• Lady Godiva

Jag tappade mitt spädbarn!!!!!!

Pacinos skrev 2014-07-21 22:40:17 följande:

Men snälla kan ni ha koll på era barn?

Nej, det är inte ok att ett spädbarn faller. Absolut inte ok att att det slår i en byrå på väg mot golvet.

Vad fan är det för fel på er?

Som om du aldrig varit med om att något av dina barn trillat ner från sängen/soffan/skötbordet/annat... Men visst, du är givetvis världens bästa förälder och ditt/dina barn skulle aaaaldrig råka ramla. Skulle de, trots din förträfflighet som förälder, råka ramla skulle du naturligtvis omedelbart ringa soc, berätta om ditt gigantiska misstag och be dem att å det snaraste hämta barnet/barnen så de fick komma till en mer ansvarsfull fosterförälder. Har jag rätt? Inte särskilt, väl?

Du är bara en av dessa olidliga mammor (för det är ju oftast mammor) som ska komma med pekpinnar och predika för andra mammor (för det är ju oftast mammor här också) som råkar vara mänskliga och gör ett misstag med sina barn?

Du har säkert soc på speed dial så du snabbt kan ringa oc rapportera alla olämpliga föräldrar. För om någon, Gud förbjude, råkar vända ryggen till i två sekunder och hans/hennes barn väljer just det ögonblicket att rulla ner från [insert valfri höjd] måste det ju snabbare än kvickt rapporteras till soc. Vi får inte ha mänskliga föräldrar i det här landet, hur skulle det se ut?!
    Pacinos skrev 2014-07-21 22:44:57 följande:
    Lägg ner offerkoftan.
    Ta av superföräldertröjan. Den är ett par storlekar för liten.
    Aileen Allannah skrev 2014-07-21 21:52:01 följande:

Jag blir lite beklämd varje gång såna här trådar dyker upp, så många som slätar över och menar på att det händer alla. Olyckor händer, men många många kan undvikas genom att man har koll, fall från skötbord borde inte kunna förekomma, det handlar alltid om bristande uppsikt från föräldern. Likaså när bebisar ramlar från sängar och soffor.

Ts, ta lärdom av det här, och jag vet att du kommer göra allt för att det inte ska hända igen. Skönt att din bebis mår fint, nu är det din tur att försök andas lugnt.

Jag försöker inte, min ironiska ton till trots, släta över något. Självklart ska man som förälder hålla uppsikt över sitt/sina barn. Små barn är som kvicksilver och som vi alla vet händer olyckor mycket snabbt. Samtidigt krävs det en superförälder för att hålla 100% koll 24/7, det går bara inte! Olyckor händer! Och ordet "olyckor" indikerar att det är saker som händer trots att man har koll, trots att man har uppsikt, kort sagt; trots att man försöker vara superöräldern. Ingen kan vara en perfekt förälder, alla släpper i uppmärksamheten någon gång. Oftast går det bra, barnet trillar inte ner från [insert valfri hög höjd], drar en kopp hett kaffe över sig, stoppar en skruvmejsel i ett uttag eller annan stor eller liten katastrof som kan inträffa. Ni, eller rättare sagt barnet, har helt enkelt en j*kla tur. Sedan fortsätter ni brösta er och skriva förfärade inlägg i trådar som denna.

Mamman mår uppenbarligen mycket dåligt och behöver, förklarligt nog, lite stöttning. Kan vi inte bara ge henne det? Måste vi skriva präktiga inlägg och mer eller mindre kalla henne dålig morsa? Vem vinner på att hon mår ännu sämre? Hon? Hennes barn? Knappast. Den enda som mår bättre är NI, för nu kan ni klappa er själva på huvudet och fortsätta inbilla er att ni är världens bästa föräldrar...

Även helgon har ett förflutet, även syndare har en framtid.
  • Lady Godiva
    Alva3 skrev 2014-07-22 20:10:34 följande:

Tur att pojken inte blev skadad, kan faktiskt hända, vanligare än man tror ts. Jag har flera vänner som tappat sina barn.

Och de barnen blev skadade? Dog? Klarade sig alldeles utmärkt, som barn oftast gör? Du får gärna berätta mer, det där var ju rätt dålig info!
    Anonym (Lövet) skrev 2014-07-22 22:48:35 följande:
    Ja dåligt samvete. "Har jag gett för lite mat? För mycket mat? För mycket sömn? För lite sömn? Lekt för mycket? För lite?"
    Det där känner vi väl alla igen! Oro och dåligt samvete, småbarnstiden blir till ett kaos av sådana tankar och det blir svårt att njuta av det som borde vara den lyckligaste tiden i ens liv!

Även helgon har ett förflutet, även syndare har en framtid.
Svar på tråden Jag tappade mitt spädbarn!!!!!!