Inlägg från: Anonym (förälder) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förälder)

Jag tappade mitt spädbarn!!!!!!

Usch! Klarar knappt av att läsa din ts. Vilken tur att det gick!!

Mitt barn ramlade från sängen vid två (!!) olika tillfällen. Det är fan det värsta jag var med om när han var bebis. Sedan tappade farmor honom också en gång när han var lite äldre. Fy, klarar inte ens av att tänka på det.

Det är tur att det oftast går bra. Men man blir ju ändå så jävla skärrad.

Men återigen, vilken tur att er bebis klarade sig.

Vill tipsa om att skippa skötbordet och alltid byta blöjor i sängen eller på nåt mjukt på golvet. För fall från skötbord är tydligen den vanligaste olyckan för spädbarn.

(Och vi plockade bort sängramen efter den andra fallolyckan då den var så himla hög och använde sedan bara madrasserna.)

• Anonym (förälder)
    Anonym (förälder) skrev 2014-07-21 21:39:03 följande:

Usch! Klarar knappt av att läsa din ts. Vilken tur att det gick!!

Mitt barn ramlade från sängen vid två (!!) olika tillfällen. Det är fan det värsta jag var med om när han var bebis. Sedan tappade farmor honom också en gång när han var lite äldre. Fy, klarar inte ens av att tänka på det.

Det är tur att det oftast går bra. Men man blir ju ändå så jävla skärrad.

Men återigen, vilken tur att er bebis klarade sig.

Vill tipsa om att skippa skötbordet och alltid byta blöjor i sängen eller på nåt mjukt på golvet. För fall från skötbord är tydligen den vanligaste olyckan för spädbarn.

(Och vi plockade bort sängramen efter den andra fallolyckan då den var så himla hög och använde sedan bara madrasserna.)

Vilken tur att det gick bra!! ska det stå.
  • Anonym (förälder)
    Pacinos skrev 2014-07-21 22:40:17 följande:

Men snälla kan ni ha koll på era barn?

Nej, det är inte ok att ett spädbarn faller. Absolut inte ok att att det slår i en byrå på väg mot golvet.

Vad fan är det för fel på er?

Det är farligt att leva, till och med om man är ett spädbarn. Men man kan ju inte sluta leva bara för det.
  • Anonym (förälder)
    Aileen Allannah skrev 2014-07-22 00:53:45 följande:

Fast det är faktiskt inte okej att spädbarn ramlar i golvet. Det är ju ens jäkla jobb som förälder att se till att det inte händer, händer det ändå är det för att man brustit i sin föräldraroll.

Kan du vänligen bajsa klart innan du postar här?

Olyckor kan hända den bäste.
  • Anonym (förälder)
    Aileen Allannah skrev 2014-07-22 08:49:27 följande:

Olyckor kan hända. Men ett spädbarn kan inte klättra upp i sängen själv, det är föräldern som placerar barnet där och föräldern som ska ha koll. Det är ingen olycka när en bebis ramlar ur sängen eller skötbordet, det är slarv.

Snubbla kan man göra, jag har själv halkat omkull med min bebis i famnen, men jag har inte låtit ungen ramla ur en säng eller från skötbordet.

Varför hade du inte på dig halkskor kvinna?? Eller varför bar du på barnet över huvudtaget när du vet att det är möjligt att halka med ett barn i famnen?

Nä. Du hade inte eliminerat alla risker i er närmiljö vilket gör att din halkolycka klassas som omsorgsbrist.

Vänd dig gärna till bvc för stöd i ditt föräldraskap så dina barn slipper såna farliga olyckor i framtiden.
  • Anonym (förälder)
    FuckGoggleAskMe skrev 2014-07-22 19:03:10 följande:

Jag känner till en liten flicka som inte vaktades när hon satt i matstolen, hon slutade leva. Konstigt med alla dessa trådar där någon tappat sitt barn e.dyl. och svaren som bedyrar att TS är världens bästa mamma. Jag glömde en gång att stänga trappgrinden, och var en hårsmån ifrån att ringa myndigheterna för att ge bort min bebis till ansvarsfulla fosterföräldrar. Bebisen satt en och en halv trappa upp och asgarvade när jag störtade upp. Han visste att det var förbjudet så var tydligen skitkul.

Men vem fan har inte glömt nåt eller gjort nåt dumt nångång med sina barn?? Till och med den perfekta föräldern har missat nåt vid nåt tillfälle. Eller rättare sagt finns det inga perfekta föräldrar

Det gäller att ha lite perspektiv. Om du på allvar tror att ditt barn skulle haft det bättre på fosterhem efter er grindincident så är du banne mig både naiv och helt bortkollrad i skallen.

Det folk inte fattar är att människor inte är perfekta. Inte ens de goda människorna. Vi är liksom inga robotar. Det i kombination med att världen faktiskt är en farlig plats, oavsett hur man försöker eliminera alla risker, innebär att livet i sig är riskfyllt. Det är självklart djupt tragiskt när någonting hemskt händer ett barn. Men det behöver inte automatiskt innebära omsorgsbrist.
  • Anonym (förälder)
    Anonym (Lövet) skrev 2014-07-22 21:54:53 följande:

TS Under första året man har barn inser man: Att vara förälder handlar om att ha dåligt samvete för något nästan hela tiden.

Eller en oro för att någonting ska hända ens barn.. :|
  • Anonym (förälder)
    Aileen Allannah skrev 2014-07-24 18:46:29 följande:

Todo nada - du ser inte skillnaden på att hålla bebisen i famnen och att låta den trilla från skötbordet..? Okej.

Berätta gärna vad skillnaden är?
  • Anonym (förälder)
    Aileen Allannah skrev 2014-07-24 20:41:50 följande:

Allvarligt? Fattar ni inte skillnaden?! Oj... Jag ska förklara. Igen.

Ramlar barnet ner från skötbordet så är det för att föräldern eller ansvarig vuxen låtit det hända. Det finns inga andra anledningar än att den vuxna brustit i tillsyn och uppsikt.

Snubblar man med barnet i famnen så kan man oftast inte undvika det, de allra allra flesta lyckas dock manövrera sig själv och barnet så barnet inte skadas. Samma sak om man halkar, det går inte att förutse.

Skillnaden är att man kan förutse att barnet ramlar från skötbordet. Det kan man (oftast) inte göra när man halkar eller snubblar.

Du var banne mig dummare än vad jag trodde.

Det är i princip exakt samma sak. Det enda som skiljer är sannolikheten för nåt särskilt utfall - som att bebisen skadar sig.
  • Anonym (förälder)
    Ess skrev 2014-07-24 21:51:56 följande:

Men finns här egentligen så många i tråden som försvarar att man vänder sig bort från ett skötbord?

Nej, absolut inte. Men vilka riskmoment är det tillåtet att bortse ifrån?
Svar på tråden Jag tappade mitt spädbarn!!!!!!