• Stokke

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Ahaaaa, jag har kort cykel endast 26 dagar, kanske inte optimalt för mig heller?!
    Kram till er som nyss fått mens :(

• Stokke

Usch, vi har manat i ett läge, bara sex för att få barn. Gillar inte detta :(

• Stokke

Hej på er.
    När jag läser att ni har sex, 4-5 gånger / vecka . Oj, undra om vi har för lite sex?!
    Innan vi började försöka, så hade vi sex 1-2 gånger i veckan. Nu när det är äl så blir det varannan dag.
    Vanligtvis går våra dagar i ett, vi jobbar båda väldigt mycket. Min man åker hemifrån vanligtvis omkring 07. Jag börjar jobba kl 08. Jag jobbar på kontor med mycket kundbesök, är oftast helt slut i huvudet efter att ha jobbat mellan 8-20 som inte är ovanligt att jag gör. Min man kommer sällan hem förens kl 19 ibland senare, han fortsätter "jobba" ja det ringer konstant i hans telefon (börjar oftast redan vid 06:30 att ringa alls dagar i veckan, året om). Och det kan ringa vid 20:00 på kvällen också. Det sista han gör är att läsa mailen.
    Min fördel är att jag inte har mailen i telefonen och kollar inte med mig jobbtelefonen till mobilen. När jag går hem så slutar jag jobba.

• Stokke

Oj, vilken ohållbar situation jag och min man har?! När jag läser vad jag har skrivit så tänker jag. Har alla det så här? Ska "man" jobba mera än heltid?!

• Stokke

Pressen att hela tiden leverera på jobbet är en konstant stress. Vi ska hela tiden prestera och vara affärsmässiga. Vi ska ha god intjäning. Vi förväntas att överträffa ett positivt resultat vecka efter vecka.
    Samtidigt som jag gillar att jobba och drivs av siffror och försäljning. Men att jobba så här mycket som vi har gjort de senaste åren är inte hållbart. Jag vill komma till nästa nivå.
    Men jag måste nog tänka om.
    Tack, jag behövde bara skriva av mig.

• Stokke

Jag förstår att vissa inte vill höra detta ! Men jag måste få dela med mig. Jag har plussat. Kram

• Stokke

Jag använde min monitor, dock kom den aldrig upp i maximal, utan stanna på hög.

Jag har ätit rosenrot och bidrottninggele.

Helt ärligt så tappade jag sugen och tron på att det skulle gå. Jag var chockad i morse när stickan sa gravid.

Jag har varit så ledsen de senaste 3 månaderna och trott att jag inte kunde bli gravid.

Håller tummarna för er andra. Kram

• Stokke
    Sarah32 skrev 2014-11-24 19:06:12 följande:
    Hej! Jag med andra fortsätter att kämpa på:) Hur går det för dig? Hur känns det nu i början? Kram
    Tack !

Jag är i vecka 9 idag. Har inskrivning den 12/12 och tidigt ul den 29/12.

Vill förbi v13 så att risken för missfall sjunker.

Vågar inte riktigt njuta.

Håller tummarna för att alla här inne får augusti bebisar.

Kram
Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!