Inlägg från: whydoyoucare |Visa alla inlägg
  • whydoyoucare

Bo i åkersberga

Norrgårdsvägen är ett av de områden i åkersberga som är känt för att vara bråkigt. Jag skulle satsa på Österskär, Skärgårdsstad, Smedby eller Margretelund.

Trafiken på väg 276 blir "kö-ig" vid 5-7 tiden på vardagskvällar då folk tar sig hem och det finns en krånglig infart i mitten av vägen eller vad man ska säga. Annars tycker jag inte att trafiken är komplicerad.

• whydoyoucare

Kriminaliteten finns i Åkersberga också. Bilar bränns upp, folk misshandlas, skottlossningar har skett mm men det är utspritt över orten. Att bosätta dig där under en viss tidsperiod och sedan flytta kan du absolut göra. Risker med området finns det ju i varje ort, kommun och stad så det är ingen större skillnad så. Det är en fin kommun sålänge man ser över vilka personer som finns i ens närhet.

• whydoyoucare
    Anonym (Förälder i Åkersberga) skrev 2014-07-22 14:55:07 följande:

Haha vad komiskt att du föreslår österskär istället för norrgårdsvägen! Har du noll kunskap om olika socialklasser?

Vad är det du vill komma fram till? Beroende på åldrar så ser områdena i åkersberga olika ut. Som vuxen, 30+ så kan åkersberga se helt annorlunda ut mot hur orten ser ut för någon i 15-20 års åldern. Vad har min kunskap med saken att göra?
  • whydoyoucare
    Anonym (Förälder i Åkersberga) skrev 2014-07-22 22:34:36 följande:

Om någon frågar om Åkersberga och funderar på att flytta till norrgårdsvägen så är det väl helt självklart att Österskär inte riktigt finns som alternativ för den personen.

Hmm... Vad ska jag välja? En hyresrätt på Norrgårdsvägen eller en villa i Österskär? Snälla, den människan finns inte. DET ville jag komma fram till. Det var alltså ett verklighetsfrånvänt svar från din sida upplevde jag. Utifrån frågeställningen och beskrivningen TS gör så framgår det rätt tydligt att hon har ekonomiska begränsningar JUST nu att välja boende.

Ja jo ska man spekulera kring vad för boende TS behöver så är väl inte Österskär det billigaste, men jag angav de lugnare områdena i Åkersberga vilket var det jag uppfattade att TS sökte svar om. Annars så anser jag att Margretelund, Smedby eller mer barntäta områden är att föredra framför norrgårdsvägen. Inte för att låta "sån" men Norrgårdsvägen är klassat som Åkersbergas "Rinkeby" vad jag har hört. Bor själv inte där så vet inte om den jämförelsen stämmer.
  • whydoyoucare
    404 skrev 2014-07-23 09:24:08 följande:

Jag kanske har varit otydlig men försöker bilda mig en uppfattning kring Åkersberga och då Norrgårdsvägen då det, som det ser ut idag, är mitt enda alternativ i Åkersberga.

Har försökt måla upp en bild av den förort jag bor i idag och hade hoppats på att någon som känner till Åkersberga hade kunnat jämföra den bilden med hur det är på Norrgårdsvägen. Nu är det ju bara en gata och har fått uppfattningen av att det inte är så illa som jag bor idag, men hade inte haft lust och byta en sunkhåla mot en annan.

Vilken ort bor du i nu? Det är svårt att ge dig en ärlig jämförelse om man inte vet vad man jämför med.

Norrgårdsvägen är ett händelserikt område. Det har skett ruggiga saker där genom åren, dock ingenting nu på några månader. Det är nog inga problem att bo där om man ser efter sin livsstil och håller sig till rätt människor.
Svar på tråden Bo i åkersberga