Se film med mig! (Filmklubb... typ...)
Jag har en liten känsla av att just skräckfilmsskapare älskar orden "based on a true story", i den ordningen...
Jahapp, jag såg Village of the damned, Veronica Mars och första Police Academy fredag/lördag.
Village of the damned var ju bra. Den får en 7a av mig.
Veronica Mars var också bra. Har väl lite "relation", då jag sett delar av serien. Den får också en 7a.
Police Academy är totally guily pleasure för mig. Och nostalgi. Såg de filmerna tillsammans med min mamma när jag var liten. Den får en 6a. Skulle kunna få en sjua, men då är minst ett poäng nostalgi, och det är orättvist.
Kommer upp nästa veckas filmer om ett par timmar. Jag ska också posta en video om hur jag väljer filmer osv..... tänkte jag. Kanske.
Såg Veronica Mars, den var helt ok. Lite mord, lite humor. Håller med dig Aniiee om 7 av 10.
Har du läst boken 1001 filmer du måste se innan du dör? Om inte så gör det, där har du en del att välja mellan.
Nya Filmer vecka 33!
Två anime-franchises blev det den här veckan (oops!), plus en musikal, ett drama och små gula filurer.....
Inuyasha (4 filmer totalt) (Animerat/Action/Adventure/Fantasy) (Japansk anime)
Victor Victoria (Comedy/Musical/Romance)
Despicable me (Två filmer nu) (Animation/Comedy/Family)
To save a life (Drama)
Evangelion: You are (not) alone (första av 3 filmer) (Animation/Action/Sci-Fi) (Japansk Anime)
Inuyasha:
Victor Victoria
Despicable me
To save a life
Evangelion (om den autostartar spansk text så klicka på caption så får ni engelsk text)
Så, så får vi se vad ni tycker.
Håller på att lägga upp en video på youtube om hur jag väljer filmer också. Återkommer med länk när den är klar.
Ok, för alla intresserade så ligger nu en video på youtube om min process. Det är inte säkert att den dyker upp i tråden pga contentID, den är blockad i "vissa länder" (youtube vill inte längre tala om vilka), förhoppningsvis handlar det om Antarktis, som förra gången. Så det är inte säkert att den går att se på surfplattor och mobiler. ContentID har dessutom indentiferat låten FEL! GAH! Blir galen!
Sorry for the long ass rant in the begining and the end...
OK. Tecknat och barnfilm överhuvudtaget fick jag nog av när mina barn var i den åldern... så det hoppar jag. Musikaler gillar jag, men inte just den - tycker verkligen inte om Liza Minelli, eller jazz, eller det typiskt amerikanska showsättet... Men ungdomsfilmen "To save a life" ska jag försöka se. Kan ge mig något, som har tonårsbarn... Man glömmer ju sina egna tonår.
Nu måste jag tipsa om mina favoriter, två fantastiska storfilmer + en miniserier som har "allt". Episkt och mäktigt med de bästa skådespelarna. Dessutom lär man sig mycket.
Cleopatra: www.imdb.com/title/tt0056937/
Lawrence of Arabia: www.imdb.com/title/tt0056172/
Jesus of Nazareth: www.imdb.com/title/tt0075520/