Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee
    Jolt skrev 2014-08-11 15:13:33 följande:

The princess bride är bra.
    Kan vara för att jag har ett crush på Cary Elwes. Cool

Ligger på watchlist =)
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Jeaninne skrev 2014-08-11 16:37:19 följande:
    OK - jag tyckte att det såg ut som någon som skulle föreställa henne, i trailern du postade. Men jag kollade bara rent hastigt.

Tack!
    Det är Julie Andrews.
    Jeaninne skrev 2014-08-11 16:39:07 följande:
    Jag blev deprimerad av "The Clockwork Orange", även om jag förstår varför den anses vara en bra film.
    Jag tror ALLA blir deprimerade av Clockwork Orange. Jag tror det är lag på det.....
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    guinevere skrev 2014-08-11 16:43:39 följande:

Ok, eftersom jag alltid varit ointresserad av japansk anime utan att någonsin ha sett någon så är det väl dags att se vad jag missar. Så jag ska ge Inuyasha en chans.

Nä, ta isf Evangelion. Inuyasha är så.... japansk.....
    Key change, MOFO!
  • Aniiee

På grund av nyheter som precis publicerades vill jag lägga en bonusfilm på veckans lista.

Dead Poets Society

R.I.P Robin Williams Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Jeaninne skrev 2014-08-12 02:13:11 följande:
    SÅ HEMSKT! Men VARFÖR..? Han hade väl "allt"..? Spöke
    Tydligen hade han ett lite för vänskapligt förhållande med olagliga droger, deprimerad, men på väg in i ett 12-stegsprogram....

www.imdb.com/news/ni57586962/
    Key change, MOFO!
  • Aniiee

Se för resten den här också, när ni ändå håller på.... (min egen favorit "guilty-pleasure" med Robin Williams)

The Birdcage

Key change, MOFO!
  • Aniiee

Ja, idag har jag sett Birdcage, Victor Victoria och Despicable me. Skönt hjärnslött och roligt. Behövs ibland =P

De får 7, 7 och 7 av 10. Jämnt och bra!

Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Jeaninne skrev 2014-08-16 04:25:55 följande:

Måste rekommendera den här också:

http://www.imdb.com/title/tt0061439/

Musikalen Camelot i filmversion (inte filmad teaterscen, utan de är ute och rider i naturen på riktigt och så! ) från 1967. Magiskt, mäktigt, romantiskt och humoristiskt, med vackra människor och fantastiska, trallvänliga låtar!

Och så var det det där jag skrev i TS om att hålla filmtipsen man vill ha in på listan till min inkorg.......
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    guinevere skrev 2014-08-17 23:21:02 följande:

Har sett Evangelion. Hade lite svårt att hänga med ibland, både för att subtiteln gick lite fort och för att den inte följde den amerikanska film-mallen. Intressant, är glad att jag såg den och det var absolut ingen dålig film!

Solig
    Key change, MOFO!
Svar på tråden Se film med mig! (Filmklubb... typ...)