• Ann Cistrus

Jag tappade mitt spädbarn!!!!!!

Aileen Allannah skrev 2014-07-22 00:53:45 följande:

Fast det är faktiskt inte okej att spädbarn ramlar i golvet. Det är ju ens jäkla jobb som förälder att se till att det inte händer, händer det ändå är det för att man brustit i sin föräldraroll.

Jag håller med när det kommer till olyckor som kan förebyggas, t.ex. byta blöjor på golvet, se till att bebisen inte kan ramla ner från sängen osv. 

Men om man snubblar på en mattkant så brister man i sin föräldraroll menar du? Vem som helst kan snubbla/halka osv och det är inget man ska lastas för, speciellt inte när man redan (som i ts fall) mår dåligt över det och troligtvis aldrig kommer att göra om samma sak igen. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Ann Cistrus
    Aileen Allannah skrev 2014-07-23 20:43:17 följande:
    Ja! Nu tycker jag i och för sig att det är skillnad på att råka snubbla eller halka med bebisen i famnen och att låta ungen dimpa i golvet från skötbord och soffor, men det är liksom inte okej. Fallolyckor är skitvanligt men skulle knappt behöva existera om föräldrar bara kunde tänka till lite. Det här med "en hand på barnet" borde alla fatta.
    Håller med!
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
Svar på tråden Jag tappade mitt spädbarn!!!!!!