Inlägg från: Teresiat |Visa alla inlägg
  • Teresiat

Gravid igen - gick det bättre andra gången?

Har du fått spy ngt? Mina tankar går exakt lila dant. Man får försöka distrahera sig..

Min mage är super svullen. Så här svullen och spänd blev hann den aldrig bli förra gången.. Känns som det syns extra mycket när jag har kjol. Får hålla in magen när jag går runt på kontoret.. Skulle tippa på att en kollega har misstankar redan nu. Igår frågade hon på skämt "är du gravid" och så flinade hon..

• Teresiat

Linnis, det låter positivt i mina öron. Du kommer säker få göra ett :) jag har nedräkning till då jag ska boka in ett privat vul. Det är 21 dagar kvar.. Så exkat tre veckor för mig med :) är typ glad att jag börjat jobba för då går tiden fortare.

Ikväll ska vi köpa/beställa första grejen till barnrummet :) en vit string hylla från golv till tak. Om det blir ett olyckligt slut på graviditeten går den ju ändå att ha då det inte är en typisk barnsak/möbel. Rummet är helt tomt än så länge.. Vi har prioriterat att få klart andra rum sedan vi flyttade in i vintras. Tänkte att dessa hyllor är pratiska i barnrum då man skruvar fast dem i väggarna. Omöjliga att riva :)

• Teresiat

Ja alla är verkligen olika, hur man vill ha det på förlossningen och om man ens är ett stöd på en förlossning. Min gubbe kommer vara med och han vill själv följa med på alla bm-besök. Jag tycker dock inte det känns så viktigt, speciellt i början då vi redan gjort dessa besök förut. Men han ska promt med.

Bella!!! Gud vad kul till din mans nya tjänst! Grattis till er/honom :) det är alltid kul med befordran. Kommer han få resa mkt? Tänkte med tanke på att han inte kommer kunna följa med på allt.. Hur mår magen förresten? Inge mer stop?

Två nätter i rad så har jag inte behövt kissa på natten + att ömheten i brösten är helt borta sen två dagar.. Nu nojjar jag JÄRNET.

Skarlsson.. Förstår din oro, tack o lov är ul mindre än en vecka bort för dig. Grattis till att passera vecka tolv, måste kännas lite bra kan jag tänka mig :)

• Teresiat

Jo det är kul att han är så involverad så jag klagar verkligen inte :). Jag tror han har längtat efter detta plus betydligt mer än vad han vågat erkänna.. Gillar skarpt att han dessutom blir vääääldigt omtänksam när jag är gravid. Tar mkt mer initiativ till att fixa saker etc - ganska skönt när man är trött och foglossningar på kvällarna. Var hos sjukgymnast förra veckan och tydligen finns det INGET att göra åt saken.

Oj! Det var ingen liten befordran, härligt!!

Linnis, lät inte kul med veckopendlingen :/ inom vilken bransch jobbar han i? Jag hade en hel den övernattningar i månaden förut i min tjänst. Höll på att bli tokig. Förstår att det sliter.. Hoppas han hittar en ny tjänst snart.

• Teresiat

Vist är det så.. Än så länge får jag bara foglossning om jag anstränger kroppen/ryggen. Tex sitta på huk och rensa rabatten en kvart

• Teresiat

Nej inlägget kapades. Skrev att jag tyckte att lola the ladybug var jätte fin!! Härligt att ni unnar er! :)

Någon som funderat på namn till barnet?

• Teresiat

Linnis, ett steg i rätt riktning :) att ha ett VUL inplanerat måste vara en jätte lättnad. Ta med en vän om det inte går att ordna på annat sätt.

Gick in i vecka 11 idag. Fortfarande inga symtom att nämna. Inte lika kissnödig etc. Störigt :/ ska på inskrivning i morgon iaf..

• Teresiat

Åh jag vet hur du känner dig :/ MEN. Symtomen kommer och går, det behöver verkliiigen inte betyda något. Själv så har jag känt nästan inget i fem dagar drygt. Men nu har jag haft myror i benen två nätter och fått gå upp under natten och kissa igen.

Idag har jag börjat få lite värk i livmodern. Har inte haft det på veckor. Känns som att det ilar eller hugger lite lätt.. Bör jag vara orolig? :s

• Teresiat

Gud tvillingar... Nu blev det ännu mer spännande på måndag :) min sambos kusiner är enäggstvillingar, men det är väl mamma till dotter som får anlagen främst.

Jag kallar pyret för parasiten emellan åt :) ganska passande då den suger ur all energi och gör benen spralliga.

Linnis, lät som en mysig kväll! Gott! Vi har en soff-fredag med hyrfilm från istore och i morgon bär det ut mot havet på kräftskiva.

• Teresiat

Skarlsson och Bella! Gud så härligt att höra! Vilken lättnad det måste varit att få se de små bönorna :) Bella, vilken vecka är du i nu igen? Jag har bokat privat ul 27/8. Längtar naanting..

Min kompis som har samma BF som mig började blöda lite idag... :(( Guuud nu håller vi verkligen tummarna att det är "falsk alarm"... Hon ska på ul i morgon..

I övrigt så känns det som att många av kollegorna glor på magen. Pratade lite om föräldrarledighet och ledighet generellt på en kaffepaus. PANG glodde kollegan på magen så fort jag slutat min mening. Haha. Man ser verkligen vad de tänker..

Om tre dagar så har denna graviditet gått längre än förra som slutade just vid vecka tolv. Helt crazy att det redan har gått 27,1% redan...

Är det någon som har piercingar btw? Börjar bli kluven. Man kanske bör ta ut dem? Tog mina för tio år sedan.. Känns lite som att en kapitel in mitt liv stängs om/när jag tar ut dem... Ung-och-dum-kapitlet...

Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?