Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Se film med mig! (Filmklubb... typ...)

Jag vet att det är söndag (numera natt), men jag ska inte posta några nya filmer idag. Ögonen går i kors efter att ha tittat på speltrailers från Gamescom (som ni kanske förstår blir det extra extremt många trailers då). Imorgon så fort jag loggar in på FL kommer det dock ett nytt sjok film Solig

Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Jeaninne skrev 2014-08-18 16:27:16 följande:

Kul!

Av dessa har jag endast sett "Fåglarna". Blev hemskt skrämd av den som barn, men blev inte alls lika påverkad eller impad när jag såg om den för några år sedan. Hitchcock känns ganska daterat och upphaussat nu, när man vant sig så mycket vid bättre effekter i skräckfilm. MEN - visst tål den att ses. Storyn är tankeväckande!

Sedan väljer jag att se Caravaggio. Låter som något i min stil - historiskt kostymdrama, där man även får lära sig något om en verklig person och hans tid. Ska bli spännande!

Solig
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Apopan skrev 2014-08-18 20:11:13 följande:

Vem satte dit Roger Rabbit var en av mina favvofilmer som liten, så den har en sett några gånger. Fåglarna har en sett ett par ggr också, Fiddler on the roof likaså. Caravaggio blev jag sugen på dock :)

Den är så bra att det är löjligt.....

Caravaggio tycker jag om, se den Solig

Jag ska, för resten, slänga in tre filmer till. Lite curve-ball, så där. Det är nämligen så att min mamma hade fyllt 58 år i söndags om hon fått leva så länge, så jag hedrar henne lite här, genom att slänga upp tre av hennes favoritfilmer.

What's Eating Gilbert Grape

Änglagård (hittade ingen "riktig" trailer)

Djungelboken

Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Jeaninne skrev 2014-08-21 21:06:33 följande:

OK - jag FÖRSÖKTE verkligen se "Caravaggio". Men jag blev ledsen, för att det var så osunt allting. Verkligen inte min smak. Fotot var bra dock - det var t.o.m. helt otroligt hur de fick tablåerna att se ut exakt som de färdiga målningarna!

Riktiga livet är inte så sunt, min vän. Solig
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    guinevere skrev 2014-08-21 21:57:23 följande:

Har just sett "71: into the fire" och jag tyckte om den. Egentligen är inte krigsfilmer min grej men den här var fin. Upplevde att den inte glorifierade själva kriget utan mer människorna i så fall. Plus att de fick med hur båda sidor hade en bild av motståndaren som monster och hur jobbigt det var för studentsoldaterna att inse att Nordkoreanerna inte var monster.

Å så var det inte för mkt strid så jag kunde hänga med. Det har jag annars lite svårt för? Tex hängde jag inte alltid med i vem som sköt vem i "A Bridge Too Far", som egentligen är en bra film men som jag inte riktigt gillar eftersom jag inte hängde med.

Ska det vara krigsfilm ska de vara så här tycker jag (som hatar "Pearl Harbor").

Kull att du gillade den Solig Var lite orolig då den är Koreansk.
    Key change, MOFO!
  • Aniiee

Hej, alla! Nya filmer kommer upp så fort jag hittat dokumentet med filmer Skäms Har ominstallerat datorn, så allt ligger huller om buller på externa hårddiskar.

Have patience with me!

What is the point of being alive if you don't at least try to do something remarkable?
  • Aniiee

Jag vet, jättesent, men jag har känt mig sänkt hela veckan OCH haft massor att göra, så... sorry for that. Veckans filmer består mest av Sci-Fi/Superhjältefilmer, konstigt nog. Men man kanske behöver en sån vecka också. Det här är sista listan från Augustis shortlist. Nästa vecka byter jag till Septembers (den som jag skapade i videon, så kolla på videon om ni vill ha en sneak peek)

Filmerna v 35:

Pooh's Heffalump Movie
    Splice
    X-Men (X2, The Last Stand, Origins: Wolverine, First Class, Wolverine, Days of Future Past)
    Captain America (First Avenger, Winter Soldier)
    Indiana Jones (Raiders of the Lost Ark, Temple of Doom, The Last Crusade, Kingdom of the chrystal skull)

What is the point of being alive if you don't at least try to do something remarkable?
  • Aniiee
    Apopan skrev 2014-08-28 14:54:12 följande:

Nya filmer :D

Jag har sett alla utan den nyaste Captain America. Så den blir det. Tyckte ettan var helt värdelös, men har läst att tvåan skall vara mycket bättre :)

Solig Sorry....

Tvåan ÄR mycket bättre! Så se den =P
  • Aniiee
    guinevere skrev 2014-08-28 20:35:15 följande:

Nu jädrar ska jag ta itu men x-men filmerna! Älskar Marvel-filmer i övrig så jag vet inte riktigt varför jag inte fastnat för dessa? Men först (precis just nu) ska jag se tredje evangelion filmen (fast det är fortfarande svårt att hänga med?) Skrattande

=) Men! Det var ju X-men som kickade igång trenden. Dags att se de.

Kul att du i alla fall fastnade för evangelion =P
Svar på tråden Se film med mig! (Filmklubb... typ...)