Inlägg från: linnis83 |Visa alla inlägg
  • linnis83

Gravid igen - gick det bättre andra gången?

Ja, jag hoppas verkligen de går med på det!

Jag har ömma bröstvårtor, inte just nån ömhet i resten av brösten och mer i det vänstra av nån anledning. Känner av molvärk till och från, men tycker det har minskat lite. Jättetrött...men sov dåligt flera nätter i rad förra veckan så det kan vara sviter efter det oxå. Mer kissnödig än normalt.

Men så jobbigt det låter att redan börja känna av fogarna! Det är ju ett tag kvar lixom... = ) Kände ni av dom vid förra grav oxå?

• linnis83
    Bella 89 skrev 2014-08-01 10:18:08 följande:
    Det märks att du inte riktigt vågar tro att du faktiskt är gravid och ska få barn den här gången då du förklarar bort dina symptom på annat. Förhoppningsvis blir det bättre efter vul, när man verkligen inser att det är på riktigt och man ska bli mamma. Din lillas hjärta ska ju ha börjat slå nu till och med. 

Hade ingen foglossning i förra graviditeten, eller molvärk. Det känns som att denna gången förbereder sig kroppen för "the long run", förra gången verkade den veta att det var kört från första början. 
    Ja, nog tycker jag att jag har väl lite symtom för att det ska kännas "på riktigt". Känner nog efter och grubblar på det betydligt mer än förra gången... Men jag känner ju faktiskt mer symtom än sist och betydligt tidigare i alla fall. Önskar bara att det där illamåendet kunde slå till med dunder och brak...

• linnis83

Så gulligt förresten med katten! = ) Jag har oxå en kisse men han visar inget intresse alls... = )

Just det, har berättat för min familj redan. Var bortrest med dom i helgen och dom reagerar direkt när jag tackar nej till vin... = ) Så det var lika bra. Resonerar som så att förra gången gick det ju åt skogen ändå, fastän vi väntade med att berätta (fick ju mf i v 14...) så den här gången kommer jag inte anstränga mig så mycket för att hålla det hemligt. Kompisarna hade förresten fattat redan i v 8 och jag dröjde till v 11 tror jag innan jag berättade... Så det gick ju sådär för mig att dölja det... = )

• linnis83

3+ på digitala CB idag och mer ömma bröst. Känner mig liiite lugnare nu... = )

• linnis83
    Bella 89 skrev 2014-08-02 17:11:46 följande:
    linnis83: Vad skoj att höra! Har du någon tid bokad för vul?

Teresiat: Alla är så individuella med smärta, hoppas du hittar något som funkar för dig i alla fall så du slipper ha för ont. De säger att man kan se könet med 80% säkerhet under vecka 13. Men sen gäller det man har en bm som är villig att kolla efter med, vissa är ju så tråkiga med det där. 

Idag kom vi överens om namnet vi vill ha om det blir en flicka, det känns alldeles perfekt. Kommer bli en liten Linnéa. Har ni funderat på namn något eller väntar ni tills längre fram?
    Nää, får väl snällt vänta till inskrivningen den 29/8 och höra vad dom säger... Om inte nåt händer så jag ringer om det innan.

Linnéa är ett fint namn, samma som jag! = )
  • linnis83
    Teresiat skrev 2014-08-02 17:24:26 följande:

Linnis! Härligt :) tänk på att det kan missvisa om man testar längre fram, typ efter vecka 8.. Hook effect kallas det tydligen. Menar bara att man inte ska oroa sig om man får ett misstämmande resultat när man testar väldigt sent.

Bella, vad roligt att ni är överens om namn redan. Linnea är ett jättefint namn! Vi har pratat lite och båda gillar namnet Charlie om det blir en kille.. Men det är långt ifrån bestämt :)

Jag och min kompis (som blev gravid exakt samtidigt som mig) ska träffa några av våra närmsta vänner ikväll på middag.. Vi kan inte hålla oss, utan vi kommer berätta för dem ikv :) om något tråkigt händer så är det ändå skönt att de vet..

Jo, jag vet att testen kan få "error" om hcg är för högt och har även läst att hcg börjar minska efter ett tag, vet dock inte efter hur lång tid. Blir bog inte så måmnga fler test nu, har en sticka kvar som jag kan ta om jag känner mig orolig nån gång... = )

Jag har oxå träffat vänner ikväll och kunde inte heller hålla mig från att berätta... = ) Tycker oxå att det är skönt att dom vet om det skulle gå dåligt en gång till.
  • linnis83

Kanske inte väldigt överraskade, vi hade ju hunnit berätta när jag fick mf förra gången. Men glada så klart! Särskilt min närmsta tjejkompis som fick bebis i juni, blir ju inte sååå långt mellan dom om allt går vägen den här gången. = )

Men så roligt med 3 bebisar nästan samtidigt i gänget! Hoppas verkligen att det går bra för alla.

• linnis83
    Bella 89 skrev 2014-08-04 12:15:59 följande:

Idag är en jobbig dag, har jag har varit riktigt, riktigt förstoppad väldigt länge nu och det är dags för sjukhuset och få ett vattenlavemang. Förstoppningen (tror den är orsaken) har dessutom gett mig hög feber, nästan 39 grader och jag mår så illa över det, det var med feber förra missfallet började förra gången. Idag är verkligen ingen bra dag. 

Usch, låter inte roligt.... = ( Men feber brukar väl inte vara direkt orsak till missfall? Kommer säkert att gå bra, även om lavemang inte lät som det trevligaste man gör... = )
  • linnis83
    Bella 89 skrev 2014-08-04 12:56:14 följande:
    Du har så rätt i att febern inte orsakar det. Men man tänker ju tillbaka, förra missfallet skedde i 6+2, idag är jag i 6+0 så allt är redan extra nervöst som det är. Hoppas inte oro kan leda till missfall heller för då är jag nog körd. 
    Förstår att du är orolig... Men vi måste försöka tänka att det ska gå bra den här gången! = )
  • linnis83
    Teresiat skrev 2014-08-04 17:17:47 följande:

Gaah.. Jag förstår att du får dejavu :/ men det är säkert ingen fara, låter som en vanlig hederlig förkylning..

Har ni semester fortfarande? Jag jobbade första dagen idag efter semester. Kändes kul, men är helt död nu.. Trots att det inte har varit speciellt hektiskt. Hade tajt kjol (tänkte passa på innan det syns) men det var inte så smart.. Känns som magen putar/r svullen och en kollega glodde på magen så fort jag reste mig upp.. Kanske inbillning men.. Har det börjat synas på era magar ngt?

Jag har semester 3 veckor till. Kommer vara i v 10 när jag börjar om, så förhoppningsvis mår jag okej då. Tycker jag har börjat känna av lite tendens till illamående nu.

Tycker inte det syns på mig, men jag är inte direkt smal sen innan så det kommer nog dröja... = )
    Bella 89 skrev 2014-08-04 17:34:08 följande:

Det är äntligen över nu, tog dem 2 lavemang och 3 spypåsar, har nog aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Är så väldigt skakig med en rejäl näringsbrist nu så de vill behålla mig över natten.

Har haft "semester" hela sommaren då jag inte arbetar utan pluggar. Makens semester börjar dock om en vecka så det längtar vi till. Vad arbetar ni med?

Huvva, låter inte som att du har haft en rolig dag... = ( Hoppas det vänder nu så du får må bättre!

Jag jobbar som receptarie på apotek. Vad pluggar du till? Länge kvar?

Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?