• isolande

Föräldraledig och sköter allt

Har inte läst hela tråden, men min spontana reaktion är följande:

Vill din sambo ha sin son hemma så får han vara föräldraledig med honom. Punkt. Varför ska en 6-.åring vara hemma hela dagarna? Ok om han varit 2 år, men nu, nej, marsch till dagis/fritids trots att skolan börjar snart!

Morgnar tar man, OAVSETT vad som händer dagen efter. Vanligt kneg är ingen ursäkt för din man, möjligtvis om han ligger däckad i kräksjuka! Du går under om du aldrig får vila ut!

Du undrar hur andra har det? I vårt fall fick min man ta ALLA morgnar då jag ammade, eftersom vår lille ammade halva nätterna och jag inte hann somna om emellan. Detta var en självklarhet och inget vi alls diskuterade. Hade jag haft en förjävlig dag när han kom hem från jobbet fick han fixa all mat, tvätt, flaska lillen och ta storas utbrott. Under tiden fick jag stänga dörren till sovrummet och släppa allt.

Herregud, vad är det med din man?! Fattar han inte att du behöver en paus från att ta hand om hans barn?

• isolande

Och vaddå att man "naturligtvis inte på nätterna" hjälper till om man jobbar? Klart din man måste hjälpa till om du tycker det är jobbigt! Han får ta tre nätter i veckan, du 4. Jobbigt för honom, visst, men måste man så måste man för att partnern inte ska duka under. Kom igen, vad är det för trams?

Svar på tråden Föräldraledig och sköter allt