Gravid igen - gick det bättre andra gången?
Skönt att det är bättre linnis :) vad hittar alla på för skoj i helgen?
Skönt att det är bättre linnis :) vad hittar alla på för skoj i helgen?
Var hos bm idag på vanligt besök. Fick veta svar på mina blodprover. Inge HIV, klamydia, eller annat otäckt som man verkligen inte vill upptäcka nu av flera skäl :) bm lät mig se pyret på ultraljud!! :D jag frågade om vi kunde lyssna på hjärtljud trots att det är svårt att höra. Då flinade hon och sa att vi kan kolla via ultraljudsapparaten trots att hon egentligen inte får, hon hade den ändå påslagen efter ett tidigare besök :D blev obeskrivligt glad!! Det hade vi verkligen inte räknat med :D pyret har vuxit bra och hoppade och rörde sig. Så söt :) sjukt att man kan tycka att den är söt trots att man knappt ser något på den svartvita skärmen.
Nää men det händer säkert titt som tätt att man upptäcker klamydia trots flera års förhållande. Gud så hemskt, snacka om att man skulle misstänka otrohet.
Ja antar att det kan bero lite på ul-maskinen och om man har kissat precis innan. Synd att jag inte frågade om bild denna gång för nu var den nästan ännu tydligare, den låg på rygg och flaxade med armarna och benen lite böjda. Nu såg det lite mer trångt ut där inne :) är på 13+6 idag.
Säkert ingen fara, men köp en doppler om du oroar dig mkt? När har du rul? Jag har nedräkning till den 16/10. Dör av längtan. Vill veta kön NU! Nyfikenfis som jag är...
Nix jag har ingen man kan tänka mig att det borde vara relativt lätt att hitta hjärtljuden runt v 14-15.. Så det kan ju vara värt om man har långt kvar till rul :) tror ultraljudet idag gjorde att jag kommer kunna hålla mig från att köpa en dock.. Tro mig din varelse lever säkert också, man känner ju inte sparkar eller andra livstecken förens runt v 20. Din simmar säkert ryggsim som min just nu, eller så kanske de ligger och sover ;D
Här det lite liv i lådan! Hur mår ni? Kan tipsa om en riktigt bra hemsida där man kan shoppa mammakläder, bestseller! Hittade riktigt snygga gravid-vinterjackor för mellan 600 - 1200 kr. Känns inte som man vill lägga några jättepengar på en vinterjacka man bara har en vinter. Men bor i Norrland så kan inte undvika att shoppa en.. Sen så har de mkt snyggt annat också! Kommer nog lägga en rejäl beställning om ett tag :)
Linnis, strongt att du väntar till RUL och inte tjuvkikar via privat mottagning :) grattis till att passera den magiska gränsen!! Jag mår bra men är fortsatt trött. Har känt av lite hormoner i helgen.. Började gråta lätt när jag och sambon missförstod varandra och sedan kunde inte sluta gråta.. Sen så tänker jag mkt mer på min pappa som gick bort i somras. Även om det är tunga tankar så är det nästan lite skönt att tänka dem då jag hittills mest förträngt sorgen och inte tillåtit mig att känna. Tur man har sin sambo som man älskar och som kan krama om än när man kommer in i en liten svacka..
Tack! Man får vara tacksam för de nära man har kvar i livet helt enkelt.
Ja det är verkligen inte gratis med ul i Umeå. Ska man dessutom köra långt blir det både bökigt och dyrt. Är också super trött, sova är min nya hobby.. Och sambon har hakat på. Hehe :)
Härligt att det är nära i tid :) vi kommer ta reda på kön om det går att se... Har en typisk pojkmage så vi får väl se om skrönorna stämmer eller inte ;)
Jag har känner sparkar nu. Inte exakt varje dag men på kvällarna brukar bäbisen kännas av ganska tydligt. Speciellt om jag ligger ner på rygg.. Sambon har kunnat känna dem också vid 4-5 tillfällen :D det är magiskt! Man pustar verkligen ut lite och det börjar kännas som vi är tre redan nu..
Bella hur går det för dig/er? :)
RUL gick bara bra ;) vi hade världens bästa bm som var jätte trevlig och tog riktigt god tid på sig.. Man märkte verkligen att hon älskar sitt jobb. så vi fick se bäbis i 40 minuter drygt.. Helt underbart :D moderkakan ligger mitt på magen i framvägg och för säkerhets skull så kommer vi få gå på nytt ul i v 32 för att kontrollera att moderkakan åkt uppåt och inte neråt. Tydligen är det ovanligt att den "halkar" ner ist för upp i takt med att bäbis växer och tar plats i magen, men det känns skönt att de tar det säkra ist för det osäkra. Ligger den mot förmodan neråt blir det isf planerat kejsarsnitt.
Hur mår du? Tänk att vi alla slapp vara med om missfall denna gång