Gravid igen - gick det bättre andra gången?
Åh, när jag skulle plugga stod det mellan BMA och receptarie! Det är säkert ett roligt yrke och det verkar ju finnas jobb oxå.
Receptarie är ett bra jobb, men det blir ju rätt långa dagar... Svårt att hitta ett apotek som inte har öppet till sju på kvällen och som inte är helgöppet.
Tycker nog inte att privatiseringen var en jättebra idé. Det är ju så klart bra att man kan handla typ Alvedon på Ica och så, och kanske har det blivit bättre öppettider, men för oss som jobbar på apotek har det varit en tung period. Alla har ju varit tvungna att byta datasystem tex. och det har varit jättekrångligt. Kunderna upplever att vi har sämre lager än innan, men jag vet inte om det stämmer. Sen har det ju blivit ännu mer säljinriktat, man måste sälja mycket av sånt som inte är läkemedel för att kunna konkurrera.
Men nu är det ju gjort och jag tror att dom flesta börjar finna sig i det nya. Vet att de rödgröna har pratat om att ta tillbaka monopolet om de vinner valet, men det skulle ju vara rent vansinne...!