kunna vänta pga mycket trafik som oftast in till London eller om det är snö/blåst/dimma/dålig bromsverkan osv.

    Det kostar 4% per flygtimme att ta med sig extra bränsle. Alltså, om du tankar 1000kg bränsle(ca 10000kr) och flyger i 10 timmar så återstår det bara 600kg som kan användas vid destinationen. 400 kg har gått åt bara för att bära den extra vikten.

    Det minsta man måste ha kvar i tanken efter landning är bränsle för 30 min flygning vilket är ca1 ton på en B737+-0.1 ton. Om under det så måste man deklarera nöd och få prioritetslandning. Rapportskrivning till bolag och myndigheter följer då vilket inte är så kul. Har klarat mig hittills.

    De flesta plan kan alltså inte ens dumpa för de är inte utrustade med den anordningen men vid behov så får man dumpaq så mycket som behövs. 

    Ingen dumpar regelbundet utan det brukar vara när stora plan startat och t.ex en passagerare blir sjuk som de måste bli lättare snabbt för att kunna återvända och landa så passageraren kan komma under vård.

    Hoppas det klargjorde något.Solig
    Tack..  Glad
    Jodå det klarna en hel del.

    Rapportskrivning till bolag och myndigheter följer då vilket inte är så kul. Har klarat mig hittills.

    He, är nog mycket roligare med en afterwor.. hmmm.... "afterflight" i närmsta bar än raportskrivningar.. FlörtSkål


  • EnAnonumius
    Gudasänd skrev 2015-01-31 05:19:42 följande:
    .
    BÄSTA KONSPIRATIONS-VÄNNER,
    .
    HÄR LEVERERAR JAG DET DEFINITIVA CHEMTRAILS-BEVISET !!!
    .
    För chemtrailplan som chemtrailar, som tvingar förnekarhattarna att kasta in sina handdukar!
    .

    Två chemtrailplan (militära, stiger respektive sjunker brant) som chemtrailar, där det stigande planet chemtrailar kvardröjande chemtrails, trots att det befinner sig på LÄGRE altitud:
    .
    www.facebook.com/photo.php?v=1015130120747789...
    .


    .

    Lägg märke till att chemtrailplanen är på kollisionskurs, så att det ena chemplanet tvingas gira kraftigt!

    .
    CASE CLOSED !!! ...TACK FÖR MATCHEN !!!
    Knappast det "ultimata" beviset. Den skiljer ju sig knappast från dina övriga videosar som du har spammat forumet med.

    Så vad är dina bevis.  Du hävdar ju att du har dem men du kommer ju bara med en jäkla massa videosar om kondenstrimor och en och annan bränslepump.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Gudasänd skrev 2015-01-31 15:33:49 följande:
    .
    Mr Mytoman,
    Du citera mitt inlägg och adresserar till en för "Mr Mytoman". Vem är denna "Mr Mytoman"?
    Klara du inte av att hålla isär på vem som skriver vad nu heller igen?

     Du får väl citera "Mr Mytoman" om det är honom du vill snacka med.

    Men ge fan i att citera  mig Fru EnAnonumius i stället, om du vill diskutera med en "Mr Mytoman".


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    lifebringr skrev 2015-01-31 19:16:38 följande:
    Vad ska du säga till dina barn? smile5.gif
    He he.. 
    Du kommer nog att få vänta förjäves på det svaret tror jag..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Gudasänd skrev 2015-02-01 19:37:36 följande:
    .
    Att jag i alla fall gav själ och hjärta för att bekämpa chemtrails-vansinnet!
    Du har ju aldrig presentera solida bevis. Bara en massa kondenstrimor och bränsledumpningar. När skall dina bevis komma? Det är ju du som hävdar att det finns. Men det enda du har lyckats åstadkomma med är att gapande, skrikande, en drös med invektiv till den som diskutera emot dig, och en rad smilisar som gör att du bara ger ett omoget oseriöst intryck.

    Antingen kommer du med bevisen eller så är det väl enklare för dig att du erkänner att du inte har dem. Spamma nu inte sönder med en jäkla massa nya icke bevis från youtube och inbilla dig själv med att du kommer med "nya bevis".


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius

    Undra när hans tjat om sin avstägning på Flashback har med Chemitrails att göra?

    Det är ju knappast några bevis det i sig heller på att dessa Chemirttrails finns.

    Då kan man ju konstatera, igen, att Gudasänd aldrig haft bevis för sina chemitrails. 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Gudasänd skrev 2015-02-02 10:43:54 följande:
    [quote=74785061][quote-nick]EnAnonumius skrev 2015-02-02 06:19:31 följande:[/quote-nick] Den videon har du postad redan i tråden från youtube. Att du nu länkar till facebook, från en annan k o n s p i r a t i o n s t e o r e t i k e r är knappast bevis. LÄNKAR TILL FACEBOOK ELLER INTE, DETTA ÄR DET ULTIMATA BEVISET!
    Att du sitter och skriker dig hes också kommer knappast att göra det det till det ultimata beviset.

    Det är samma icke bevis på den facebooksidan som du har suttit och spammat med i denna tråden. D.v.s en drös med icke bevis.

    När skall dessa bevis komma som du hävdar att du har?

    Du har bara länkat till plan som avger kondensstrimor, bränsledumpningar och några videosar där du påstår att plan är på väg att krocka med varandra. Bara för att du vägra att förstå hur perspektiv.

    Som sagt att du sitter och skriker dig hes  gör det knappast till att det blir något "ultimat bevis".


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Iarwain skrev 2015-02-02 12:35:59 följande:
    Vad är det klippet visar, enligt dig?
    Videoklippet visar det ultimata beviset på att Gudasänd aldrig har kunnat, och kommer aldrig att kunna komma med ett riktigt bevis..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden HETT !!! Chemtrails- Granskas av amerikansk domstol just nu !!!