Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Se film med mig! (Filmklubb... typ...)

Apopan skrev 2014-08-05 00:50:11 följande:
    Sedan skall en aldrig ta det där "based on a true story" på allvar. Ibland så är det bara 1% som har hänt, och så bygger man en hel film av påhittade saker omkring den procenten... Eller ibland, oftast, är det väl snarare ^^
    Ja, det ska man aldrig ta face-value. Till exempel är ju Disney's Pocahontas (och en drös andra Disneyfilmer), The Amnityville Horror, School of Rock, The Excorsist, Remember the Titans och Texas Chainsaw massacre.

Jag har en liten känsla av att just skräckfilmsskapare älskar orden "based on a true story", i den ordningen... 
    Key change, MOFO!
  • Aniiee

Jahapp, jag såg Village of the damned, Veronica Mars och första Police Academy fredag/lördag. 

Village of the damned var ju bra. Den får en 7a av mig.
    Veronica Mars var också bra. Har väl lite "relation", då jag sett delar av serien. Den får också en 7a.
    Police Academy är totally guily pleasure för mig. Och nostalgi. Såg de filmerna tillsammans med min mamma när jag var liten. Den får en 6a. Skulle kunna få en sjua, men då är minst ett poäng nostalgi, och det är orättvist.

Kommer upp nästa veckas filmer om ett par timmar. Jag ska också posta en video om hur jag väljer filmer osv..... tänkte jag. Kanske.

Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Jeaninne skrev 2014-08-10 15:31:16 följande:
    Kul! Uppskattar din idé!
    Tack Solig
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    guinevere skrev 2014-08-10 15:58:13 följande:

Såg Veronica Mars, den var helt ok. Lite mord, lite humor. Håller med dig Aniiee om 7 av 10.

Solig
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    kewin skrev 2014-08-10 22:39:23 följande:

Har du läst boken 1001 filmer du måste se innan du dör? Om inte så gör det, där har du en del att välja mellan.

Jag har den här nånstans, tyvärr är den vattenskadad. Ska köpa en ny..... 
    Key change, MOFO!
  • Aniiee

Nya Filmer vecka 33!

Två anime-franchises blev det den här veckan (oops!), plus en musikal, ett drama och små gula filurer.....

Inuyasha (4 filmer totalt) (Animerat/Action/Adventure/Fantasy) (Japansk anime)
    Victor Victoria (Comedy/Musical/Romance)
    Despicable me (Två filmer nu) (Animation/Comedy/Family)
    To save a life (Drama)
    Evangelion: You are (not) alone (första av 3 filmer) (Animation/Action/Sci-Fi) (Japansk Anime)

Inuyasha:

Victor Victoria

Despicable me

To save a life

Evangelion (om den autostartar spansk text så klicka på caption så får ni engelsk text)

Så, så får vi se vad ni tycker.

Håller på att lägga upp en video på youtube om hur jag väljer filmer också. Återkommer med länk när den är klar.

Key change, MOFO!
  • Aniiee
    kewin skrev 2014-08-11 00:26:18 följande:
    Okej, mitt förslag annars är Once upon a time in America från 1984, slår det mesta i filmväg.
    Den ligger på listan... tror jag. Ska göra det, i alla fall.
    Key change, MOFO!
  • Aniiee

Ok, för alla intresserade så ligger nu en video på youtube om min process. Det är inte säkert att den dyker upp i tråden pga contentID, den är blockad i "vissa länder" (youtube vill inte längre tala om vilka), förhoppningsvis handlar det om Antarktis, som förra gången. Så det är inte säkert att den går att se på surfplattor och mobiler. ContentID har dessutom indentiferat låten FEL! GAH! Blir galen!

Sorry for the long ass rant in the begining and the end...

Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Apopan skrev 2014-08-11 01:27:31 följande:
    Inuyasha (4 filmer totalt) (Animerat/Action/Adventure/Fantasy) (Japansk anime)
    Sett, tyckte tyvärr inte så pass mycket om de två första att jag såg de två sista dock. 

Victor Victoria (Comedy/Musical/Romance)
    Den skippar jag

Despicable me (Två filmer nu) (Animation/Comedy/Family)
    Sett, men kan väl se om kanske. Om tid finns. 

To save a life (Drama)
    Verkar intressant! Har fått mycket bra kritik av några tyckare med bra smak, även fastän jag inte tycker ämnet verkar sådär superintressant. Men den ser jag. 

Evangelion: You are (not) alone (första av 3 filmer) (Animation/Action/Sci-Fi) (Japansk Anime)
    Denna tänker jag absolut se... om jag lyckas få tag på den. Har varit struligt med internet hemma den senaste månaden. 

Och vad kul att du använder dig av - och verkar gilla Letterboxd :). Har kollat lite på videon, och jag ser måååånga bra filmer på listan. Och tack för att du engagerar dig, tycker det är en superkul grej :)
    Ok, då har du i alla fall 2 filmer att se fram emot Solig

Jag gillar Letterboxd, så, TACK för det tipset/påminnelsen jag fick av dig. Verkligen. Mycket "renare" än IMDb, som kan bli himla plottrig (ehhh. mina "visa precis allt"-inställningar....)

Jag tyckte det behövdes en filmklubb på Familjeliv. Tyvärr verkar det inte vara så många andra som tycker det, så vi får väl gagga på själva, vi som är i tråden!
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Jeaninne skrev 2014-08-11 06:55:12 följande:

OK. Tecknat och barnfilm överhuvudtaget fick jag nog av när mina barn var i den åldern... så det hoppar jag. Musikaler gillar jag, men inte just den - tycker verkligen inte om Liza Minelli, eller jazz, eller det typiskt amerikanska showsättet... Men ungdomsfilmen "To save a life" ska jag försöka se. Kan ge mig något, som har tonårsbarn... Man glömmer ju sina egna tonår.

Fast Liza Minelli är inte med i Victor Victoria.....
    Jeaninne skrev 2014-08-11 07:01:39 följande:

Nu måste jag tipsa om mina favoriter, två fantastiska storfilmer + en miniserier som har "allt". Episkt och mäktigt med de bästa skådespelarna. Dessutom lär man sig mycket.

Cleopatra: www.imdb.com/title/tt0056937/

Lawrence of Arabia: www.imdb.com/title/tt0056172/

Jesus of Nazareth: www.imdb.com/title/tt0075520/

Cleopatra ligger på Watchlist, så den dyker säkert upp nån dag. Lawrence of arabia och Jesus of Nazareth lägger jag till!
    Key change, MOFO!
Svar på tråden Se film med mig! (Filmklubb... typ...)