• Myc

Jag tappade mitt spädbarn!!!!!!

Lilla vän, klart att det är fruktansvärt när det händer och det handlar ju inte om att du verkar vara oförsiktig som tex att ha lämnat ditt barn i en riskfylld situation utan att du faktiskt föll eller tappade balansen. Jag har varit med om två liknande händelser, ena gången när jag smällde igen en byrå om ni lilla bebisdotter hade fingrarna emellan. Inget hände - Jon blev bara lite blå och idag är hon 8 år och fingrarna fungerar som dom ska. Andra gången halkade jag på en isfläck med min som och tappade honom med bakhuvudet i asfalten. Han hade en ordentligt vadderad mössa. Blev akut men inga tecken på skada men jag mådde fruktansvärt dåligt. Idag är han 6 år och mår hur bra som helst.

Självklart kan en olycka orsaka framtida men men oftast går det bra.

Man kan misslyckas och det är skillnad på att vara ouppmärksam och ansvarslös och att råka ut för olyckshändelser!

Det gick bra den här gången och du kommer säkerligen hålla honom hårdare, röra dig mer kontrollerat mm efter detta. Man lär sig av allt och det är mycket nya kroppsrörelser man blir varse som förälder. Ta det lugnt. Om läkarna sagt att det är lugnt så kan du inte göra mer. Vad bra att du åkte in! Jättebra!

37 år. Har en 06a och en 08a sedan tidigare. Väntar barn m BF 1 november. Bor i norrort, Sthlm.
Svar på tråden Jag tappade mitt spädbarn!!!!!!