• Sarah32

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Stokke: låter som att ni har en stressig tillvaro, kanske svårt att slappna av då tillräckligt mycket för att bli gravid? Anledningen att jag skriver så är för att jag tänker i de banorna själv angående mig och min sambo, men ändå är vår arbetssituation inte riktigt lika hektisk som er. Tänker att det bara är en själv som kan frammana förändringar och ändå kan det vara så svårt....

Har BIM på torsdag (23/10), inga direkta symptom så hoppet är väl inte jättestort, men önskan är....

• Sarah32

Sitter vid frukostbordet och gråter några tårar....är så besviken över att det aldrig verkar vara vår tur, visst kom mensen igen:( Är just nu bara allergisk mot allt vad gulligt och bebisar heter, men det går väl över om några dagar när det är dags igen....;)

Kram till alla er andra i samma situation!

En fråga: finns det någon som sökt någon form av hjälpnfastän det inte gått ett år? Isåfall vad?

• Sarah32
    Stokke skrev 2014-10-28 06:28:25 följande:

Jag förstår att vissa inte vill höra detta ! Men jag måste få dela med mig. Jag har plussat. Kram

Stort grattis, det måste kännas underbart!!

Några tips till oss andra på vägen, något du testade denna månaden?

Lycka till med allt:) kram
  • Sarah32
    jomso skrev 2014-10-28 11:45:53 följande:

Grattis!!!!

Vet du, jag plussade imorse ;)

Kram

Då är det ju på sin plats med ett stort grattis till dig med!:)
  • Sarah32
    Schatz81 skrev 2014-10-29 13:39:36 följande:

Kan även tillägga att jag förstår och känner igen mig i de tankar och känslor många här får när "alla andra" blir gravida så enkelt. Det räcker med att man loggar in på sociala medier så ser man ännu en kompis/bekant med runt mage eller nyss hemkommen från BB. 

Mitt ex hörde av sig för en månad sedan och berättade att han ska bli pappa i vår. Det var riktigt jobbigt att höra, eftersom då vi var tillsammans ville inte han (han tyckte han var för ung) medan jag ville. Nu hann han före. Och trots att flickvännen hade preventivmedel... ...

Förra helgen berättade min flera år yngre syster att hon och hennes sambo väntar barn. Pga en olycka, då de trodde ÄL var över. De hade inte planerat eftersom det var egentligen helt fel tidpunkt men ska behålla barnet. 

Ett par som tillhör släkten väntar nu sitt andra barn fick jag veta för ca två veckor sen. Skedde på första försöket.

Min bästa vän blev gravid för tre år sedan. Första försöket. Precis exakt samtidigt som det tog slut med mitt ex så den smällen var extra jobbig.

Självklart är jag glad för allas skull, mitt ex, min syster, min bästa vän (och alla andra tjugo-trettiotals vänner och bekanta som har fått barn) men samtidigt gör det ONT. Jag har velat och längtat i 6 år men pga tidigare pojkvän som inte velat och min nuvarande sambo som kanske inte var så het på gröten i början så har det stått still. Och till råga på allt har man gått oskyddad i 17 månader och ingenting har hänt. 

Så, känns bra att få gnälla lite och få det ur systemet. 

Välkommen! Vi är fortfarande några kvar här som stöttar varandra på vägen:)
  • Sarah32

Jag tror att vi är flera här (inklusive mig själv) som haft oregelbunden mens sedan man aktivt börjat försöka. Tror det kan påverka kroppen mer än man tror med stress och "jag vill så gärna bli gravid - tankar). Vad är Borago och på vilket sätt ska det hjälpa till i graviditet?

• Sarah32

Köper man det i hälsokostaffärer? Får pröva det nästa gång då om det inte tar denna gången heller. Prövar grapefrukt nu iallafall, äl i veckan. Nytt hopp tillbaka:) Försök nummer sex nu...

• Sarah32
    Schatz81 skrev 2014-11-01 22:06:34 följande:

Japp, jag köpte det på hälsokosten Life. 

Så här ser förpackningen ut: www.vitaminvaruhuset.se/borago-1150-mg-72-kapslar 

Det går ju förvisso att beställa på nätet också, verkar vara billigare :) Vad jag har förstår ska man sluta äta dem precis efter ägglossning och sedan börja ta dem om man får mens igen. Men det hoppas vi ju inte varken du eller jag behöver! :)

Hoppas det går vägen för dig nu! Håller tummarna stenhårt. När har du BIM?

Ok, allt värt att pröva:) Bim 17/11 för mig, hur set det ut för dig? Lycka till:)
  • Sarah32
    Schatz81 skrev 2014-11-02 18:19:59 följande:

Ja det skadar ju inte :)

Bim 13/11. Tack :) Vi har försökt på riktigt i fyra månader nu. Men har varit oskyddade i mer än 1 1/2 år utan att något har hänt. Imorgon har vi tid hos gyn för att se om vi ska kolla upp fertiliteten.

Då hoppas jag ni får bra hjälp:) Hur gick det idag?
  • Sarah32

Inte helt lätt när kroppen inte gör so man vill;)

Hade positivt på clearblue digital idag (trodde det var först imorn eller övermorgon). Har druckit grapefruktjuice hela tiden sedan mens, vet inte om det har påverkat något. Men får väl försöka få till några försök nu då och sedan hålla tummarna.....

Hur går det för dig? Känt av något?

Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!